Nieuwe camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
mdbphotography

Builder schreefCOLON@Beasar: 't Is me nu duidelijk wat je daarmee bedoelt, maar zou dan (als een 10D goed bevalt) idd eerder kiezen voor een 40/50D o.i.d.
Beasar schreefCOLONAls je een 70D crop gewend bent dan knap je af op de 5D ondanks dat het toch een fullframe is.
Dat is voor mij toch anders, ik zou m'n 5D (classic) niet inruilen voor een 70D. Eenmaal gewend aan een fullframe, hoef ik geen crop meer... :wink:
Mwa, het is net wat je wil, de 5D heeft zijn voordelen maar de 70D (of 60D) ook. De 70D (of welke nieuwere crop dan ook) kan filmen, heeft een hogere resolutie, 70D zelfs autofocus tijdens het filmen, 70D kan veel hogere ISO's aan (5D tot 3200), zijn veel sneller, beter en groter scherm ...

Voor de 5D valt dan weer te zeggen dat hij een grotere zoeker heeft, betere kleurdiepte, betere ruisprestaties (ja, nog steeds beter..), grotere sensor, steviger.

Keuze voor een camera is dan ook best persoonlijk, sommige mensen hangen meer aan een hoge ISO, snelle AF en snelle burstrate terwijl sommigen liever een grotere zoeker willen en uitstekende plaatjes op lagere ISO's en een sneller AF en burstrate helemaal niet zo belangrijk vinden.

Ik ben meer zo'n laatste persoon, ik doe weinig met AF, hecht veel waarde aan een grote heldere zoeker en heb zelden tot nooit momenten dat ik zou willen dat ik hoger in de ISO kon klimmen en hecht veel meer waarde aan beeldkwaliteit in het algemeen. Ook vind ik de accuduur en stevigheid van de body belangrijk. Was ik zo'n eerste persoon geweest had ik beter voor een 5D III/1D X kunnen gaan :)

Persoonlijk vind ik een 5D een camera die nog prima mee kan ;)
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Hangt denk ik ook van je onderwerpen af. Als je veel (snelle) sporten fotografeert zou ik voor de 7D gaan. Zelf sinds kort ook in het bezit als opvolger van mijn 40D en bevalt tot nu toe goed. Helaas nog niet zo veel kunnen schieten om een heel goed beeld te vormen, maar het is vanaf een 40D en waarschijnlijk vanaf een 550D een grote stap voorwaarts.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Als ik nu terug kijk op de overstap van de 550D naar de 7D. Was/is het kwa beeldkwaliteit geen upgrade. Bediening en AF systeem vond ik een vooruitgang, maar als ik dan nu weer zou kijken. Dan had ik zelf geen upgrade gedaan. Hele grote stap voorwaarts is het nooit geweest voor mij als ik terug kijk.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
mdbphotography

Apple schreefCOLONAls ik nu terug kijk op de overstap van de 550D naar de 7D. Was/is het kwa beeldkwaliteit geen upgrade. Bediening en AF systeem vond ik een vooruitgang, maar als ik dan nu weer zou kijken. Dan had ik zelf geen upgrade gedaan. Hele grote stap voorwaarts is het nooit geweest voor mij als ik terug kijk.
Grappig, dat zelfde gevoel had ik toen ik van een 450D naar een 7D ging. Zou op papier een beste upgrade zijn maar het viel aardig tegen, qua beeldkwaliteit ging ik er niet veel op vooruit. Sterker nog, de 7D vind ik het slechtste presteren van alle crop's die ze hebben. Maar het was best een stap, hij is een stuk steviger, sneller, nieuwer ... maar achteraf gezien was het niet zo slim van me.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Beeldkwaliteit vond ik niet zo heel slecht, maar er zit zelfde sensor en processor in als in de 550D (alleen is die dubbel uitgevoerd in de 7D) dus hij is wat sneller. (als ik het allemaal goed onthouden heb) ;-)

Op moment toen ik hem kocht was het een enorme vooruitgang, maar kijk je paar maanden later terug als de nieuwigheid eraf is. Dan kom je er achter dat je er kwa beeldkwaliteit er niet op vooruit bent gegaan. Alleen je camera is groter en zwaarder geworden. (en voor sommige stoerder) ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

mdbphotography schreefCOLON
Apple schreefCOLONAls ik nu terug kijk op de overstap van de 550D naar de 7D. Was/is het kwa beeldkwaliteit geen upgrade. Bediening en AF systeem vond ik een vooruitgang, maar als ik dan nu weer zou kijken. Dan had ik zelf geen upgrade gedaan. Hele grote stap voorwaarts is het nooit geweest voor mij als ik terug kijk.
Grappig, dat zelfde gevoel had ik toen ik van een 450D naar een 7D ging. Zou op papier een beste upgrade zijn maar het viel aardig tegen, qua beeldkwaliteit ging ik er niet veel op vooruit. Sterker nog, de 7D vind ik het slechtste presteren van alle crop's die ze hebben. Maar het was best een stap, hij is een stuk steviger, sneller, nieuwer ... maar achteraf gezien was het niet zo slim van me.
Ik ging van een 1000D naar de 60D, ik heb nog even getwijfeld over die 7D maar ben blij dat ik toch voor de 60D ben gegaan.
De 7D was toen ook een behoorlijk stukje duurder en dat heb ik gebruikt voor beter glas.
De 60D is toch ook nog behoorlijk rap en qua beeldkwaliteit had dit niet zo uitgemaakt met de 7D, daarnaast is de 60D ook nog behoorlijk stevig ook al heeft deze geen magnesium legering.
Het is een behoorlijk brok camera.
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dank allemaal voor jullie reacties.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen alles een beetje goed door te lezen dan wel te vergelijken. Vandaag net een van onze trouwe viervoeters laten inslapen en dat heeft best wel impact.

Ik ben een gevoelsmens, iets moet goed voelen en ook goed in de hand liggen. De reden dat ik geen 550D meer wil hebben is ook vanwege de bediening. Ik heb met de tijdelijke leen camera gemerkt dat ik het wel prettig vind dat boven op een display zit en een wieltje is voor mij makkelijker dan de knoppen.. Ik wil ze allemaal een keer vasthouden wat proef foto's maken en daarna pas beslissen....budget is nl helaas net als bij velen toch een belangrijk iets.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Gecondoleerd.

Iets om ook rekening mee te houden is het gewicht. Dit neemt ook toe.
Je moet uit eindelijk kiezen wat je prettig vind werken. Ik zou zelf de goedkopere 60D dan kiezen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Zo het is best nog wel even lastig hoor,
Vanmiddag even kort de 60 en 70D vast gehouden.
De 7d schijnt er uit te gaan en er komt een upgrade in de vorm van een MarkII voor terug?? Prijs zou rond de 4000 euro komen te liggen....

Euh ja buiten mijn budget. De body zou gelijk zijn aan de 60D en deze ligt mij niet lekker in de hand.

Ik denk dat ik mijn keuze al wel gemaakt heb. Nu nog even puzzelen waar ik hem weg ga halen. Maar ik denk dat het de 70D gaat worden.Er wordt gezegd dat ik de 7D moet nemen ivm snelheid maar ik zie hem bijna overal 2e hands aangeboden omdat de meeste er toch niet geheel tevreden over zijn?

Ik fotografeer voornamelijk landschappen, macro en vogels... de 70D voldoet daar volgens mij net zo goed aan.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Sandra78 schreefCOLON.Er wordt gezegd dat ik de 7D moet nemen ivm snelheid maar ik zie hem bijna overal 2e hands aangeboden omdat de meeste er toch niet geheel tevreden over zijn?
Daar moest ik even heel hard om lachen. Sorry... :)

Maar groot gelijk dat je voor de 70D gaat. Is technisch gezien meer moderne.
En 4000€ voor een 7D II? Degene die dat verteld heeft ze niet op een rijtje... ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Beasar vanwege de snelheid of dat hij met regelmaat te koop staat?

Diegene die ik ken die hem hebben zijn er juist wel heel tevreden over maar smaken zijn persoonlijk natuurlijk..
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Probleem met de 7D is dat ie al bijna 5 jaar oud is. Dat is in cameraland al best oud. Daardoor dat mogelijk veel mensen overstappen/upgraden naar iets anders (bijvoorbeeld een 5D Mark III etc) en dan de 7D weg doen. Er gaan al meerdere jaren geruchten dat de 7D vervangen gaat worden door een 7D Mark II. Maar die komt maar niet en blijft nog steeds bij wazige geruchten. Prijs van 4000 euro lijkt me sterk is duurder dan zijn groter broer de 5D Mark III. Maar een prijs van net onder de 2000 euro zou ik nog wel verwachten.

60D en de 70D zijn qua body zo goed als gelijk. De 7D is anders qua body en is weer wat groter dan deze 2. Dus als je een 60D niet lekker in de hand vind liggen lijkt me dat je dat zelfde hebt bij de 70D. Die 2 verschillen minimaal qua body en ook qua bediening.

De 7D is inderdaad de snelste van de 3 en ook qua bediening net wat prettiger vind ik door de joystick en het grotere draaiwiel op de achterkant van de camera. De 60D en 70D hebben een vierpuntstoets voor bijvoorbeeld focuspunten te switchen en heeft ook een draaiwiel. Maar die is gecombineerd en is net wat minder prettig in gebruik vind ik zelf. Uiteindelijk wel persoonlijk wat je zelf prettiger vind.

Maar de 70D is denk ik nog steeds snel zat is maar iets langzamer dan de 7D en qua autofocus is die volgens mij zo goed of zelfs gelijk aan de 7D.

Verschil tussen de 7D en 70D zitten voornamelijk in de sensor en daarnaast in de details. Maar ook de 70D is prima bruikbaar voor het soort foto's die jij wilt maken. Je moet gewoon kopen waar je je zelf het beste bij voelt. Beide zijn top camera's en zijn mooie resultaten mee te behalen.

Hier nog steeds na 4 jaar een tevreden 7D gebruiker.
Laatst gewijzigd door 2 op Pasquald, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Heb nu de 70D voor een half jaar en kan alleen maar zeggen jummie, heerlijk toestel.
Je gaat er heel veel plezier aan beleven dat weet ik zeker.

Afbeelding

Afbeelding

http://photography-on-the.net/forum/sho ... ?t=1324226
Laatst gewijzigd door 1 op evelakes, in totaal 30 keer gewijzigd.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Beiden super bedankt voor de reacties!
Pasquald naar het schijnt is de 7D ook niet meer te bestellen als hij niet meer in de winkel is?

Er zit wel wat verschil in de body's van de 60 en de 70D met name de laatste is wat slanker, ik heb kleine handen, er zal nog een grip op komen en een 100-400 L lens en dan is uit de hand wel zo fijn dat je een toestel kan bedienen. Dat heb ik beter met de 70D dan met de 7D. Het is voor mij nog steeds een hobby en het moet ook leuk blijven toch..

Mooie foto's evelakes!
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Geen idee, maar zou niet van op staan te kijken als ze productie en de voorraad naar winkels aan het terug schroeven zijn. Dat er misschien toch eindelijk een nieuwe 7D aan gaat komen. Maar dat blijft gissen. Om daar op gaan te wachten? Ik zou het niet doen prijs is denk ik zeker 2x de prijs van een 70D.

Verschil is wel minimaal tussen de 60D en 70D. Maar ik kan wel begrijpen dat je met kleinere handen de 7D niet zo fijn vind. Ik heb zelf grote handen en vind de 7D erg goed in de hand liggen met grip en vond de 60D toen de tijd wat aan de kleine kant.

Het moet inderdaad leuk blijven en ook met een 70D heb je een goede camera waar hele mooie foto's mee te maken zijn.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Sandra78 schreefCOLONIk fotografeer voornamelijk landschappen, macro en vogels... de 70D voldoet daar volgens mij net zo goed aan.
Zeker weten. Ik fotografeer dezelfde type onderwerpen met de 70D en ben er zeer tevreden mee.
evelakes schreefCOLONHeb nu de 70D voor een half jaar en kan alleen maar zeggen jummie, heerlijk toestel. Je gaat er heel veel plezier aan beleven dat weet ik zeker.
Helemaal mee eens!

Ik heb trouwens hiervoor de 60D gehad en vind de 70D, hoewel praktisch hetzelfde, tóch net ff lekker beethouden en (vooral) bedienen. De knoppenindeling is echt anders en dat bevalt me goed.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik kan deze set testen wat vinden jullie van de prijs?
1000 euro vraagprijs
Te koop aangenoden wegens beëindiging hobby:

Canon 7d (±8000 clicks) +doos
+ lader
+ 2 accu's
+ 16Gb Sandisk CF 60mb/s Flash card

Canon EF 50mm 1: 1.8 II + Kaiser uv filter en ES-62 zonnekap
Tamron AF 17-50mm 1: 2.8 (IF) + Hoya uv filter en zonnekap
Tamron AF 70-300mm 1:4-5.6 tele-macro (1-2) + Marumi uv haze filter en zonnekap

Canon Speedlite 430ex flitser + Omnibounch

Hama circulair polarisatiefilter passend op de Tamron 17-50mm
Lowepro Fastpack 200 foto rugtas

De set gaat in zijn geheel weg.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Bij nader in zie ga ik bovenstaande niet doen, voor 1000 euro heb ik een nieuwe body met garantie maar mijn auto is kapot en die reparatie gaat voor...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk een verstandige keuze. (als is het niet helemaal een keuze met andere uitgaven in het verschiet :cry: )

De prijs is niet verkeerd maar ook niet super. Ik zie de 7D body op marktplaats regelmatig voor rond 700 Euro weg gaan. Nu heb je een hoop extra's die je als je wilt los kan verkopen. Dit zal je ook zo rond de 300 Euro opleveren, maar kost je wel de moeite van het verkopen.

Nog even geduld dus.......

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

We hebben nou al zoveel pech gehad deze maand dat wachten idd verstandiger is maar hoop nu ook dat het klaar is...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar