Cameratas backpack model

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

@HenBul1957; de rugtassen zien er goed uit, maar is het niet onhandig om bij de ICU's te komen? Je hebt twee ritsen namelijk?
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Heb nog niks besteld omdat ik stiekem tocch nog een beetje twijfel over het design. Vind de CaseLogic DCB309 namelijk t mooist van de 3 (CL SLC206, DCB309 en de flipside400). Ik ga ook even F-stop, waar ik eerlijk gezegd nog nooit wat van heb gehoord.

Nog een vraagje voor degene die het weet: Past de eos 550D mét grip wel in de CaseLogic DCB309?!

We zoeken nog lekker even verder..!


edit: Erg tof merk dat f-stop,, bedankt voor de tip! Van de prijzen word je indd niet vrolijk. En dat systeem lijkt ook mij niet heel praktisch (natuurlijk wel als je er ook als gewone tas mee door het leven wil).
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Voor de mensen die ook "even" rond willen kijken hier wat merken! Mis ik nog wat?

LowePro
Tamrac
CaseLogic
Crumpler
Kata
Porta Brace
NG (National Geo)
Billingham
ThinkTank
f-stop
Naneu

Dakine
Gura Gear
Manfrotto
Calumet
Domke
Mountainsmith
ClickElite
Tenba
Petrol
M-Rock
Burton
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
Gebruikers-avatar
HenBul1957
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011 19:39
WoonplaatsCOLON Groningen

@ phd en Ricked, jullie hebben gelijk dat het niet mogelijk is om de camera ff snel te pakken.
Je moet de tas afdoen om een andere lens te pakken.
Maar als je veel spullen mee wilt/moet nemen naar een lokatie en je gaat daar foto's maken dan ist een dijk van een tas. Zelf heb ik de Loka met de Medium tas en daar past alles in wat ik in mn onderschrift staan heb. Plus ik kan nog een hoop aan eten, drinken, kleding en andere dingen meenemen. Statief kan aan de zijkanten of aan de voorkant bevestigd worden.
Fotograferen doe ik met de rugzak op en een Sun Sniper strap over mn nek/schouder.
Dus mn camera is altijd schietklaar...je kunt eventueel nog een lensbuidel van thinktank aan de heupriem bevestigen om sneller een lens te verwisselen.

Grt Henk
40D, 11-16 f/2.8, 17-50 f/2.8, 50 f/1.8, 70-200Lf/4, 300Lf/4
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

De cam even snel pakken was ook één van mijn argumenten bij mijn eerste tas die ik nog steeds naar tevredenheid gebruik.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat als ik op pad gaat en ik ben waar ik wil zijn dat de cam altijd uit de tas is en ik deze altijd bij de hand heb.
Het snel uit de tas pakken vind ik dan ook geen punt meer eigenlijk, wat ik belangrijker vind is als ik van lens gaat wissellen of een filter op de lens wilt zetten of iets dergelijks dat ik makkelijk bij mijn spullen kan komen.
In dat opzicht lijkt mij de flipsode 400 die hier al eerder genoemd is wel een fijne tas, misschien voor de TS ook iets om over na te denken.
Doe je je cam elke keer weer terug in je tas of is hij er ook de meeste tijd eruit?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
arjensanderse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011 11:17

Ik ben nu een half jaar in het bezit van de F-stop Loka. Ik ben er erg tevreden mee. Is afgelopen zomer meegeweest naar Thailand waar ik o.a. een Jungle-trek gedaan heb. Ik heb er momenteel een medium case bij. Er zou nog een small bij kunnen of je kan er ook 1 large in doen. Met de medium case heb ik nog genoeg ruimte over om andere spullen op te bergen. Ik vind hem prima in gebruik. Als je de banden om je middel dicht laat kan je hem naar voren draaien en heb je de tas als een soort tafel voor je hangen. Wat mij betreft een echte aanrader.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik gebruik al bijna een jaar de Lowepro Mini Trekker AW. Kan vééééél in (heb er standaard mijn 550D, 100-400mm, 10-22mm, 60mm macro, 50mm, en de 17-55mm, speedlite 270EX in zitten, samen met een externe harde schijf, de lader, een ministatief, batterijen, handleiding, zonnekappen voor al mijn objectieven). En dat past prima. Daarnaast kan je er ook nog een statief op bevestigen. Iets minder toegankelijk als een Sliingshot of iets dergelijks, maar omdat ik de camera aan de Sun Sniper Strap heb hangen is dat niet hinderlijk. Uren door het bos lopen, met af en toe een lenswissel, is prima te doen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

lowe Fastpack 350 ook een heel fijne rugzak. Camera is snel te pakken en tas draagt lekker (inhoud 5D 70-200, 14-70, 580EX, 2x HDD, Laptop 12", en nog wat persoonllijk spul in het bovenvak.)
En nog steeds niet het gevoel een pakezel te zijn.....
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
Ricked
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2011 01:33
CONTACTCOLON

Vanguard Skyborne 45 gekocht uiteindelijk! SUPER AWESOME ding en van alle gemakken voorzien!

Nogmaals bedankt voor ieders support!
Canon550D + BG-E8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 18-200mm f/3.5-3.6 | 50mm f/1.8
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Nou, dat is zeker niet de goedkoopste! ;) Ik kwam "toevallig" in dit topic terecht omdat ik ook een rugzak wil. Ik ga alle bovengenoemde suggestie's eens rustig bekijken.... :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar