tamron 17-50 vervangen voor canon 24-70 ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Hoi,

Inmiddels ben ik al ruim een jaar in bezit van een 50D, sneller dan de 350D, maar nog steeds geen full frame. Misschien in de toekomst, nu blijf ik nog ff oefenen op de 50D. De 350D verkoop ik niet omdat je er toch geen bal voor krijgt, en mn zoon van 6 toont veel interesse . Dus wie weet een leuke camera voor hem over een paar jaar om mee te oefenen!

Wat ik wel geleerd heb van al jullie adviezen is dat ik misschien nog wat meer moet gaan oefenen met mn tamron 17-50, en niet te hebberig worden naar een canon lens. Ik denk dat ik mn aankoop nog ff uitstel, alhoewel....ik ben binnenkort jarig, en mn gasten weten dat ik aan het sparen ben voor een andere lens... De ene keer lijk ik meer te neigen naar de 24-70, maar dan krijg ik weer mn twijfels of de 24-105 ook niet goed genoeg zou zijn. Ik denk dat ik maar een keer naar Cameranu.nl in Urk rij en daar beide lenzen ga uitproberen. Het zijn beiden goede lenzen natuurlijk!

Een ander vraagje, als je in een zwembad kinderen fotografeert (dat doe ik namelijk vaak), met welk objectief doen jullie dat en welke instellingen (iso,sluitertijd,diagfragma)?Ik weet zeker dat ik het beter moet kunnen, de vraag is alleen hoe!. Ik krijg de kinderen de ene keer wel scherp, de andere keer niet. Dus daar wil ik in gaan oefenen met jullie tips! En wie weet kan dat prima met de 17-50!

Wederom weer allemaal bedankt voor de tips, ik vind dit echt een leuke site!

gr,

Carol
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

plaats even een "mislukte" of voor verbetering vatbare foto! dan kunnen we je makkelijker verder helpen.
er is geen standaard instelling die bij zwemmen goed werkt. dat kan veranderen door meerdere invloeden!

succes
Canon
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat heb ik 1 keer gedaan, en met de 70-200 f2.8 IS USM ging dat uitstekend. Diafragmavoorkeuze, f2.8 en iso zo instellen dat de sluitertijden acceptabel blijven. Voorbeeldfoto's moet ik verschuldigd blijven, aangezien ik niet weet of de ouders er prijs op stellen dat ik ze op internet zou gooien.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Carol schreefCOLON Ben vergeten erbij de te vermelden dat ik sinds vorig jaar ook in bezit ben van een 70-200 2.8, die gebruik ik dan wel minder dan de tamron nu. Als ik het gebruik (zwemlessen, pretparken enz) dan krijg ik er wel super mooie foto's mee.
Hoe komt het dat je de 70-200 niet zo veel gebruikt? Bereik? Geen zin om lenzen te wisselen?
757D + 8-400 mm
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

@ Afotos, ik maak merendeels foto's binnenshuis, dan is de 70mm teveel. In het zwembad ga ik het de volgende keer gebruiken ipv de 17-50. Ik wil idd niet steeds wisselen. Iemand zei ooit tegen me dat ik vantevoren moet bedenken wat voor foto's ik wil gaan maken en op basis daarvan bepalen welk objectief ik mee moet nemen. Maar zo ervaren ben ik nog niet...

Ik probeer zo een mislukte foto te plaatsen, alleen even kijken hoe dat moet...
Carol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 21:48
WoonplaatsCOLON Almere

Ik probeer een foto te uploaden, maar het lukt me niet. Hoe doe ik dat?

Sorry, ben niet zo handig...
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Voor het uploaden van foto's:
-Ga naar je gebruikerspaneel, dat kun je rechtsboven vinden.
-Ga naar galerij, dat vind je onderaan in de linker kolom.
-Ga naar de pagina beheer persoonlijke albums
-Kies dan bij het beheren van je persoonlijke albums voor upload
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar