Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Belangrijkste reden hiervoor is dat vrouwen minder schade veroorzaken in het verkeer dan mannen. Daarnaast rijden vrouwen vaak in auto's, waarvoor de verzekeringspremie lager ligt dan auto's waarin mannen rijden.
Omdat er minder vrouwen rijden dan mannen! En dan rijden ze ook nog eens in goedkopere autootjes die dus waarschijnlijk goedkoper te repareren zijn. Ik denk dat vrouwen met 15% korting relatief gezien nog steeds percentueel meer betalen dan mannen
anyway.. ik loop te stoken..
"De heer in het verkeer is meestal een dame", en dit gaat meestal wel op.
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Toch wel vreemd dat verzekeringsmaatschappijen nooit eens met voldoende cijfers naar buiten komen om ook daadwerkelijk de relatie tussen veroorzakers van verkeersongelukken en hun verreden kilometers. Dus gewoon het aantal ongelukken per verreden kilometers bij mannen en bij vrouwen. Dan denk ik dat de vrouwen heus niet veiliger rijden. (ik zeg ook niet onveiliger hoor)
Het voorbeeld van oestrogeen zat vanochtend in het binnenveld voor me toen ik naar mijn werk ging. De relaxte oestrogene dame vond het daarom niet nodig om voor een MEGA traktor uit te wijken met het gevolg dat ik haar spiegel moest ontwijken.
Nee, oestrogeen doet het goed in het verkeer! Whahahah!
Sushi die enkele praktijkvoorbeelden die je aanhaalt die kan ik met goed zoeken ook wel vinden..
Minder goed hoef ik te zoeken wanneer het mannen betreft, die vinden het vaak namelijk nodig om risico's te nemen, hard de muziek aan te gooien, slippend wegtrekken bij een verkeerslicht als er ook maar iets voorbij komt wat er redelijk uit zou kunnen zien in een rok.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
dejong1racing schreefCOLONToch wel vreemd dat verzekeringsmaatschappijen nooit eens met voldoende cijfers naar buiten komen om ook daadwerkelijk de relatie tussen veroorzakers van verkeersongelukken en hun verreden kilometers. Dus gewoon het aantal ongelukken per verreden kilometers bij mannen en bij vrouwen. Dan denk ik dat de vrouwen heus niet veiliger rijden. (ik zeg ook niet onveiliger hoor)
Er is weldegelijk een paar jaar geleden een heel krantenartikel aangewijd aan de man versus vrouw statistieken. Daarin stelde de verzekeraars dat vrouwen patent lijken te hebben op domme eenzijdige ongelukken binnen de bebouwde kom (zoals de beruchte aanrijding met een verkeerszuil of andere stilstaande objecten) en tevens in aantallen de meeste aanrijdingen. Dus het is bewezen dat mannen inderdaad minder ongelukken veroorzaken. Maar omdat mannen financieel gezien de duurdere brokken maken (veroorzaakt door te hard en/of roekeloos rijden, vaak op snelwegen) klopt het dat mannen (gemeten in Euro's) de meeste schade maken.
Dus vrouwen hebben de meeste aanrijdinkjes, mannen de meeste financiële schade. En aangezien een verzekering is gebaseerd op verwachte financiele schade per categorie bestuurder, is het logisch dat vrouwen minder betalen.
Ik loop natuurlijk nu maar een beetje te geinen maar waar het in het verkeer echt om gaat is anticiperen. Als je goed kunt anticiperen op andere weggebruikers dan heb je de helft minder schades. Iedereen heeft tegenwoordig haast en wil de eerste zijn en gunnen elkaar het licht in de ogen nog niet. Dat is bij zowel vrouwen als mannen hoor.
Ik denk dat er inderdaad evenveel debielen in een auto zitten als echte chauffeurs ja, of het nu mannen of vrouwen zijn.
Bij mannen erger ik me vaak aan hun "stoere" manier van rijden, en bij vrouwen vaak aan hun liefde voor 30km gang.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
De enige reden dat sommige vrouwenparkeerplaatsen, in Duitsland vaak aangeduid met moeder en kind plaatsen een meter breder zijn is dat je dan een kind vanuit een kinderstoeltje in een wandelwagen of buggy kunt krijgen. Dat lukt niet op een parkeerplaats van 2,2 m breed. Er is echt over nagedacht
Zit me kostelijk te vermaken met jullie reactie onderling
Gr TienusZ
[size=75]Canon EOS 50D + grip | Canon EF-S 10-22 mm F3.5-4.5 USM | Canon EF 24-105 mm F4 L IS USM | Canon EF 50mm F1.8 I | Manfrotto 190Xprob + 486RC2 | Sandisk CF's [/size]