Hoe kan ik mijn 400D perfect waterdicht houden...?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Die rainsleeves zijn idd de goedkope snelle oplossing, wil je hem vaker of robuster dan idd de KATA E-702, echter een spatwaredicht lens is ook aan te raden. aan de voorkant is welke hoes dan ook open dus in mijn geval gebruik ik L lenzen met een UV filter en een Katahoes. Deze heeft overigen nog als extra voordeel dat deze aan de onderkant open kan speciaal voor op statiefen. Als je net zoals ik landschapsfotografie of sport fotografie regelmatig in nederland of belgie ed toepast dan is de KATA zo terug verdient.

Zo'n ding kost ongeveer 65 euro

mvg

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

vergis je niet in de kracht van vocht, het is niet alleen de regen die funest is voor een 400D + lens, maar denk ook aan de ontzettende luchtvochtigheid die schadelijk kan zijn voor je toestel, denk aan beslaan en vocht wat daardoor in je camera trekt.
Wil je dit helemaal buitensluien zul je of een 1D + L lens aan moeten schaffen of een onderwaterhuis inderdaad, dan heb je de meeste kans dit te overleven.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat klopt tot op zekere hoogte echter wel erg overtrokken. Alle apparatuur die vochtig kan worden door condens wordt min of meer zo ontworpen dat als je laat aclimatiseren of achter het eea gewoon laat drogen zonder forcering (dus geen fohn ed) er geen probleem is. Juist voor dit soort zaken ben ik van de consumerlijn afgestapt en heb L lenzen gekocht en ene goed statief en een Kata hoes en vergeet de UV filters NIET!!
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar