achtergrond systeem studio HULP MAG

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

een tip, als je een linkstar softbox besteld en in elkaar gaat zetten, eerst de gebruiksaanwijzing downloaden van de site (zit niet in de verpakking) dan pas in elkaar zetten, deed het dus andersom, gevolg 2 blauwe ogen, vrouw in blijf van mijn lijf huis, kind bij peetouders ondergebacht.
Vooral mijn vrouw kon gaan lopen toen ze zei, "ik zei het toch" :twisted:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Jazzman schreefCOLON volgens mij ga ik me irriteren aan 't oprollen van de rol :lol:
Bedoel je het vanzelf omhoog krullen aan het ondereinde? Gewoon even omdraaien (papier vóór de rol dus) 8) . Of bedoel je het oprollen als je klaar bent? Dat moet met enig beleid inderdaad :wink:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

@jeveos: ik bedoel 't oprollen ja :P

Wauw, even een testje gedaan op mezelf! Voorheen altijd 't gordijn of de muur als achtergrond, maar dan was ik toch veel tijd kwijt in 't egalizeren van de achtergrond in photoshop! En nu... hoppa! Komt zo uit de camera rollen (geen bewerking gedaan). Een rol papier is dan even een investering, maar je haalt er wel uit qua tijd wat je overhoudt!! :D

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98303[/img]
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
mijntjuh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2006 10:43

echt heel mooi! super handig dus dat achtergrond papier. Mooie foto, springt van het beeldscherm af met de witte achtergrond! Welke wit is dit?
Canon EOS 400D| Canon 18-55 mm|

Laat je probleem vrij en het keert zich terug met een oplossing....
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Dit is gewoon standaard wit :) In dit geval had ik een flitser kunnen richten op de achtergrond, waardoor het helemaal egaal en écht wit wordt. Je kunt dan mooie effecten krijgen, omdat 't reflecteert op 't model. Maar in dit voorbeeld werd dat iets té, omdat ik ook al een zwarte-trui draag ;)

Zo'n achtergrondscherm is inderdaad super handig! Alleen is 't wisselen van rol niet praktisch. Daarvoor kun je beter van die meer-rollen-haken aan de muur bevestigen die je met een kettinkje kunt ophijsen.
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

toch had het wel witter gemogen van mij die achtergrond :lol:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar