300D of D70

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

maduza schreefCOLONDe Canon 300D is net besteld, samen met een 1GB Ultra II kaart...heb er nog geen extra lens bij besteld, want ik ga eerst maar even oefenen.

Groet
Gefeliciteerd met je keuze en bestelling!
Let us know hoe die bevalt!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
JK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2005 00:59

Ik heb voor de 300D gekozen na een prijs/kwaliteit verhouding met nadruk op de volgende punten:

Ruis (tests in bladen en op internet)
lichtgevoeligheid (iso-range gekoppeld aan ruis-->wat heb je aan 800 iso als je alleen maar sneeuw ziet)
algemene beeldkwaliteit (ook weer de tests met contrastkaarten ed.)
geheugen kaart en schrijfsnelheid
uitbreidingsmogelijkheden: lenzen van derden etc.

Daarnaast nog de eigen ervaringen en het kritische oog en oordeel van vadertje lief:
"Vroeger" (ben zo heel erg oud nog niet ;) ) o.a. met een handmatige pentax (zo'n museummodel) gewerkt. Een automatische olympus 'compact', een volautomatische minolta 505 en canon s400, g3(beide zelfde sensor) en de s1, bevielen me zeer goed. Fuji bleek een flop te zijn geweest.

De pentax dslr bleek gewoon te duur te zijn, minolta had ook niks aantrekkelijks...bleef na een korte selectie de nikon d70 en canon 300d over. De prijzen ontliepen elkaar toen nog niet, de beeldkwaliteit bleek van de 300d uit de vergelijkende tests toch net even wat beter...iets wat hier hoger op de ladder staat dan een paar extra instellingen. Pas na het zakken onder de €700,- was het helemaal een done deal ;) Ook teken dat canon de onwikkelingskosten van de 300d afgeschreven heeft en dus de opvolger eraan komt.
Heb overigens gehoort dat de opvloger van de 300d de 8mp sensor krijgt van de 20d...

Daar kon ik echter niet op wachten en heb een bulkuitvoering van de 300d besteld... met de garantie hoef je je als consument geen zorgen te maken...daar is een hele mooie wet voor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar