Welke PC?? tips en adviezen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De videokaart en de hoeveelheid geheugen is wel belangrijk als de fotobewerkingssoftware gebruikt maakt van de hypersnelle rekencapaciteit van de GPU.
Nvidia heeft daarvoor PhysX ontwikkeld (AMD heeft iets dergelijks).

Adobe CS (van LR en Elements weet ik het niet) kan van de GPU gebruik van maken.

Ook inzoomen bij Google Earth (bijvoorbeeld) is spectaculair met een goede videokaart met veel geheugen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Om een idee te krijgen van de invloed van de videokaart voor Photoshop CS5 op de Mac kun je onder meer naar deze benchmark resultaten (kolom Photoshop CS5 action) kijken.

De "27-inch iMac/3.3GHz Core i7" scoort daarin niet veel beter (85.0 sec) dan de "Mac mini/2.6GHz Core i7" (89 sec) die alleen een integrated videokaart (HD 4000) heeft.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

eos7duser schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLON
eos7duser schreefCOLONHet is misschien wat verwarrend maar ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden want ik ben er nog steeds niet uit of ik nu voor die mooie maar erg dure imac zal moeten gaan.
Ik heb een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan en toen (mede dankzij dit topic) niet voor de Imac gekozen. Nog geen seconde spijt van gehad.

Mag ik vragen wat jij daar dan ipv heb genomen. En met welke programma's werk je? Zoals ik al vertelde wil ik met mijn Lightroom 4.3, en Perfect Photo Suite 7.0 gaan draaien en dan nog een versie van photoshop CS5 of 6.
Dat mag je zeker vragen, maar het zelf lezen in het topic waar ik naar verwijs is een stuk makkelijker. ;)

Ik draai onder andere Photoshop CS5 en AutoCAD zonder problemen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

4GB geheugen moet voldoende zijn om LR4.3 te gebruiken.
Op mijn W7 64 bit desktop wordt er van de 8GB maar 2,51GB gebruikt wanneer ik LR4.3, Outlook 2010, Word 2010 en IE9 open heb staan.

Het probleem is de hardschijf die in je laptop zit.
Laptop schijven zijn een stuk langzamer dan desktop schijven.
Ze zijn steviger gebouwd omdat ze tegen een stootje moeten kunnen. Dit gaat ten koste van de snelheid.
Door de schijf te vervangen door een SSD zal je merken dat je laptop een stuk sneller wordt.

Hans.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

PC met 18 gig ram , cpu Intel I7 950 @ 3.07 Ghz en Nvidia GeForce GTS 450.
Twee jaar gelden gekocht en blaast als een bezetene!
NU NOG!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar