Nieuw: Canon EF 24-105 F4L IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLON
Mathijs schreefCOLONZou deze lens nou ook goed zijn voor reportages op bruiloften enz?
Hij kost momenteel nog €1099,- bij knijn.
Je hebt in ieder geval een leuk bereik, lekker lichtsterk, USM en IS...
Kortom goede lens! Ook voor reportages! Misschien mis je nog net wat groothoek...
Ik ga hem in ieder geval binnenkort proberen bij knijn, mischien huur ik hem eerst omdat ik binnenkort een zeer belangrijke lens wil gaan kopen die perfect moet zijn voor bruiloftfotografie.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Heeft Canon dan eindelijk de gebeden van de consument gehoord, als ik deze info lees van de officiele Canon CPS site dan meen ik op te maken dat de zonnekap en lenstas standaard meegeleverd worden:

The EF 24-105mm f/4L IS USM comes with a bayonet mount lens hood EW-83H and soft lens pouch LP1219. In keeping with Canon’s Kyosei philosophy of living in harmony with the environment, the lens features only lead-free glass.

Zal eens tijd worden ook zeg.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Manny schreefCOLONHeeft Canon dan eindelijk de gebeden van de consument gehoord, als ik deze info lees van de officiele Canon CPS site dan meen ik op te maken dat de zonnekap en lenstas standaard meegeleverd worden:

The EF 24-105mm f/4L IS USM comes with a bayonet mount lens hood EW-83H and soft lens pouch LP1219. In keeping with Canon’s Kyosei philosophy of living in harmony with the environment, the lens features only lead-free glass.

Zal eens tijd worden ook zeg.
Hoezo eindelijk. Die spullen zaten ook bij mijn 100-400
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Voor zover ik weet zijn L-lenzen altijd inclusief zonnekap en lenstas. Zou eens tijd worden dat ze dat bij niet-L lenzen ook gaan doen :D
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

eric_nl schreefCOLONVoor zover ik weet zijn L-lenzen altijd inclusief zonnekap en lenstas. Zou eens tijd worden dat ze dat bij niet-L lenzen ook gaan doen :D
Oeps, da's waar ja, ben een tikkeltje in de war geloof ik :oops:
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Manny schreefCOLON
eric_nl schreefCOLONVoor zover ik weet zijn L-lenzen altijd inclusief zonnekap en lenstas. Zou eens tijd worden dat ze dat bij niet-L lenzen ook gaan doen :D
Oeps, da's waar ja, ben een tikkeltje in de war geloof ik :oops:
Zonnesteek?
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Mathijs schreefCOLON
Manny schreefCOLON
eric_nl schreefCOLONVoor zover ik weet zijn L-lenzen altijd inclusief zonnekap en lenstas. Zou eens tijd worden dat ze dat bij niet-L lenzen ook gaan doen :D
Oeps, da's waar ja, ben een tikkeltje in de war geloof ik :oops:
Zonnesteek?
Als dat een afdoende excuus is, dan wel ja ;)
[color=silver]18-55[/color]
Mr. Bones

Mij spreekt de lens zeer hard aan. Ideaal voor vliegtuigen op spottersdagen enzo waar ze vrij dicht voorbij taxiën. Mijn 100-400 is daarom soms iets teveel zoom. Ik overwoog de 24-70, maar nu ga ik toch eerst de reviews van deze lens afwachten.

Een ander voordeel voor de gebruikers die ook een 100-400 hebben (en dat hier nog niet vermeld is), is dat je gewoon je zelfde filters kan gebruiken! Zolang het dunne filters zijn natuurlijk. Uiteraard geld dit ook voor de 24-70 die ook 77mm diameter bedraagt.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Mr. Bones schreefCOLONMij spreekt de lens zeer hard aan. Ideaal voor vliegtuigen op spottersdagen enzo waar ze vrij dicht voorbij taxiën. Mijn 100-400 is daarom soms iets teveel zoom. Ik overwoog de 24-70, maar nu ga ik toch eerst de reviews van deze lens afwachten.

Een ander voordeel voor de gebruikers die ook een 100-400 hebben (en dat hier nog niet vermeld is), is dat je gewoon je zelfde filters kan gebruiken! Zolang het dunne filters zijn natuurlijk. Uiteraard geld dit ook voor de 24-70 die ook 77mm diameter bedraagt.
Inderdaad zo denk ik er ook over, sluit perfect aan op mijn 100-400 en ideaal voor voorbij taxiende kisten.
Maar is deze lens nou 4.0@105mm of op 24 als die 4.0 is op 24mm vind ik hem niet erg lichtsterk voor een 77mm lensopening.

Ook lijkt deze lens mij ideaal voor bruiloftreportages enz. omdat je toch een mooi bereik hebt wat al eerder werd gezegd.
Groetjes Mathijs
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Mathijs schreefCOLON...Maar is deze lens nou 4.0@105mm of op 24 als die 4.0 is op 24mm vind ik hem niet erg lichtsterk voor een 77mm lensopening...
Dit objectief is F4.0 over het hele bereik. En volgens mij is de grote van de lensopening deels bepalend voor de lichtsterkte. Het ligt ook aan het gebruikte glas en het aantal lenzen. Bij elke lens die het licht passeert, verlies je namelijk licht.
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

Op uitzending gaat de camera ook mee, lijkt me een ideaale lens, veel bereik en hoge kwaliteit.
Als grondunit wil ik niet veel sjouwen.

Heb al een scherfvest van 15 kg aan, harnas, helm, scherfbril gasmasker, wapens en heel de [censored] bij...
Ideaal die lens :) :) :)
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Dureaux schreefCOLONOp uitzending gaat de camera ook mee, lijkt me een ideaale lens, veel bereik en hoge kwaliteit.
Als grondunit wil ik niet veel sjouwen.

Heb al een scherfvest van 15 kg aan, harnas, helm, scherfbril gasmasker, wapens en heel de [censored] bij...
Ideaal die lens :) :) :)
Geen stinger???? die zijn ideaal voor het spotten, krijg je leuke actie platen van.
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

stinger laat ik dit maal op het kamp ;)

De enigste afgaantjes die DAAR vliegen, zien ze vliegen :D
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Dureaux schreefCOLONOp uitzending gaat de camera ook mee, lijkt me een ideaale lens, veel bereik en hoge kwaliteit.
Als grondunit wil ik niet veel sjouwen.

Heb al een scherfvest van 15 kg aan, harnas, helm, scherfbril gasmasker, wapens en heel de [censored] bij...
Ideaal die lens :) :) :)
Ga je dan je 24-70 vervangen?
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

nee dat niet.

Momenteel heb ik dus een 24-70 en 70-200 die ik het vaakst gebruik tijdens studioshoots.
Maar de afgelopen keren heb ik een 28-105 van een maat geleend, scheelt een boel wisselwerk, en werkt veel prettiger.

(met studiowerk waarbij hoge F getallen(20 tot 32) worden gebruikt kun je het verschil tussen L en prosumer niet zien)
stardust
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 15:46
WoonplaatsCOLON Leiden

eric_nl schreefCOLONNaast de geruchten over een nieuwe camera, de 5D, lijkt het er ook sterk op dat Canon gelijktijdig een aantal nieuwe lenzen gaat introduceren. Een hele opvallende daarvan is een 24-105 F4L met IS.
Op the-digital-picture.com hebben ze al een mening over deze lens geplaatst als voorschot op een Review.

http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Die doet het nu dus ook niet meer.. :?
Deze wel: http://www.canon.com.au/products/camera ... l_usm.html
Hopen dat ie snel komt, zal wel 1 dezer dagen zijn. Ik wacht met smart want dat zal wel de opvolger zijn voor mijn 28-135 is usm :D
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Zijn er al meerdere mensen die van plan zijn deze lens te kopen?
De lens zou begin deze maand komen maar Corne vertelde me dat het eind deze maand wordt dus hopelijk dat het niet lang meer duurt.
Ik ga mijn 28-135 IS USM weg doen en deze aanschaffen :lol:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Misschien, klinkt mij als een mooie lens in aanvulling op mijn 100-400
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Nikonian
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2005 18:11

Vandaag binnengekregen, mooi lensje, voelt goed aan. Helaas nog niet de tijd gehad om 'm op een camera te pluggen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar