Wie durft?

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

hahaha, super, jammer dat ik zondag moet werken anders was ik graag komen kijken. :D
Anoniem 3

Ten tweede:
Volgens mij gaat het om de 'pro met amateur-apparatuur' en de 'amateur met pro-apparatuur'.
Volgens mij is de vergelijking tussen beiden het meest plat als er verder niet wordt bewerkt...
Het kan dan namelijk niet zo zijn dat de minder goede foto 'beter' wordt dan de betere foto door bewerking. Het moet geen wedstrijd wie het best kan bewerken!
vind ik een prima optie.
Geen bewerking, no cropping, recht uit de sensor.
Moet kunnen.
Man-O-man, ik ben zo benieuwd....
Maar misschien ook wel een beetje bang dat ik daarna heel erg aan het sparen moet.
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Beste Gabriël,
Als jij met pro-lenzen goede platen kunt schieten, kan je het met goedkopere lenzen ook. Kijk naar mij, ik schiet met goedkope lenzen bagger en met pro lenzen ook :lol: :lol: :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Anoniem 3

k was aan t zoeken naar een gepaste friese uitdrukking, maar de online woordenboeken in het fries lieten met in de steek.

Dan maar in t Brabants:
krek wak wou zegge.
Houdoe wor.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Ik ben bijna zover dat ik die kant op ga rijden voor een foto verslag van beide "contestors" ;)
Gebruikers-avatar
RoGEK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 19:54
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

mij jeukt het ook om vanuit het limburgse zondag ochtend die kant op te rijden...... en dan niet voor de voetbal wedstrijd ;)
Canon EOS 7D, 40D + BG-E2 , 17-40 F4L USM, 24-70mm F2.8L USM, 70-200mm F4L iS USM, 50mm f1.8 II, Speedlite 430EXII, Lowepro Flipside 400AW, Manfrotto 190NAT3 + 168
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Haha, met een grote smile op mijn gezicht dit topic gelezen. Wat een leuk idee van Jeroen. Het plezier werd groter naarmate de roep om Gabriel kwam. Ik vind het reuzesportief Gabriel dat je deze uitdaging aangaat. Veel succes allebei! :lol:
Groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLON@supporters:
Jullie komen me toch zeker wel aanmoedigen hè.
Nee, want ik wil dat je bezig met fotografie en niet met je fans :wink:
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
OllieB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2008 20:46
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONWe zijn er wel uit:

Zondag, 22 november, 12:00 uur OJC Rosmalen 12 - SCZ 2.
Voor degene die willen komen kijken, u vindt OJC Rosmalen aan de Laaghemaal 38 in Rosmalen (bij Den Bosch)
Waarschuwen jullie OJC wel even dat jullie + aanhang present zijn? Die weten niet wat ze overkomt zeg, wanneer half Eosdigitaal komt kijken om of de wedstrijd, of de beide duellerende heren vast te leggen :D!

Succes allebei en veel plezier!

Wouter
Doet het met een 400d, Tokina 12-24, 17-85 IS, 50 1.8, Metz 58 AF-1, Lowepro Fastpack 200.
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Dit wil ik wel meemaken. Het is het ritje wel waard.

Deze <a href="http://www.weer.nl/nl/home/weer/nederla ... tyName=Den Bosch" title="Het weer Den Bosch" target="_blank">link</a> in de gaten houden en hopen op droog weer :D .

Walter.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Zoals ik al in het vorige topic zei, geweldig initiatief.
Wel vreselijk balen, ik heb afgelopen weekend mijn 55-250 verkocht anders had ik dit ook graag willen proberen.
Al was het alleen maar om een hoop bij te leren.
Voetbal volg ik nooit maar als ik in de gelegenheid ben kom ik zondag zeker even kijken.
Misschien ( niet zondag natuurlijk ) moet je eens gaan denken aan het geven van een workshop Jeroen, zo te zien is er hier genoeg animo voor.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Ben heel benieuwd naar de resultaten die geschoten worden :wink:
Wat zal de eindstand worden? :lol:

Lijkt me wel een leuke uitdaging om ook te doen maar ja zit in het noorden....
En ben ook maar een prutser(lees amateur) met wat goedkoop en antiek spul :oops: :lol:
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

En daar horen ze engelen zingen.... Gabriël, Gabriël...

Jeroen, ik heb een aangeboren sympathie voor de "underdog" maar jij ook veel succes hoor!! :D

Geweldig gaaf initiatief!!! ben benieuwd....
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Lees dit pas net... maar zeker een erg goed iniatatief!

Hadden et er dit weekeinde nog over (urbextripje met iemand met een hele oude Pentax i.v.m. mijn gear).

Ben ook erg benieuwd naar de foto's!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Ook ik zie dit topic nou voor het eerst en wat een geweldig leuk idee van Jeroen en erg sportief de handschoen opgepakt door Gabriel! Het is voor mij net te ver weg om te komen kijken maar wens beide heren veel plezier en succes!

De resultaten....ben zeer benieuwd. Maken we daar ook een spelletje van voor mede-forummers: De foto's door elkaar heen plaatsen dat wij moeten raden wie welke foto gemaakt heeft ;-) (geen exif anders is het wel erg makkelijk haha)

Denk overigens wel dat de ervaren voetbalfotograaf (zo mogen we Jeroen toch wel betitelen) het beter doet dan een op voetbalgebied onervaren iemand met voor een vermogen aan apparatuur in zijn handen, maar ik hoop dat Gabriel mijn ongelijk aantoont...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Wietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 20:12
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

GE - WE - DIG

Ik ga deze topic zeker volgen, maar Jeroen een keertje iets organiseren op het gebied van sportfotografie? Count me in :wink:

Groetjes,
Wietje
Can I click it..... Yes I can[on]! ;-)
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Begrijp me goed, ik waardeer dit initiatief enorm, maar het zou me verbazen als hier echt iets nieuws uit komt.
De uitkomst staat al mi vast:
- je kunt met iedere apparatuur dezelfde plaatjes maken (uitgaande van zelfde aantal mm's etc) qua compositie etc, het is immers het oog en het gevoel van de fotograaf die het plaatje moet "zien"
- met betere apparatuur is het technisch makkelijker dit plaatje te maken ivm timing, snelheid van focussen, snellere burst
- met betere apparatuur in het plaatje vanaf de sensor al beter en heeft het minder nabewerking nodig qua verzadiging, scherpte etc. Het is gewoon een feit dat als ik met mijn 70-300 non IS, non USM een foto maak ik behoorlijke purple fringing heb die ik weg moet werken en daar heb ik met mijn 100-400L geen last van.
- onder slechte lichtomstandigheden is het met betere apparatuur makkelijker werken.

Nogmaals, je kan nog zulke goede apparatuur hebben maar je moet het plaatje wel zien. Ik ben zelf in de gelukkige omstandigheid dat ik pro-spul kan aanschaffen/heb, waardoor ik het mezelf wat makkelijker kan maken met minder nabewerking, maar dat maakt me nog geen pro. Ik moet ook echt veel moeite doen voor een mooie foto. Wel is het zo dat ik nu echt alleen mezelf de schuld kan geven en niet mijn spullen :-)

Overigens vind ik het ruilmateriaal van Gabriel eigenlijk al te goed, zeker de 75-300 IS die we allemaal roemen als de verborgen L-lens. Wat mij betreft mag het wel wat simpeler voor een echte uitdaging, zoals een 350D met een 28-80 en een 70-300 non IS, non USM :-)

Jammer dat ik niet in de buurt woon, was graag even komen kijken en eens wat mensen achter de nick's ontmoet. Ben benieuwd naar de uitkomsten.

Groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Mooie challenge inderdaad! Ik ben ook voor nul nabewerking. Rechtstreeks uit de cam op het forum hier. Hooguit compositie wat croppen en verscherpen na verkleinen, maar verder niks anders gaat de vergelijking helemaal mank.

Vanuit een koud, guur, mistroostig Yangshuo (temperature drop in a day from 20 C and sunny to 7 C and windy/rainy) van harte succes gewenst (of is da met een d?)!

Groetsels,

Ronald.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Erg leuk dit :D

Erg veel suc6 beide komende zondag en ben benieuwd naar de uitkomst.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

bij een amateurwedstrijd komen er niet zoveel fotografen. Ben benieuwd wie we zondag gaan tegenkomen. Moeten we vragen om tribunes te gaan zetten?

Peter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar