welke lens op de canon 70d voor fotoshoots?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Vorig jaar heb ik een 24-105 f4 geleend om te kijken of dit een geschikte all-round lens was voor mijn camera met crop sensor (toen nog een 450D, inmiddels een 70D) en heb toen ook (min of meer toevallig) buiten een fotoshoot gedaan met die lens. Ik vond 'm fantastisch voor alles wat ik dat weekend deed, waaronder dus die fotoshoot. Daarna heb ik zelf ook een 24-105 gekocht. Ik doe echter weinig tot geen fotoshoots, maar wil er wel meer gaan doen. De 50mm f1.8 heb ik ook (en gebruikt bij een fotoshoot) en is ook leuk, maar je bent echt veel meer aan het lopen als je je model soms beeldvullend wil hebben en soms niet. Als 100% beginner in fotoshoots vind ik de 24-105 erg leuk.
Een zoomlens die tot maximaal 85mm gaat zou ook leuk kunnen zijn, maar dan moet je je afvragen of dat een aanvulling is omdat je veel overlap zal hebben met je 24-105 lens. Lichtsterkte zou een argument kunnen zijn, als je een lichtsterkere lens vindt die echt de moeite waard is.

Zie hier het resultaat van de genoemde shoot met de 24-105: http://500px.com/dirkjan82/sets/flower_picking
fotos
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2014 00:12

zal de Sigma 70-200mm F/2.8 ook geschikt zijn voor fotoshoots
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ingaan op eerder gekregen adviezen en misschien af en toe een keer dankjewel voor eerder verkregen reacties alvorens in een erg korte zin weer een nieuwe vraag te stellen zou wel zo netjes zijn...

Voor het geval je op deze manier alle lenzen 1 voor 1 af wilt gaan met de vraag of ze geschikt zijn...
Nog maar een keer. Iedere lens is geschikt voor fotoshoots, ook een kitlens...!
Het gaat er maar om hoe je ze gebruikt en wat je wilt bereiken.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
twistersam

70-200mm heb ik maar gebruik ik bijna nooit voor fotoshoots. Standaard zit er een 24-70mm op mijn 5D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar