gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik irriteer me ook mateloos aan de gesloten architectuur van Apple. Er wordt reclame gemaakt om te internetten op de iPad maar ze vertikken het om er Flash op te laten draaien... ook daar is nu weer een omweg voor maar goed.
Als of Flash de wereld is zeg! Het is mooi wat er mee kan hoor, maar het vreet systeemeisen als ontbijt en Accu´s voor lunch. De rede dat Apple dit niet op hun kleine mobile appartaten ondersteund is dus omdat zo een klein aparaat er rete traag van wordt en nog eens snel leeg is ook. Dus nu klagen dat je het niet kan gebruiken, maar anders klagen dat dat ding geen accuvermogen heeft en traag is als dikke stront.

Zolang Adobe geen goede bruikbare mobile flash heeft zal Apple dit dus niet ondersteunen op hun kleine mobile apparaten.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk dat de echte antiflitshouding gebaseerd is op het feit dat Flash zo lek is als een mandje en Adobe weigert, c.q. niet bij machte is om security-updates uit te brengen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Leuk al die nadelen en ook nog eens te lezen waarom dat dan er niet in zou zitten.

Lekker belangrijk inderdaad die Flash, Silverlight en Java etc. als dit al op zo'n 98% van de pc's draait.
Het komt voor mij meer over dat Apple gewoon geen vreemde eenden in de bijt wil hebben en dat zal dan ook meer met financien te maken hebben dan met wat stroomgebruik en performence.

Ik heb hem even mogen gebruiken en ik moet zeggen een leuk speeltje maar te duur en wat moet ik er mee?

Nou, nog een paar nadelen dan en dit scheelt wel in stroomgebruik van een accu die 10 uur mee zou moeten gaan :)

Geen multitasking
Je kan geen twee programma's tegelijk draaien. Dat is een belangrijk nadeel van de iPad, waardoor je bijvoorbeeld niet snel je mail kan checken terwijl je een document schrijft, of naar een internetradio kan luisteren terwijl je chat.

Geen camera
In tegenstelling tot de geruchten, kan de iPad geen filmpjes of foto's maken. Webcamchats zijn niet mogelijk.

Aanraaktoetsenbord
Het aanraaktoetsenbord is handig om snel een internetadres in te tikken, maar voldoet geenszins om echte teksten in elkaar te puzzelen. Apple lanceert weliswaar een accessoire met een extern toetsenbord.

Geen HDMI-uitgang
Het is niet mogelijk om gedownloade HD-films af te spelen op je tv.

Geen Flash
Geen Flash is vervelend op de iPhone en iPod Touch, maar op iets dat meer op een laptop moet lijken, is het gewoon irritant. De browser zal websites weergeven met grote gaten in, en de meeste internetfilmpjes werken niet.

Adapters
De iPad heeft geen USB-aansluiting, enkel een 30-pin connector. Om accessoires of digitale camera's aan te sluiten, heb je dus een adapter nodig.

Geen breedbeeld
De iPad wordt aangeprezen als een toestel om filmpjes mee te bekijken, maar ondersteunt geen breedbeeld (16:9). Breedbeeldfilms worden daardoor weergegeven met dikke zwarte banden, zoals bij de oude 4:3-tv's.

Gesloten applicaties
De iPad draait alleen toepassingen uit de App Store.
Op laptops en netbooks kan je tenminste zelf software installeren.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Multi ... uckt.dhtml
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik gebruik de Ipad als tweede display in Lightroom.
Hiermee kan ik precies zien welke catalog ik zit en tegelijk mijn grote scherm gebruiken als bewerkstation :)

Werkt awesome :)
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Vanaf volgende maand wel multitasking, dan komt iOS 4.0 uit voor de iPad, die nu op de iphone draaid, en multitasking op de iphone is heel erg prettig :D

Camera vind ik persoonlijk niet belangrijk op de iPad.

Je kunt er een bleutooth tb voor gebruiken, ik heb t nog niet uitgeprobeerd, maar t schijnt prima te werken.

Voor de iPad is er een connectionkit verkrijgbaar,''usb & SD kaar lezer'' die je via de connector aan kunt sluiten.
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

een HDMI-uitgang
Het is niet mogelijk om gedownloade HD-films af te spelen op je tv.
je kunt geen films downloaden, waarom zou je ze dan op je tv willen bekijken.
Geen multitasking
Je kan geen twee programma's tegelijk draaien. Dat is een belangrijk nadeel van de iPad, waardoor je bijvoorbeeld niet snel je mail kan checken terwijl je een document schrijft, of naar een internetradio kan luisteren terwijl je chat.
Nog even en het kan wel.
Geen Flash
Geen Flash is vervelend op de iPhone en iPod Touch, maar op iets dat meer op een laptop moet lijken, is het gewoon irritant. De browser zal websites weergeven met grote gaten in, en de meeste internetfilmpjes werken niet.
Volgens wie moet dit meer op een laptop lijken? Niet volgens Apple hoor, die plaatsen het niet naast de Macbook serie maar in de serie mobile apparaten.
Gesloten applicaties
De iPad draait alleen toepassingen uit de App Store.
Op laptops en netbooks kan je tenminste zelf software installeren.
Koop dan een laptop of netbook, want als je een laptop wil, heb je niets aan een iPad, Doe nou niet als of Apple een grote blunder maakt met al "die tekortkomingen" die je opnoemt, Apple weet donders goed op welke markt ze richten en als ze een laptop wilde bouwen hadden ze dat vast al gedaan......oh wacht, dat hebben ze.

Ook leuk om te zien dat je geen eigen mening hebt maar gewoon tekst uit een artikel dumpt, waarom heb je de eerste niet over genomen, das nog de leukste:
Groot
Het toestel is groot. Je stopt het niet in je broekzak, en ook in een doordeweekse handtas past de iPad niet.
Nee goh, daar hebben ze de Ipod Tough of Iphone toch voor :roll:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

+1

mmmm, zit net te lezen dat ik mijn camera aan de Ipad kan koppelen. Zou ik dan mijn foto direct op de Ipad kunnen zien? Zag ook dat de Ipad RAW formaat ondersteunt. Iemand ervaring met de camera koppeling? (Ja ook slr's kunnen gekoppeld worden.)
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

niet persoonlijk, wel weet ik dat je als je je camera op je laptop aansluit dat je draadloos je ipad als afstandsbediening kunt gebruiken incl. liveview en alle instellingen zijn instelbaar.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Over het Flash-debat: dat Appel Flash weigert is hun goed recht, maar als Adobe vervolgens in Flash Professional maakt om Flash-filmpjes als Apps te exporteren en Appel ook dáár tegenin gaat gaan ze, vind ik, te ver. Dan gaat het niet langer over issues met software of beveiliging, maar dan gaat het gewoon om pesterij. Zo zie ik dat in ieder geval.

Verder heb ik me al 'ns over het apparaat uitgelaten: te groot, en veel te weinig functies. Je moet toch 'n tas of 'n sleeve mee, en daar kan wat mij betreft dan beter een laptop (MacBook, ook prima) in. Daarnaast, hoe Appel 'm plaatst is allemaal leuk en aardig, de consument ziet dat (blijkbaar) anders. En daar gaat het uiteindelijk om: als de consument 'm wil vergelijken met 'n laptop of netbook dan doet 'ie dat lekker. Dan kan Jobs gaan brullen dat dat niet 'mag' of niet 'waar is', maar (als ik de desbetreffende consument zou zijn) zou ik me daar niet veel van aantrekken.

(Overigens, leuk topic!)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

JoCa schreefCOLONVanaf volgende maand wel multitasking, dan komt iOS 4.0 uit voor de iPad, die nu op de iphone draaid, en multitasking op de iphone is heel erg prettig :D
Lees je eerst eens goed in; de multitasking mogelijkheden van iOS4 zijn zeer beperkt. Het gaat nog steeds om een soort taskswitching die nog het meest weg heeft van cooperative multitasking (maar zelfs dat niet helemaal). Multitasking betekent toch echt wat anders dan wat Apple er mee bedoelt. De keuze die Apple maakt is er eentje die op zich te verdedigen is (al zou het toch wel fijn zijn als je navigatie app gewoon echt doordraait als je een telefoontje krijgt) maar of het ook voor de iPad de juiste keuze is waag ik te betwijfelen.

Voor mij geen iPad, al ziet het ding er nog zo leuk uit. Te duur en het kan te weinig. Waarschijnlijk zelfs geen Android tablet (betere multitasking en de diverse fabrikanten hebben al aangekondigd meteen met de nodige features te komen). Er is natuurlijk wel een markt voor, ook onder fotografen, maar ik vind ze in ieder geval voorlopig te beperkend en te duur.

Ow ja... flash. De keuze voor flash is er eentje van de korte termijn. Flash 10.0 draait op froyo maar heeft zo veel resources nodig dat het eigenlijk niet echt interessant is. De keuze voor HTML5 is voor de lange termijn ongetwijfeld de betere.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Waarom zou ik geen tekst mogen kopiëren en plakken?

Ik heb niet zo zin om het wiel opnieuw uit te vinden en dit leek mij toch wel nuttige bevindingen voordat iemand zo'n duur speeltje gaat kopen..
Dat ik de grote van dat ding achterwege heb gelaten is ook weer mijn goed recht en dat vond ik nou weer een beetje onzin vandaar dat ik dat heb weg gelaten.

Leuk ook om te lezen: "Nog even en het kan wel." en zo zal dat misschien ook wel gaan met het kunnen bekijken van Flash.
Nog even en het kan wel. :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

bobvanduin schreefCOLON... Apple weet donders goed op welke markt ze richten.
Dat denk ik ook, dat segment weet vaak niet van toeten of blazen.

Helemaal niet erg, de doorsnee consument is nu eenmaal a-technisch. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Flash werkt wel via een omweg, de iPhone kan als webcam/camera gebruikt worden via een omweg.
Net als ik dien je dan je apparaat te "jailbreaken" dat overigens in Amerika als legaal wordt gezien. Een heleboel extra mogelijkheden met applicaties buiten de Apple Store en aansluiten van een muis waar ik de lol niet van zie. De iPad gebruiken als afstandsbediening en je PC of MAC besturen. Het kan allemaal... maar kies je ervoor dat is je eigen keuze.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Maar in Nederland zal daar de garantie wel mee vervallen, vrees ik. Anders is zoiets zeker 'n leuke optie :)!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Ja dat kan kloppen, weet het niet eens zeker :D . Ben alleen maar blij met de extra mogelijkheden. Voor de rest kan je altijd een backup terugzetten. Dan is hij weer normaal.

Ik heb overigens een Full-HD videocamera en maakt .MTS bestanden. Met een programma en een speciaal iPad profiel encodeer ik deze naar HD .mp4 bestanden. De videoresolutie is superstrak op 1280x720 pixels.

Voor de geintresseerden een artikel over de iPad en HiFi: http://www.hifi.nl/artikel/2058/iPad-en-Hifi.html
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

henk156 schreefCOLONFlash werkt wel via een omweg, de iPhone kan als webcam/camera gebruikt worden via een omweg.
Net als ik dien je dan je apparaat te "jailbreaken" dat overigens in Amerika als legaal wordt gezien. Een heleboel extra mogelijkheden met applicaties buiten de Apple Store en aansluiten van een muis waar ik de lol niet van zie. De iPad gebruiken als afstandsbediening en je PC of MAC besturen. Het kan allemaal... maar kies je ervoor dat is je eigen keuze.
Was eens benieuwd of dat zonder probleem is gegaan. Hoe zit het met de unieke handtekening van Apple? kan ik met problemen terug naar de originele versie ...?
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Alles is zonder problemen verlopen via die nieuwe website (google jailbreak). Weet niet of ik die link hier mag plaatsen. Het is ook geschikt voor het nieuwe OS 4 en ook geschikt voor je iPhone. Het was wel even spannend maar het werkt als een tierelier...

iTunes maakt een restore optie voor je aan elke keer als je hem connect. Er is ook een zogenaamde Panic funktie als het apparaat helemaal niets meer doet. Ik kan je niet alle ins- en outs hiervan vertellen maar het moet mogelijk zijn. De patch is heel nieuw en inmiddels moet je hier genoeg over kunnen vinden. Belangrijk is om daarna Applesync opnieuw te installeren die de handtekening aanpast. Ik heb ook gelezen dat ze niet met alle zekerheid konden vertellen of Apple na het restoren toch kan zien of je de jailbreak software hebt gebruikt.
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Waarom zou Apple dat moeten zien, ik neem niet aan dat je in geval van problemen nog wel garantie gaat claimen? Die is namelijk komen te vervallen op het moment dat jij hem ging jailbreaken en het lijkt me nog al schijnheilig als je dan in geval van problemen alles weer terug zet en onder het mom van garantie probeert te claimen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik blijf het smeerlappen vinden die Apple corporation.

Ze doen werkelijk alles om heer en meester te blijven over het apparaat. Als of je het in bruikleen van ze krijgt maar je betaald de volle mep.
Hoe kan het dat een garantie zou mogen vervallen als je software veranderd?!? Dit riekt naar fraude. Want hoe zou software een apparaat kunnen slopen?
Hebben ze hun firmware zo dan zo slecht gemaakt?

En hun koppelverkoop opzet waar MS enorm op afgerekend word is bij apple 100x erger.
Het gadget gehalte is super van apple en daar is niks mis mee maar je bent een melkkoe.
Alles wat je doet levert apple geld op en alleen zij die het spelletje meespelen mogen in de apple store.
Als ik de opvolger van smit kroes zou zijn mocht Itunes niet eens de europeese markt op!
Dit geld voor alle apparaten die alleen via 'hun player' bedienbaar zijn. Het hele concept stinkt!

Hun keuze om flash te weigeren is ook discutabel wel een die in mijn voordeel werkt.
Op een PC moet je kloten tot je een ons weegt om een flashblokker goed te laten draaien.
Want Flash is 90% onzin, reclame, ongewenste toeters en bellerij waar ik echt niet op zit te wachten.

Dat de Ixxx niet kan multitasken is anno 2010 echt om te zot voor woorden.
Ik hoorde al van die geruchten bij de Iphone's maar de Ipad dus ook.

Als ik al een xPad zou kopen dan wacht ik geduldig op een variant die wel met de tijd mee is en waar ik heer en meester ben over mijn zuur betaalde centjes.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Er zijn alternatieven voor iTunes hoor. MediaMonkey is 'n hele goede ;).

Met je laatste opmerking ben ik het trouwens helemaal eens, al is Appel niet de enige die dat doet. Kijk maar naar de gemiddelde niet-zelfbouw PC. Wil je daar gewoon een verse Windows opzetten en alle company rommel eraf ben je ook wel even aan het puzzelen (da's mijn ervaring ten minste).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar