welke flitser voor een 650d?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Als je geleerd heb wat de effecten zijn van sluitertijd, diagfragma en ISO instellingen maakt het niet uit welke camera je in je handen heb, zolang je dit niet weet heeft het weinig nut om te weten wat waar zit op je camera.
De instellingen van je camera is makkelijk om mee te beginnen, zet de draaiknop boven op je camera op av, nu kan je met je wieltje bij je ontspanknop je gewenste diagfragma instellen.
Zet hem op tv en nu kan je je sluitertijd instellen.
Zet hem op m en je kan ze beide instellen, zet hem op het groene blokje en de camera doet alles automatisch.
Wat ben je nu opgeschoten, helemaal niets, leer eerst wat de sluitertijd en dergelijke doen, daarna ga je je camera vanzelf beter begrijpen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Nicole30

ik begrijp wel n btje wat het allemaal doet maar als k t probeer zie ik nog vrij weinig verschil
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Als je weinig verschil ziet, doe je blijkbaar dingen die niet het gewenste effect hebben.
Hoe krijg je het gewenste effect? Door te weten wat je doet. Hoe kun je weten wat je doet?
Door te begrijpen welke instellingen welke invloed hebben.
Niet lullig bedoeld, maar het lijkt er wel een beetje op dat je teveel tegelijk wilt.
Het is al lastig om zonder flitser een goede belichting te krijgen als je de basis niet beheerst.
Zet er een flitser op en het wordt moeilijk in het kwadraat.

Tip van flip. Laat die flitser eerst even. Tuurlijk kun je blijven proberen, dat kan leuk en leerzaam zijn (en frustrerend 8) ), maar de basis is belangrijker. Wat mij heeft geholpen was om te vergelijken. Maak een foto in standje automatisch, en kijk wat er gebeurt. Hoe is de belichting? Kijk dan naar de sluitertijd, het diafragma en de iso. Wat gebeurt er als je daarna op standje Av of M zelf de knoppen bedient, dezelfde instellingen gebruikt? Zelfde foto? Of verandert er iets? Wat dan? En wat gebeurt er als je één van de instellingen expres aanpast? Wat gebeurt er dan? Het is stap voor stap leren, kijken, leren, kijken.
Ik denk dat ik zelf wel duizend foto's heb gemaakt op die manier, gewoon om te kijken wat er gebeurt als ik instellingen verander. Daar moet je wel geduld voor hebben, zeg maar 8)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nou, die Flip mag vaker tips geven hoor! :)
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Rocker schreefCOLONNou, die Flip mag vaker tips geven hoor! :)
Ja, maar ik heb zo'n voorgevoel dat ze toch zal vragen om die tips voor te doen :-)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Nicole30

niet goed? geen geld terug lol
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Deze flip wil best op pad om samen te leren, zo heb ik het ook geleerd, maar deze flip woont wel op de noordpool 8)
... Spiegel-Werk ...
Nicole30

klopt groningen is best noordpool achtig.. maar goed als je zelf keertje richting veluwe gaat :)
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Nicole30 schreefCOLON ..... ik wil best meer fotografiekennis op t moment maar niemand wil me helpen
Dit wordt echt het statement van deze maand.
Ik heb 3 actuele onderwerpen gelezen waarin er door velen meermaals een aanzienlijke hoeveelheid informatie, motivatie en tips is aangereikt.
Nicole30

ok het spijt me aan iedereen ok? mag ik overnieuw beginnen ? i started off on the wrong foot
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat lijkt me een aanbod waar niemand nee tegen mag zeggen :)

Geniet van als het mooie wat de fotografie en ons forum te bieden heeft!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar