Motocross seizoen 2013.

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Maar wil je iets goedkoper dan een mark III kom je bij de 7D en die is tweede hands goed te krijgen en is een super camera , en zeker bij sport. krijg je nooit spijt van :D
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Kees,

Uiteraard zonder enige twijfel is de 7D een prachtige camera en snel, ook al zie je wel eens wisselende resultaten.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Mozes,
Ik moet toch ook maar eens aan een 70-200 gaan denken :mrgreen:
Ik zie dat je woord bij de daad voegt :)
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Strakke platen Ed.
Stof geeft een leuk effect zo.
Je serie ook even bekeken op je link maar werd al snel een beetje saai.
Ik weet dat ze bedoelt zijn voor de verkoop maar als gallery voor mij te veel van hetzelfde.
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

kdj-fotografie schreefCOLONMaar wil je iets goedkoper dan een mark III kom je bij de 7D en die is tweede hands goed te krijgen en is een super camera , en zeker bij sport. krijg je nooit spijt van :D
Helemaal mee eens Kees.
Ik doe alles met een 7D en een 30D.
Super camera's.
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Edbulk schreefCOLONMozes,
Ik moet toch ook maar eens aan een 70-200 gaan denken :mrgreen:
Ik zie dat je woord bij de daad voegt :)
Ik gebruik ook een hele oude 200 2.8l
helaas is daar de AF van stuk, maar préfocussen op een 1D gaat prima... :mrgreen:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Je serie ook even bekeken op je link maar werd al snel een beetje saai.
Ik weet dat ze bedoelt zijn voor de verkoop maar als gallery voor mij te veel van hetzelfde.
Jeff, bedankt.

Ja zo werkt dat nu eenmaal, ik ben niet voor een blad of website bezig maar inderdaad voor de verkoop, dus voor iedereen wat wils. Tenminste die de gashendel open had. :D


Mozes, komen wel beelden uit zo`n oude tube he.
Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Jeff schreefCOLON
kdj-fotografie schreefCOLONMaar wil je iets goedkoper dan een mark III kom je bij de 7D en die is tweede hands goed te krijgen en is een super camera , en zeker bij sport. krijg je nooit spijt van :D
Helemaal mee eens Kees.
Ik doe alles met een 7D en een 30D.
Super camera's.

Ja de meerwaarde van een duurdere 1D heeft weinig zin bij motorcross.
Jeff ik weet dat jij de 7D ook gebruikt en jij maakt er ook super foto's mee,
Ik maak voor een lokale krant regelmatig foto's en ook van binnen sporten en dan geef ik toe dat de iso prestatie's van de 7D tegen vallen, wil je dat beter dan zul je een stapje hoger moeten met de aanschaf van een body.
Kortom maak je foto's voor buitensporten en je wilt niet veel geld uitgeven dan is de 7D zonder meer een hele mooie aankoop.

Een mooie sportfoto maken heeft ook niet altijd te maken met het duurste materiaal, Jeff jij geeft het zelf al aan dat de foto's van Ed zijn een beetje eentonig, dat had ik ook gezien. ik kijk vaak naar jou foto's Jeff en dan zie je echt mooie actie foto's, dit omdat jij precies weet om de actie mooi vast te leggen, daarbij heb je echt afwisseling in je foto's.
Dit bedoel ik niet verkeerd tegen over Ed, maar afwisseling is heel belangrijk.

Komt bij dat de verkoop van cross foto's je beurs echt niet vult, nee die markt is al lang verzadigd.
Op de cross zijn soms meer fotografen dan rijders, en waar jij als fotograaf je foto's probeert te verkopen, geeft weer een andere fotograaf de foto's gratis weg.

Toen ik jaren gelden ben begonnen met de verkoop van cross foto's vroeg ik maar €1,- voor een digitale foto via email, nou je verkoopt er idd een paar maar het merendeel van de jeugd haalt ze liever zo van je website ook al zit je naam er dwars door heen, ik kom mijn foto's vaak tegen op facebook en andere media gebeuren.
Het geeft natuurlijk ook niet dat je er niet veel aan verdient, [ik niet] kijk als ik naar een GP ga of naar een ONK doe ik dat misschien net zoals jullie omdat we motorcross gewoon prachtig vinden om te fotograferen.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Kees, hier haak ik toch even op in :D
Ja de meerwaarde van een duurdere 1D heeft weinig zin bij motorcross.
Je moet wat verder kijken als je een camera aanschaft, naast motorcross doen we ook nog voetbal en af en toe een zaalsport en daar zit het verschil in.
Ik had toen de keuze om een 7D of een mark III aan te schaffen, prijsverschil nihil, maar er werden zoveel 7D`s aangeboden dat ik er een beetje huiverig voor was, daarnaast het verschil in grip, spatwater dicht en snelheid en verkrijgbaar met een BTW bon trok mij vrij gemakkelijk over de streep.
Een mooie sportfoto maken heeft ook niet altijd te maken met het duurste materiaal, Jeff jij geeft het zelf al aan dat de foto's van Ed zijn een beetje eentonig
Als je op dit circuit drie punten hebt waar je spectaculaire foto`s kan maken dan is dat niet anders, je maakt dan foto`s van de rijders die gas geven om later zo`n foto te verkopen, als er niet goed gesprongen word plaats ik geen foto`s. Dus afwisseling vrij moeilijk dan zou ik zeggen. Als je schoolfoto`s maakt, maak je een foto van al de kinderen, niet van twee.
Als je werkt voor een blad of website maakt het niet uit wie je op de foto neemt, je fotografeert het evenement, daarnaast kun je een circuit waar GP`s worden verreden niet vergelijken met een klein circuit als waar ik rond wandel.
Hiernaast heb je op bijvoorbeeld een GP meer tijd om foto`s te maken omdat de wedstrijden veel langer duren.

Op de cross zijn soms meer fotografen dan rijders
:D Kees, je moet echt weer eens op de cross gaan kijken hoor, maar waar zie jij al die fotografen. Iemand met een camera is meteen geen fotograaf. Ik voel me ook geen fotograaf, maar lever wel kwaliteit, iedere foto is bewerkt en rechtgezet. Hoeveel foto`s zie je wel niet op internet met een horizon van 45 graden enz.

Kijk Kees, zie je eigen foto`s van het ijsracen, ik kon maar op een plek zitten, mooie foto`s maar allemaal het zelfde. Ik zat daar dus in dezelfde situatie.
En dus kun je Jeff en mijzelf niet vergelijken, dat zijn appels met peren. Jeff bij de top van de wereld en ik bij de onderkant van de amateurs, dan breng ik er het zo slecht nog niet vanaf denk ik met het in beeld brengen van die gasten.

Maar Kees, dit moet jij toch allemaal weten. 8)

mmmhh, loop misschien te hard van stapel, maar plaats het toch. 8)
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik ben het wel eens met Edbulk.
ik loop ook een heel circuit rond, en probeer op elk punt, van alle rijders een foto te maken.
Thuis vallen er dan weer veel af, omdat de achtergrond me helemaal niet aan staat.
Ik ben daar de enige die foto's maakt, er lopen wel veel rond met de iPhone of zo'n klein cameraatje.
Niks mis mee, ook daar maak je soms hele mooie platen mee.

ik verkoop ze ook.
Meestal ben ik al happy als ik er van een dag 2 of 3 verkoop.
Meest vreemde is, ik verkoop juist die foto's die ik eigenlijk niet wilde uploaden.
Ik probeer vaak de rijder te isoleren van de omgeving.
Maar dat willen ze helemaal niet.
Er moet veel van de baan te zien zijn, en als ze gesponsord worden, dan moet dat duidelijk in beeld te zien zijn.
Verder letten ze er op, of er naderhand nog sponsor logo's aan foto's toegevoegd kunnen worden.

Ik probeer dan ook fotos te maken die verkopen.
Maar vooral wat ik zelf leuk vind.
Als je vaak genoeg komt, dan weet je al bijna wie er een foto koopt. :mrgreen:

Afbeelding
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Goed lezen ! , ik gaf ook aan dat bij zaalsporten de 7D tegen valt, dit weet ik omdat ik regelmatig foto's maak van zaalsporten.
En je weet dat er zalen zijn met slecht licht. waar ik regelmatig foto's maak is in een zaal gemaakt in de jaren tachtig en daar is het licht vrij slecht.
Zijn ook zalen daar zul je met de 7D goed uit de voeten kunnen omdat daar het licht dan weer beter is.

Voor voetbal heb je aan een 7D meer dan genoeg, natuurlijk zal de 1D beter zijn maar voor het grote cros hier op het forum kun je zeer goed uit de voeten met een 7D.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit een 1D of zoiets zal nemen maar dan puur om de iso prestaties. ik neem ook aan dat de AF weer beter is dan een 7D en dat zul je pas voelen tot je een 1D in de hand hebt.

Bij ijsspeedway zullen de foto's nooit veel anders worden, maakt niet uit in welke bocht je zit :lol: je bent een beetje afhankelijk van een leuke actie van de rijders, bv schouder aan schouder, of net iemand die de bocht uitgaat. het is heel anders dan cross of wegraces.

Maar ik begon dit verhaal ook omdat jij Mozes het antwoord gaf dat de 70-200 een super lens is maar nog belangrijker de AF van jou 1D, natuurlijk neem ik aan dat het ook zo is, maar daarbij gaf ik aan dat je aan de 7D een super mooie camera hebt.


En natuurlijk is niet elke fotograaf een fotograaf met een camera, eigelijk ook weer wel :D maar ik geef toe wat je zegt dat het niet altijd de mooiste foto's zijn. het rechtzetten of beetje bewerken doet niet iedereen en zeker niet de fotograven die thuis komen met 600 foto's :lol: .
Maar zo als ik aangaf dat maakt veel crossers ook niet uit, ik heb veel crossers op mijn facebook, als ik zie wat daar voorbij komt :cry: maar niet iedereen ziet dat. ik zie foto's voorbijkomen met de naam van de fotograaf er dwars door heen, geven velen niets om.

Over het aantal fotograven zijn we het dan niet eens, ik weet niet waar jij allemaal komt, maar bij een ONK of een GP staan echt wel veel fotograven.
Als ik hier in de buurt een clubcross fotografeer zijn er echt wel een aantal fotograven, het was ook een gezegde van mij van er zijn meer fotograven dan rijders, maar het aantal dat foto's maakt bij het crossen is echt toegenomen , en ik denk dat dit ook nog meer zullen worden, ongeacht de kwaliteit van de foto's :lol:

Kortom we kunnen nog uren doorgaan en ieder heeft zijn mening en het mooiste is iedereen mag doen wat hij zelf wil, één ding staat vast , wij vinden motorcross top :D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik gebruik overigs ook een 10D
En om eerlijk te zijn, de plaatjes zijn uiteindelijk net zo goed. :roll:
met de 1D maak ik wel meer fotos, met de 10D ben ik veel serieuzer bezig. :mrgreen:

met de 1D in burst, is het derde plaatje raak wat ik voor ogen heb.
Dat lukt me met de 10D vrijwel niet, om dat plaatje te krijgen wat ik voor ogen had.

Waar ik kom is het een lokale baan, en ik ben vrijwel alleen daar met vrije trainingen.
Dat is indd heel anders dan bij wedstrijden.
Verders valt het me op dat veel fotograven hetzelfde soort plaatjes schieten.
En zelfs dat heb ik inmiddels door, kwestie van vraag 8)

Kost verdien gaat niet lukken.
hooguit je onkosten.

trouwens ik heb een 1dmk2 en voor iso moet je hem niet willen :oops:
maar hij werkt zo verschrikkelijk fijn.
Als je dat gewend bent, is de rest maar behelpen. :wink:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Ik doelde ook meer op de 1DX voor de iso :P
En je hebt gelijk dat rijders vaak de omgeving ook mooi vinden als die er bij op komt, ook ik ben iemand die graag de rijder mag isoleren, dat vinden ze niet altijd even leuk.

Maar goed zoals ik eerder aangaf in dit topic heb ik me voorgenomen om vaker bij het crossen te kijken, dit gaat niet altijd lukken omdat mijn uit de hand gelopen hobby zich steeds meer richt op studio fotografie en bruidsfotografie, wat ik ook heel mooi vind om te doen :D
Regelmatig productie fotografie en ik werk nog freelance voor twee lokale kranten, dus verveel me niet :D
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

:wink: Heeft iemand nog plannen voor het weekend.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Edbulk schreefCOLON:wink: Heeft iemand nog plannen voor het weekend.

Ja zaterdag 4x4 in Havlete, [DR] zondagmorgen clubcross Trimunt bij Marum [GR] . zondagmiddag twee voetbalwedstrijden [FR] voor de krant :)
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Kees,

Dat is aardig wat, neemt weer je weekend in beslag :D Zelf denk morgen ochtend een voetbal wedstrijdje, in de middag naar of Utrecht / Hardinxveld of Leusden ben er nog niet uit en Zondag weer voetbal. We hebben weer genoeg te doen. :mrgreen:
Mis trouwens wel een beetje de beelden hier, terwijl er genoeg vorige week op de motorcross zijn geweest.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Vorige week zondag had ik zelf in de studio twee fotoshoot's dus ben niet bij het crossen geweest.
Ik denk dat na zondag hier mijn eerste beelden van 2013 komen te staan :lol:
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Ben sinds de jeugd EK in Heerde niet meer op de cross geweest en moet ook de foto's van Heerde nog door.
Kheb ze alleen vluchtig bekeken maar nog niets verwerkt. :roll:
Weinig tijd voor fotografie gehad, zitten in de over uren op het werk e.d.

Zal vanavond es kijken of ik de Lightroom een slinger kan geven en es in de Heerde foto's kan duiken.
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

:D Druk, druk maar toch nog even een training van motorcross meegepakt, geen geweldige beelden gemaakt maar daar leent het circuit zich ook niet voor.

37307

Ed

Sorry voor het irritante watermerk.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Jeff
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 15:49
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Witte nummer plaat en helm zou ik nog iets bijtrekken Ed, beetje uitgebeten zo.

Plaatje van Heerde dan maar:
Je zou het op het eerste gezicht niet zeggen maar het is toch echt een ventje op een 65cc brommertje. :shock:

Afbeelding
Mijn werk:
[url]http://www.pbase.com/jefro98[/url]
[url]http://www.vitalmx.com[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar