[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tot nu toe lees ik inderdaad vooral dat het veelal niet echt een issue is. Wel dat het erg slordig van Canon is en dat dit gefixed zal moeten worden, maar dat de impact voor de meeste gebruikers gering tot nihil zal zijn
In my testing it's important that I point out that the light from the LCD backlighting or from a pen light does not actually affect the photo. Once an exposure is under way you can turn on the backlight and your image will NOT be affected. It will, however, alter the camera's metering, which will have an affect on how it exposes the next image.
I think it's important to keep in mind that this problem will affect only a small portion of 5D Mark III users since it only shows up, as far as I can tell, when light getting through the LCD panel is brighter than the ambient light getting in through the lens. With that said, this IS something that Canon should correct.
Bron van beide quotes: http://www.cameratown.com/reviews/canon ... t_leak.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
So is this an issue?
On the body I tested, it doesn’t appear to be. If the camera acts properly with the lens cap off, who cares how it acts with the caps on? So please don’t return your 5D Mark IIIs, or cancel preorders or overreact. This “issue” may have a simple explanation.
bron: http://www.canonrumors.com/2012/04/the- ... ak-update/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Daarnaast heb ik gelezen (meen op CanonRumours forum) dat sommige 5D2-bezitters er ook last van hebben. Die heb je al 'n tijd en daar ben je er, gok ik, nog niet tegenaan gelopen, dus zal het bij de Mark III ook geen wereldramp zijn.

Wel slordig, dat geef ik zeker toe.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Niemand lijkt het rubberafdekkapje dat op de draagriem zit te gebruiken :wink:
Als je "thethered" dan moet je het beslist gebruiken.

Ik vraag mij ook af of de instellingen van de opname (via de EXIF) overeenstemmen met de LCD-aflezing.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONDaarnaast heb ik gelezen (meen op CanonRumours forum) dat sommige 5D2-bezitters er ook last van hebben. Die heb je al 'n tijd en daar ben je er, gok ik, nog niet tegenaan gelopen, dus zal het bij de Mark III ook geen wereldramp zijn.

Wel slordig, dat geef ik zeker toe.
Had nav deze berichten uiteraard mijn 5D2 gecontroleerd, maar totaal geen verschil in belichting als ik het lampje aanzet en ook niet als ik er met een felle zaklamp op schijn.

Het rubber kapje op de FV gebruik ik wel bij lange sluitertijden, hoewel de bevestiging echt een drama is.
Eerst het rubber oogkapje verwijderen en dan proberen dat flubberding op je oculair te plaatsen. Als deze aan je draagriem is bevestigd lazert hij er zo weer vanaf, dus stop je deze maar beter los in je zak. Echt een knullige oplossing als je bedenkt dat je dat ook inwendig met een schuifje op kunt lossen (zoals Nikon).

Het maakt wel verschil hoor, houd je duim er maar eens voor, dan zie je ook hoeveel invloed het invallende licht heeft op de belichting.
Maar ik geef toe, slechts weinig maken er gebruik van.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Het zelfde "lichtlekkageprobleem" (3x woordwaarde) schijn ook al in de 1DIII te zitten. Is dus geen serieus probleem, anders hadden we er al eerder van gehoord.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLONHet zelfde "lichtlekkageprobleem" (3x woordwaarde) schijn ook al in de 1DIII te zitten. Is dus geen serieus probleem, anders hadden we er al eerder van gehoord.
Dan zouden ze dus extra alert moeten zijn, voor ze een camera met bedenkelijk prijskaartje op de markt gooien.
Wellicht dat het in de praktijk allemaal wel zal loslopen, maar marketingtechnisch is het natuurlijk niet zo slim.
Wie zit er nu te wachten op negatieve verhalen over een zojuist geïntroduceerd model? Zeker als de concurrentie ook niet stil heeft gezeten.
De QC blijft toch een issue bij Canon, zelfs in de professionele lijn, geen idee hoe dat er bij Nikon aan toegaat, maar eigenlijk hoor ik daar nooit dergelijke geluiden, ook van de laatste D800 is me niets ter ore gekomen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik verblijf zo af en toe (uit nieuwsgierigheid) ook op Nikon-georienteerde forums.
Ook daar zijn gebruikers die klagen en ook daar soms omdat men onder zeer bijzondere omstandigheden iets merkwaardigs opmerken.

Ik vermoed dat het ook op andere merkspecifieke forums gaande is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Heb ivm de light leak een e-mail gestuurd naar de CPS verantwoordelijke in België.

Vanaf het moment ik hierover duidelijkheid krijg vernemen jullie dat.
Als jullie dat willen teminste?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Maar natuurlijk!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Een light leak test door CR
http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=5479.0

Lijkt me dus niet echt een issue.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

eos4all schreefCOLONHet zelfde "lichtlekkageprobleem" (3x woordwaarde) schijn ook al in de 1DIII te zitten. Is dus geen serieus probleem, anders hadden we er al eerder van gehoord.
Klopt.

Mijne 1D heeft er ook 'last' van idem de 5D.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Van de lichtlekkage even weer helemaal terug naar de prijs, las net een interessant stukje, waarom de 5D mark III zoveel duurder is dan z'n voorganger. Alles lijkt te maken te hebben met de Yen tov de Dollar en de Euro. Ook de Nikonians klagen over de hoge prijs van de D800.
Los daarvan zal de prijs best wel zijn opgeschroefd, maar geen € 1000,= zal als het nu lijkt.

It is more expensive than the 5DmkII was. One interesting thing, that the price of the 5DmkIII in Japan is lower, than what the 5DmkII price was. It is more expensive in the USA, or in Europe because the japanese yen is much stronger against the US dollar, and the Euro now, than it was three years before. I know that if you aren’t Marty Mcfly, this won’t help you, but it is important to know why the price is higher.

Bron: http://carousel.hu/c300/?page_id=395 waar overigens een aardig video vergelijk is te vinden tussen de 5D2 en 5D3.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De Nikon D800 is toch 600 euro goedkoper dan de Canon 5d mk III
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zijn er al mensen die met de 5d mk III schieten en willen hun ervaringen delen op gebied van autofocus en hoger iso bereik.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONDe Nikon D800 is toch 600 euro goedkoper dan de Canon 5d mk III
Klopt, maar de Nikon liefhebbers hadden een prijs van 2499,= verwacht en dus worden ook zij geconfronteerd met een verschil van 500,=.
Nog steeds geen 1000,= maar dat verschil is wellicht te wijten aan de iets geavanceerdere AF die nu in de 5D3 zit.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Mannen en vrouwen,

Nu mogen jullie nog zoveel zagen,als jullie willen over die prijs,hij is er en het ziet er niet direkt naar uit dat hij zal dalen!
Dus zaag er niet over.

Als je het teveel vindt,koop je hem gewoon niet punt ander lijn.

Zij die er wel + 3000 euro aan willen uitgeven (zoals ik) das ons probleem en genieten we van een fantastische camera.

Ieder merk van camera heeft zo zijn voor en nadelen.

Nu heeft Nikon de pixelrace ingezet en waarschijnlijk bij een volgende upgrade van beide merken zal Nikon wss weer blijven hangen en Canon zich in de pixelrace werpen.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONMannen en vrouwen,

Nu mogen jullie nog zoveel zagen,als jullie willen over die prijs,hij is er en het ziet er niet direkt naar uit dat hij zal dalen!
Dus zaag er niet over.

Als je het teveel vindt,koop je hem gewoon niet punt ander lijn.

Zij die er wel + 3000 euro aan willen uitgeven (zoals ik) das ons probleem en genieten we van een fantastische camera.

Ieder merk van camera heeft zo zijn voor en nadelen.

Nu heeft Nikon de pixelrace ingezet en waarschijnlijk bij een volgende upgrade van beide merken zal Nikon wss weer blijven hangen en Canon zich in de pixelrace werpen.
:?: :?: :?:
Mag best een beetje zagen hoor voor 1000,= verschil.
Niet iedereen heeft een geldboompje in de tuin en rent meteen naar de winkel zodra hij uitkomt.
Bovendien vragen ze zich ook op andere (buitenlandse) fora af, waarom de prijzen opeens zo omhoog geschoten zijn, zie ook de prijs voor de aangekondigde 24-70 II.

Dus laat mij maar lekker een stukje van de prijs afzagen, want met een jaartje wachten zaag je er toch een slordige 500,= vanaf, getuige ook de prijsontwikkelingen in 2009 met de 5D mark II.
Afbeelding
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Mmmm als ik zie wat ik mijne 70-200mm F2.8 IS II betaald heb vorig jaar (1999 euro) en wat hij nu bijna een jaar verder kost in dezelfde winkel (2499 euro) dan denk ik niet dat er direkt een prijsdaling zal komen.

Benzine en diesel die dalen ook niet die stijgen tegenwoordig alleen maar.
En dat ondanks de olie 'goedkoper' is dan met de vorige crisis.
Laatst gewijzigd door 1 op bramos_ditaljanos, in totaal 12 keer gewijzigd.
RedenCOLON Quote500
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Bodies worden sneller vervangen dan objectieven.
Daarom zijn bodies en objectieven wat prijsstijgingen/-dalingen betreft, niet vergelijkbaar.

Canon kan zolang de d800 nog niet verkrijgbaar is de prijs op 't zelfde niveau houden.
Zodra de concurrentie zich laat zien, zal de 5D 3 zijn prijs in de markt vinden.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

De prijsstijgingen zijn vooral te danken aan de Yen.
Ik kocht mijn 70-200 in september 2010 voor 1999,= en nu kost hij 2100,= bij dezelfde winkel.
Dat heeft niets te maken met de waarde van de lens, maar met de waarde van de valuta.

Om die reden zijn de camera's nu ook een stuk duurder dan 3 jaar geleden, maar doorgaans dalen de prijzen van camera;s harder dan objectieven.
Voor mijn 5D mark II betaalde ik in februari 2009 2399,= en ondanks de duurdere Yen is deze nu voor 1700,= te koop.

En idd zijn de prijzen ook onderhevig aan concurrentie, ben dus wel benieuwd wat er gaat gebeuren als de D800(E) in de schappen ligt.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar