Raad en advies en do's & dont's voor een goede live act

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

b-Arthouse schreefCOLONKun je de term / toepassing DXO wat uitleggen?

Gr
BArt
DxO Labs is a privately-held image processing software company based in Boulogne-Billancourt, France.
DxO Optics Pro is a personal computer package which corrects for various optical aberrations, notably image distortion, with corrections tuned to particular lenses and cameras. It also adjusts lighting and color rendering. In 2006, Optics Pro 3.5 was named "Best Photo Software" in the European Photo and Imaging Awards awarded by the Technical Image Press Association (TIPA).[1]
DxO FilmPack emulates the appearance of various conventional films digitally.
DxO also provides image processing software OEM to camera manufacturers. Their DxO Analyzer product is used to measure lens distortions.

Komt neer op een programma wat noise reduction toepast :)

Spuit 11, zie ik net te laat..
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Dark_Angelus schreefCOLON
b-Arthouse schreefCOLONKun je de term / toepassing DXO wat uitleggen?

Gr
BArt
DxO Labs is a privately-held image processing software company based in Boulogne-Billancourt, France.
DxO Optics Pro is a personal computer package which corrects for various optical aberrations, notably image distortion, with corrections tuned to particular lenses and cameras. It also adjusts lighting and color rendering. In 2006, Optics Pro 3.5 was named "Best Photo Software" in the European Photo and Imaging Awards awarded by the Technical Image Press Association (TIPA).[1]
DxO FilmPack emulates the appearance of various conventional films digitally.
DxO also provides image processing software OEM to camera manufacturers. Their DxO Analyzer product is used to measure lens distortions.

Komt neer op een programma wat noise reduction toepast :)

Spuit 11, zie ik net te laat..
Gaat bij dit programma niet de scherpte verloren als het die noise reductie toepast..??
Dat zie vaak wel bij andere programma's
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

b-Arthouse schreefCOLONKan helaas (nog) geen investering doen in bijv. een Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM of een ander lichtgevoelig objectief,
Ahum, maar die 100-400 is zeker niet lichtsterk en zou niet mijn eerste keuze zijn voor concertfotografie.
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Ik noem maar even een Canon lens, vertel me maar wat wel een lichtsterk objectief wel is...wat zou jouw keuze zijn? Concert fotografie is een, voor mij, onbekend fenomeen. Vandaar dit topic.

Leer graag en vind dit een zeer interessante kant van fotografie.....

Gr
Bart

ps. heb even op internet gekeken naar DxO, veel hits, zoek nu een een freeware versie die te downloaden is voor een Mac.
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De lichtsterkte van een objectief is afhankelijk van het diafragma. Het is een objectief met een groot diafragma, en dus een klein f-getal. Objectieven met een diafragma van f2.8 of groter (dus kleiner getal) worden lichtsterk genoemd. Er zijn geen zoom-objectieven met een groter diafragma als f2.8, dus dan zul je een vast-brandpuntsafstand moeten gebruiken. Je 50mm f1.8 is hier dus een voorbeeld van. Verder is je 90mm dus ook lichtsterk, en met die 2 moeten zeker goede resultaten te boeken zijn bij concerten.
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

wil graag alvast 1 bewerkte foto laten zien, maar dat gaat hier niet zo eenvoudig....probeer het portal veel gestelde vragen te vinden voor een handleiding hoe te plaatsen......kan zelfs het portal niet vinden en ben toch echt geen digibeet of onervaren gebruiker.....maar......

misschien morgen dan maar.....denk ik


gr
Bart
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
Nieuwerf.nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 08:40

-Gaby- schreefCOLON
Dark_Angelus schreefCOLON
b-Arthouse schreefCOLONKun je de term / toepassing DXO wat uitleggen?

Gr
BArt
DxO Labs is a privately-held image processing software company based in Boulogne-Billancourt, France.
DxO Optics Pro is a personal computer package which corrects for various optical aberrations, notably image distortion, with corrections tuned to particular lenses and cameras. It also adjusts lighting and color rendering. In 2006, Optics Pro 3.5 was named "Best Photo Software" in the European Photo and Imaging Awards awarded by the Technical Image Press Association (TIPA).[1]
DxO FilmPack emulates the appearance of various conventional films digitally.
DxO also provides image processing software OEM to camera manufacturers. Their DxO Analyzer product is used to measure lens distortions.

Komt neer op een programma wat noise reduction toepast :)

Spuit 11, zie ik net te laat..
Gaat bij dit programma niet de scherpte verloren als het die noise reductie toepast..??
Dat zie vaak wel bij andere programma's
Nee, die gaat absoluut niet verloren.
Tsja,... zo'n onderschrift... Wat moet je daar nou eigenlijk mee?

http://www.nieuwerf.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd naar de plaat(jes). Wat mij betreft maak je je niet al te druk over ruis. Hoort ook wel een beetje bij concertfotografie. En wat btreft de tip op Tv te gaan werken: laat eerst de platen maar eens zien, beetje lastig oordelen zonder ;).

Zelf gebruik ik eigenlijk alleen Av (met diafragma wijd open) en M als het echt lastig is zoals afgelopen weekeinde, dan heb je toch net iets meer controle.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

b-Arthouse schreefCOLONwil graag alvast 1 bewerkte foto laten zien, maar dat gaat hier niet zo eenvoudig....probeer het portal veel gestelde vragen te vinden voor een handleiding hoe te plaatsen......kan zelfs het portal niet vinden en ben toch echt geen digibeet of onervaren gebruiker.....maar......

misschien morgen dan maar.....denk ik


gr
Bart
klik rechtsboven op de pagina op "gebruikerspaneel",
klik vervolgens in het nieuwe scherm wat je krijgt in de linker balk op "galerij" en kies voor subgroep "beheer persoonlijke albums"..

naast dit menu open een nieuwe lay-out van de pagina, klik hier op upload foto. in je persoonlijke album kun je vervolgens het nummer zien van de geuploade foto, dit nummer onthoud je en zet je in het gewenste topic tussen [photoid ] Hier het nummer[/ photoid] (alles tussen de vierkante haken aan elkaar schrijven, zonder tussenruimte)

als het goed is, is de foto nu zichtbaar in de topic!
Canon
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ben ook benieuwd naar de platen, ik doe veel in concert fotografie dus misschien dat ik je wat van tips kan voorzien. Voor wat sites kan je even PM'en ik hoef hier niet te spammen :)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb de post met foto's afgesplitst en die is hier te vinden: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 51&t=86740
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar