17-55 of 24-105

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Als ik zo naar je objectievenpark kijk, vraag ik me eigenlijk toch sterk af of je niet toe bent aan een fullframe body. De 10-22 kun je wat betreft prijs dan wel min of meer gelijk oversteken voor een 17-40 en je 100mm macro en je tele-objectieven kun je sowieso behouden. Geld voor een nieuwe body heb je ook, je zou dan bijvoorbeeld voor een gebruikte 5D II kunnen kiezen. Ben je waarschijnlijk niet veel meer geld kwijt dan een 70D. In dat geval zou ik dan mooi een 24-105 kopen en helemaal niet nadenken over een 17-55.

Tenminste dat zou ik doen, als je ècht stappen wilt maken met je set-up. Daar zijn de verschillen die hier boven worden genoemd niks bij.

Tuurlijk heb je een duurder onderwaterhuis nodig, maar je foto's gaan gelijk ook veel beter worden.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
fotoruben
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2013 11:35

@Deos

Waarom dan een gebruikte 5d en niet een nieuwe 6d?

Ik zal me er eens in verdiepen, maar tot nu toe blijft mijn gevoel bij de crop camera's. Moet het misschien toch eens gaan proberen...
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Een 6D kan natuurlijk ook, zouden veel mensen waarschijnlijk ook doen. Ik probeer me alleen te verplaatsen in het budget dat je noemde :)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
termijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2012 11:49
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Ik lees hier net zoiets als "wanneer gebruik je 2.8".. Ten eerste is het een heel goed bruikbaar diafragma als je wilt spelen met beperkte scherptediepte en bij weinig licht. Dan gebruik ik zelfs regelmatig f/1.4. Maar vergeet ook niet dat je met een f/2.8 objectief meer licht in je zoeker zult krijgen en dat het helpt dat je bij minder licht automatisch scherp kunt stellen. Als je voorlopig nog niet over wilt op FF dan is de 17-55 naar mijn idee een veel betere keuze. Het is zonde om nu genoegen te nemen met minder omdat je ooit op FF wilt overstappen. De 17-55 krijg je tegen die tijd prima verkocht.
Bekijk meer op http://www.vangeloof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar