Sigma 17-70

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Sinds mei heb ik ook de 17-70 ipv de kitlens 18-55. Hij bevalt super! Geen last van backfocus of iets dergelijks en ook niet van uitschuiven. Bouwkwaliteit is heel goed, net als de scherpte.
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ik zal morgen Sigma eens bellen of ze bekend zijn met het probleem en of dit inmiddels is opgelost.
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

@ravon. Als je van beide foto's een 100% crop van de rand plaatst, wil ik ook wel mee gokken. Als je verschillen ziet bij een max aantal pixels van 900 is er iets echt fout.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONKwa scherpte was er niet veel verschil. Ook het contrast vond ik trouwens veel beter met de 17-40, zo was de lucht gewoon altijd blauw als deze ook echt blauw was en niet grijs zoals met de 17-70 Sigma.
euhm... ik heb nog nooit zulke mooie blauwe luchten gehad dan met de Sigma 17-70

En ja, ik heb daarvoor ook een Canon 17-40 gehad.

Zie hier een aantal prachtige voorbeelden:

KLIK

Deze hele gallery is overigens geschoten met de Sigma 17-70 :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
nijlandp
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2005 20:30
CONTACTCOLON

Prima lens. Ik heb hem al een paar jaar. Scherp, compact en lekker bereik.

Je kunt er echt geen buil aan vallen en zeker niet voor de prijs.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Piet van Vroonhoven schreefCOLON@ravon. Als je van beide foto's een 100% crop van de rand plaatst, wil ik ook wel mee gokken. Als je verschillen ziet bij een max aantal pixels van 900 is er iets echt fout.
Het vergelijk ging over de kleuren, niet over de scherpte. Als ik de scherpte van beide lenzen had willen vergelijken had ik inderdaad crops geplaatst.

Nu je het toch over scherpte hebt: Beide foto's zijn geschoten op 17 mm met f/8. Als je nu even de moeite neemt om bij slrgear de blurgrafiekjes van beide lenzen op 17 mm en f/8 te bekijken kun je zelf vaststellen dat scherpteverschillen verwaarloosbaar klein zijn (het is daarom eigenlijk een beetje overbodig om daar veel pixelpeeptijd aan te besteden).
http://www.slrgear.com/reviews/zproduct ... loader.htm
http://www.slrgear.com/reviews/zproduct ... loader.htm

Zoals ik eerder schreef: De Sigma 17-70 is qua beeldkwaliteit gelijkwaardig aan de Canon 17-40 L.
Laatst gewijzigd door 1 op ravon, in totaal 23 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ik heb Sigma gebeld en volgens hun is het probleem met de front- of backfocus al opgelost is.
En de lens heeft een Zoom Lock-schakelaar die voorkomt dat het objectief vanwege zijn eigen gewicht ‘uitzakt’ tijdens vervoer.
Ik weet alleen niet of je de schakelaar ook kan gebruiken tijdens het fotograferen op bv. 70mm

http://www.sigmabenelux.com/producten/2 ... 5-dc-macro
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Waarom zou je dat willen? Je kunt 'm niet op lock zetten als je op 70mm schiet. Dit heb ik snel even getest.Maar dat is ook niet nodig!

Als je de lens van de camera af op 70mm draait je zet hem op zijn kop met de lensdop en zonnekap erop dan zakt hij langzaam terug naar 35mm. Dus als je op 70 de lucht rechtboven je gaat fotograferen kan de lens idd terugschuiven naar 35mm.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

sighthound schreefCOLONWaarom zou je dat willen? Je kunt 'm niet op lock zetten als je op 70mm schiet. Dit heb ik snel even getest.Maar dat is ook niet nodig!

Als je de lens van de camera af op 70mm draait je zet hem op zijn kop met de lensdop en zonnekap erop dan zakt hij langzaam terug naar 35mm. Dus als je op 70 de lucht rechtboven je gaat fotograferen kan de lens idd terugschuiven naar 35mm.
Ik zou ook niet zo gouw van de lucht (dus lens recht op) een foto maken, maar er was iemand in de ouwde topic die daar over schreef.
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Michaeldw

Tijdens het fotograferen een lock erop zetten :?:
Je hebt de lens toch vast als je fotografeert, dan kan deze toch niet in- of uitzakken??

Een lock zet je er alleen op als je je camera niet gebruikt (bijvoorbeeld lopen met je camera over de schouder).
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heb je ook een foto die in wat mindere lichtomstandigheden is geschoten?

Ik schat trouwens dat foto2 van de Canon is.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONTijdens het fotograferen een lock erop zetten :?:
Je hebt de lens toch vast als je fotografeert, dan kan deze toch niet in- of uitzakken??

Een lock zet je er alleen op als je je camera niet gebruikt (bijvoorbeeld lopen met je camera over de schouder).
Of je wilt iets recht naar beneden (bijv. je tenen) (of een bloemetje) fotograferen. Dan is het echt wel handig. En je kunt prima fotograferen op lock-stand, maar alleen op 17mm.

Maar fijne lens. Vergelijkingen met L-objectieven vind ik altijd een beetje vreemd, maar het feit dat mensen dit toch steeds doen, laat al zien dat er in ieder geval veel tevreden gebruikers zijn.

Ikzelf heb er veel plezier van gehad.

Overigens zijn ze 2e hands veel te vinden. Moet al voor zon 175 euro lukken denk ik, dus dan is die buil helemaal minimaal als je valt.
[size=84]onderschrift[/size]
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Aestiva schreefCOLONHeb je ook een foto die in wat mindere lichtomstandigheden is geschoten?
Nee. Zou dat verschil maken?
Ik schat trouwens dat foto2 van de Canon is.
Ook aan jou de vraag: Waarom denk je dat?

@Knoet: In mijn geval heeft het vergelijken van lenzen vooral te maken met nuchtere nieuwsgierigheid.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON
Aestiva schreefCOLONHeb je ook een foto die in wat mindere lichtomstandigheden is geschoten?
Nee. Zou dat verschil maken?
Ik schat trouwens dat foto2 van de Canon is.
Ook aan jou de vraag: Waarom denk je dat?

@Knoet: In mijn geval heeft het vergelijken van lenzen vooral te maken met nuchtere nieuwsgierigheid.
In dit soort lichtomstandigheden maakt mijn telefoon ook zuivere en haarscherpe foto's.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONIn dit soort lichtomstandigheden maakt mijn telefoon ook zuivere en haarscherpe foto's.
Ik ken geen telefoon die 5D-mkII heet. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Aestiva schreefCOLONIn dit soort lichtomstandigheden maakt mijn telefoon ook zuivere en haarscherpe foto's.
:lol: Is dat een grapje of is het een snobistische oprisping bij gebrek aan argumenten?

Laten we het inhoudelijk houden. Vertel mij maar in welke lichtomstandigheden beide lenzen vergeleken zouden moeten worden zodat de 17-40L beter er beter uitkomt dan de 17-70.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLON@Knoet: In mijn geval heeft het vergelijken van lenzen vooral te maken met nuchtere nieuwsgierigheid.
ja, het mag van mij ook best, maar het zijn wel 2 verschillende (prijs)klasses.

Overigens denk ik dat de 1e foto de 17-40 is. Omdat de kleuren op de 2e wat fletser zijn (lucht, groen). Dat vond ik bij mijn 17-70 destijds (soms wat weinig kleurverzadiging).

Ga je het nog verklappen btw?
[size=84]onderschrift[/size]
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

knoet schreefCOLONGa je het nog verklappen btw?
Tuurlijk, maar ik wacht nog even.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gezien het budget van de TS zijn er volgens mij maar 3 kandidaten:
- Sigma 17-70 mm F/2.8-4.5 DC Macro Canon AF (€259)
- Tamron AF 17-50 mm F/2.8 Di (€329)
- Canon EF-S 17-85 mm F/4-5.6 IS USM (€318)

Met de komst van de nieuwe Canon EF-S 15-85 mm F/3.5-5.6 IS USM (€769) is een vergroot aanbod van tweedehandsobjectieven te verwachten.

Misschien even wachten met de aanschaf?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

boels069 schreefCOLONGezien het budget van de TS zijn er volgens mij maar 3 kandidaten:
Jan, is er een reden om die andere Sigma buiten beschouwing te laten?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar