Light Craft Fader ND mark II

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

ik zelf heb het idee dat je dit filter uiteindelijk toch altijd op de maximum (of bijna maximum stand) gaat gebruiken. Dus als ik zelf zo'n filter zou zoeken dan zal ik toch eerder gaan voor het B&W ND110 filter. De reden: verwacht toch dat het B&W filter qua scherpte etc beter zal zijn dan dit ND Fader filter.
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

Fader mkII heeft markeringen op de ring, en als je kijkt om niet achter de "Max" markering te draaien,
dan is er (bijna) geen probleem met het zwarte kruis. ik geloof ik heb hem beneden Max toch wel gezien
(bij 17-40 @ 17~20mm) maar dat komt echt niet vak voor.

verder is het een leuke filter. veel gemakkelijker te gebruiken dan gewone sterke ND, omdat men hem
niet afschruiven moet om compositie te corrigeren (of soms zelf te focuseren). het is vanzelfsprekend
niet helemaal neutraal qua scherpte: bij 50mm kan men enkel kwaliteitsverlies zien, en boven 105mm is
het echter duidelijk - maar het gaat hiet om 2 polarisatiefilters en dat kan simpelweg niet beter.
wat lichttransmisie betreft - het is in oorde, hoewel hij best "droge" kleuren produceert en met name
rood, rose en paars tegenvallen, dwz. onderdrukt worden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar