Zelfportretjes- eerste pogingen [update]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De tip die ik je kan geven bij het werken met bestaand daglicht..ga altijd richting de lichtbron staan, op de eerste serie foto's zie je dat het licht van links komt (voor de kijker rechts).
Ik fotografeer baby's en kids vrijwel uitsluitend met daglicht en kijk altijd goed hoe het licht "valt" op mijn model, nu is dat niet mogelijk bij zelfportretten maar probeer dan naar je lichtbron toe te gaan staan.
Qua bewerking is er denk ik wel meer winst te behalen, ik ben ook geen bewerkings goeroe hoor..haha..maar wil je wel graag laten zien welke richting ik op zou gaan..Heel super en perfect zijn ze niet..bestand is erg klein en jpg om mee te werken..maar het is om je een idee te geven.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Dank jullie wel! Was zelf ook wel blij met de vooruitgang in de resultaten. Vandaag was het hierbinnen te donker om een nieuwe poging te wagen, dus dat moet nog even wachten tot het ietsje minder somber weer is.

Ik zie dat er inderdaad nog een paar dingetjes doorheen geslipt zijn met het nabewerken van de foto's, vooral bij foto 2. Toch nog beter opletten dus.

@Aeroswift, is inderdaad een schaduw op de muur. Ik ga de volgende keer toch ook weer met alleen natuurlijk licht werken, vind ik toch fijner.

@Judith, dank je wel! Ik wil inderdaad liever met alleen natuurlijk licht werken, flits geeft toch al heel gauw een heel ander resultaat en ik vind dat lang niet altijd mooi. Zal het dus de volgende keer eens proberen met frontaal licht, ben benieuwd! Heel erg bedankt voor de tip in ieder geval. Heb jouw foto'van kinderen zitten bekijken ook, wauw! Geeft weer een hoop inspiratie (en drive om m'n niveau omhoog te krikken..).
Voorbeelden voor bewerking geven ook weer te denken, leuk! Je kan daar heel veel kanten mee op inderdaad, vooral je tweede vind ik wel heel gaaf. Het is ook een beetje wat je wilt bereiken, ik wilde het in eerste instantie redelijk natuurlijk houden, ook omdat het de eerste keer is dat ik hiermee bezig ben, en ik het eerst goed onder de knie wil hebben qua techniek voordat ik echt creatief ermee aan de slag ga en met van alles ga spelen. Maar dit geeft wel weer inspiratie ook, om toch eens wat beter te kijken wat er allemaal mogelijk is qua bewerking en welke effecten ik zou willen bereiken (hangt ook van de foto's zelf af natuurlijk). En gaan oefenen met dat voor elkaar krijgen, leuk!

Nogmaals ontzettend bedankt allemaal! En wordt vervolgd dus.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar