EF-S 55-250 Problemen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ok, waar heb je die info vandaan? Want dan ga ik mijn exemplaar ook nog omruilen voor een gezonde voordat ik naar Amerika ga. Werkt toch net even wat fijner als je objectief stil is.
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Moet je gewoon contact op nemen met Canon. Wat ik ook weet is dat je de Canon producten gewoon direct naar hun service centra's kan sturen. Met een week of 2 heb je 'm dan terug.

Wellicht dat je met deze link wat kan.

Als je aangeeft niet zulke goeie ervaringen te hebben met de winkel van aanschaf of dat je de lens cadeau hebt gekregen van iemand OF dat de winkel falliet is zeggen ze vaak: stuur maar op en we repareren het voor je!:)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Bedankt voor de link. Kun je ook aangeven waar je vandaan hebt dat de winkel binnen 4 maanden na aanschaf de lens kan omruilen zijnde DOA?

Als dat namelijk iets van Canon zelf is dan kan ik bij de winkel gewoon een andere eisen. Als het een regeling van de winkel is, dan is de kans klein dat mijn winkel (MM) het ook heeft.
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
RoGEK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 19:54
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

normaal geld er een DOA periode van 8 dagen op electronica, die 4 maanden zou wel helemaal tegek zijn maar ik geloof er niets van.

die gaat gewoon in reparatie ben ik bang.
Canon EOS 7D, 40D + BG-E2 , 17-40 F4L USM, 24-70mm F2.8L USM, 70-200mm F4L iS USM, 50mm f1.8 II, Speedlite 430EXII, Lowepro Flipside 400AW, Manfrotto 190NAT3 + 168
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Dat idee had ik ook al. Canon zou wel redelijk gek zijn als ze zo'n lange termijn hanteren.

Dan wordt het opsturen nadat ik op vakantie ben geweest. Ook geen probleem, hij doet het nog wel gewoon :)
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

jorisvb schreefCOLONDat idee had ik ook al. Canon zou wel redelijk gek zijn als ze zo'n lange termijn hanteren.

Dan wordt het opsturen nadat ik op vakantie ben geweest. Ook geen probleem, hij doet het nog wel gewoon :)
Waarneer ga je op vakantie?? Bel gewoon z'n service centrum eens wellicht dat die je nog een werkend exemplaar kunnen mee geven:)
Cameranu schreefCOLONDe lens die heeft gekocht is een normale Canon lens, met een gewone efs motor en IS motor(voor de stabilisatie). Deze motoren maken inderdaad een geluid bij scherpstellen. Ook is deze lens binnenshuis niet altijd trefzeker, aangezien deze lens niet echt lichtsterk is. Om te beoordelen of de lens aan de specificaties voldoet, kan u buiten eens proberen hoe deze scherpstelt. Houd u wel rekening met het feit dat geen enkele lens kan scherpstellen op egale vlakken( Vlakken van dezelfde kleur). Om te beoordelen of de IS motor te horen is, kunt u deze op de lens aan en uit zetten. Zodra u scherpstelt, zult u waarschijnlijk ook minder horen als deze uit staat.
Terwijl ik iets vraag over het tandwiel mechaniek:O
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

toppe schreefCOLONTerwijl ik iets vraag over het tandwiel mechaniek:O
http://www.canon-europe.com/Support/Doc ... rk_iii.asp

En, zijn de klachten over als je het filter van het objectief haalt?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

@TS,

is het probleem nu mechanisch (zoals ravon het omschrijft), dwz, wil het objectief helemaal niet scherpstellen totdat je handmatig de scherpstelring iets beweegt, of gaat het objectief wel een poging doen tot scherpstellen, maar `lockt` hij niet goed (hunten)?

In het eerste geval is er iets met het objectief aan de hand, niet verder zoeken. In het tweede geval, zul je eerst wat testjes moeten doen. O.a het filter verwijder, scherpstellen bij voldoende licht (en bij voorkeur op `oneshot` AF) etc.

De klacht is voor mij nog niet helemaal duidelijk :wink:
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

SanderL schreefCOLON@TS,

is het probleem nu mechanisch (zoals ravon het omschrijft), dwz, wil het objectief helemaal niet scherpstellen totdat je handmatig de scherpstelring iets beweegt, of gaat het objectief wel een poging doen tot scherpstellen, maar `lockt` hij niet goed (hunten)?

In het eerste geval is er iets met het objectief aan de hand, niet verder zoeken. In het tweede geval, zul je eerst wat testjes moeten doen. O.a het filter verwijder, scherpstellen bij voldoende licht (en bij voorkeur op `oneshot` AF) etc.

De klacht is voor mij nog niet helemaal duidelijk :wink:
Ik heb hem vandaag eens mee genomen naar een foto expert @ werk (professioneel) en die zegt dat het goed is, maar dat ik een instelling fout had staan, nergens meer last van.. Top!
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Welke instelling was dat dan precies? :wink: Had je de camera op AI-Servo staan of zo?
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

toppe schreefCOLONInderdaad... Nouja ik ga daar in ieder geval niet op wachten. Ik vind dat ze gewoon kunnen omruilen. Deze kunnen zij terug sturen naar Canon (DOA = Dead On Arrival) tot geloof ik 4 maanden na aanschaf...
Ik weet natuurlijk niet waar en hoe je gekocht hebt. Bij een gewonen verkoper heb je rechten als consument en "moet" hij binnen 6 maanden vervangen door een nieuwe en niet repareren.
Lees het topic hierover!!!

Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik ben net bij de MM geweest om eens te kijken wat zij ervan vonden dat ik mijn 55-250 wilde omruilen.

Heb hun gezegd dat ik wettelijk gezien binnen 6 maanden recht had op een nieuwe. Toen er uiteindelijk 4!! man zich ermee stonden te bemoeien wist 1 er mij te vertellen dat zij het objectief mogen opsturen teneinde onderzoek te doen om te kijken of het een productfout of mijn schuld is dat het kapot is.

Ze vonden het geen overlast dat ik mijn objectief zolang kwijt was en als ik een beroepsfotograaf was geweest hadden ze doodleuk gezegd dat ze een consumentenbedrijf zijn. Verder wezen ze de hele tijd naar hun voorwaarden ondanks dat ik elke keer zei dat die niet uitmaken omdat ik wettelijk gezien dus recht op een vervangend exemplaar had.

Hebben ze daadwerkelijk recht om eerst te onderzoeken? Of kan ik per direct een nieuwe eisen. En welke bron kan ik daarvoor gebruiken?
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo Joris, Ja natuurlijk weer MM, Die hebben ook geen service.
Jij hebt inderdaad wettelijk het recht om een nieuwe te eisen. de wet stelt dat als een onregelmatigheid zich binnen zes maanden na aankoop voordoet, aangenomen wordt dat die al bij aankoop bestond. LEES HET TOPIC!!! Dit staat allemaal in het burgerlijk wetboek Boek t art 6 -17.
Het consumentenrecht is niet van toepassing op als ingeschrevene bij de KvK gekocht artikelen. groothandel, Makro enz.
MM verkoopt aan particulieren, dus moeten zij zich houden aan de consumentenrechten. Zij zullen er echter alles aan doen om hieronderuit te komen. Je moet dus [censored] als brugman, want helaas zijn er te weinig mensen die een beroep op dit recht doen. Ik zou het ook eens melden bij Tros Radar. (dit is een van hun stokpaardjes)
Lees ook het stukje van de Kamer van Koophandel!

Succes,
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik heb dat topic doorgelezen. Al voordat ik naar de MM ging, had ik misschien even moeten vertellen.

Ik kan echter nergens vinden dat ze ook echt verplicht zijn om het om te ruilen en dat ze niet mogen repareren.

Heb het burgelijk wetboek 7 artikel 1 t/m 19 doorgelezen. Maar kan het niet vinden :?

Ik wil iets hebben waar ik ze mee om de oren kan slaan en daarvoor moet ik hetzelf ook snappen :roll:
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo Joris, Had nog ff verder gekeken. Waar jer recht op hebt staat in
art. 21 lid1 punt c
1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a.
aflevering van het ontbrekende;

b.
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c.
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

Heb ik je nu voldoende geïnformeerd??
Groeten en succes, Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

Jazeker. Die sectie had ik nog niet gezien.

Ga er morgen mee schermen en laat jullie weten wat de uitkomst is.
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ben zeer benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Jammer dat je bij een hoop winkels eerst met wetboeken
aan moet komen om je recht te halen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

jorisvb schreefCOLONIk wil iets hebben waar ik ze mee om de oren kan slaan en daarvoor moet ik hetzelf ook snappen :roll:
Eerder schreef je:
jorisvb schreefCOLONOok geen probleem, hij doet het nog wel gewoon :)
Die lens functioneert nog gewoon en maakt wat geluid bij het scherpstellen? Met wat je opschrijft wek je bij mij de indruk dat je meer bezig bent met MM-verkopertje pesten dan met het oplossen van een serieus probleem met die lens. Ik denk dat je meer succes zult hebben als je je toon wat matigt en dat je MM in staat stelt om jouw probleem op te lossen.
Gebruikers-avatar
jorisvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Arnhem

De eerste keer dat ik er ben geweest is overeengekomen dat er gerepareerd zou worden. Ik was toen nog niet op de hoogte van het feit dat ik gewoon recht heb op een nieuw product.

Er is iets kapot aan die lens, en als je er mee door blijft fotograveren is er natuurlijk de kans dat het verder kapot gaat. En dan wil ik niet hebben dat ze ineens zeggen dat ik het maar eerder had moeten brengen.

Als ze mij een vervangend objectief aanbieden voor de reparatieduur vind ik het ook goed, alleen dat willen ze niet omdat in hun ogen er geen overlast is.

Met een gematigde toon, wat ik dus al eerder heb gedaan ben ik het objectief gewoon minimaal een maand kwijt. En dat vind ik dus niet echt netjes.

En met dat verkopertje pesten, als ze met 4 man indruk op mij gaan proberen te maken, dan ben ik alleen maar meer gedreven om mijn gelijk te halen.
450D + grip | EF50mm 1.8 II | EF-S 18-55 | EF-S 55-250 | FD 50 1.4 | FD 135 3.5 | Sigma FD 600 F8 Mirror-Telephoto | 430 EX II | Vivitar 285HV | Redged RTT-423 | Lowepro Flipside 400AW
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

jorisvb schreefCOLONIk was toen nog niet op de hoogte van het feit dat ik gewoon recht heb op een nieuw product.
Het is helemaal niet duidelijk of je recht hebt op een nieuw produkt. Dat er iets kapot lijkt te zijn is aan die lens betekent niet dat die lens in z'n geheel vervangen moet worden.
De verkoper heeft keurig een oplossing aangeboden (onderzoek/reparatie) en jij hebt dat geaccepteerd en je hebt besloten om onderzoek/reparatie uit te stellen tot na je vakantie. Da's jouw keus, kennelijk vond je die oplossing redelijk.
Als je nu tot het inzicht bent gekomen dat je een andere lens wilt ben je afhankelijk van de coulance en mogelijkheden van de verkoper en in zo'n geval heeft het volgens mij weldegelijk zin om een gematigde en zelfs vriendelijke toon aan te slaan want je schiet er op dit moment weinig mee op als je een dergelijk akkefietje voor de rechter brengt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar