gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hier trouwens nog een filmpje hoe je direct vanaf je camera naar je ipad kan schieten zonder tussenkomst van router/accesspoint! :)
http://fstoppers.com/ipad/
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dat is wel leuk om te hebben, al kost het weer wel een aantal centen voordat je dat werkend hebt.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON@Apple: Met zo'n avatar had ik ook niet anders verwacht. :D Veel plezier van je aanwinst!
Dankjewel, gaat wel lukken. Zeker een geschikt kastje om mini mee op afstand te bedienen. En ben zeker onder de indruk over de kwaliteit van het
scherm voor foto's
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

onOne announces DSLR Camera Remote HD for iPad
DSLR Camera Remote HD for the iPad
A new, separate version of DSLR Camera Remote specifically designed just for the iPad takes full advantage of the larger screen on the iPad. With DSLR Camera Remote HD for iPad, the ability to start, stop and monitor video from your DSLR camera is included at no additional charge.

DSLR Camera Remote HD is expected to be available in late November 2010.
Meer info: http://www.ononesoftware.com/products/d ... ra-remote/
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Camera remote ziet er interessant uit, hij kan ze ook automatisch in LR importeren zie ik. Kan alleen niet zo snel het verschil tussen de free version en de paid app zien. Ga de free maar eens uitproberen op mijn iPhone en tzt de iPad denk ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

De betaalde versie heeft meer toeters en bellen. Het fijne van zo'n gratis versie is dat je kunt testen of eea goed werkt met jouw camera voordat je de betaalde versie aanschaft. Erg netjes.
The DSLR Camera Remote Lite Edition lets you remotely trigger or fire the shutter of your supported DSLR camera.

For more features including the ability to remotely adjust camera settings like White Balance, Shutter Speed, etc. as well as intervalometer, LiveView, Burst Mode, Bracketing and more, please look at the DSLR Camera Remote Professional Edition.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

LiveView zit dus alleen in de prof edition, handig wanneer je zelfportretjes wilt maken :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ontvang fotografie-nieuwtjes op je iPad met Techfish. Net uit, dus ik kan nog weinig zeggen over het niveau. :wink:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Die app kon ik net helaas niet downloaden. Kopen niet mogelijk verschijnt er als melding.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je kan je iPad altijd nog als softbox achtig iets gebruiken :)
http://vimeo.com/16513644
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Is dat ding toch nog ergens goed voor :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Beetje dure softboxen :lol:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

't Zijn dan ook iSoftboxen, goedgekeurd door SJ himself! :D
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Kwam gisteravond Life for iPad tegen, een prachtige app met foto's van over de hele wereld. Bij het opstarten zie je een wereldkaart met een hoop punaises op landen of steden/streken. Daarachter een hoop mooie foto's. Kwam een hoop (oude) zwart/wit foto's tegen uit het stadsleven van Amsterdam bijvoorbeeld, maar ook foto's van de aanslag op Koninginnedag vorig jaar. Kan je heel wat avondjes foto's mee kijken ;)
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Ik heb de Ipad nu enige tijd in bezit, en ik wordt er steeds blijer van :P . Ik heb de Ipad volledig geïntegreerd in mijn werkwijze. Hoe?

Bij canon kun je een mooi apparaat kopen van ongeveer 700 Euro die er voor zorgt dat je foto's worden verstuurd naar laptop etc. Ik vond dat behoorlijk gortig, en heb me eens verdiept wat er nog meer was. Ik heb een draagbare router aangeschaft, en een Eye fi kaart voor in de camera. Eigenlijk had ik beide al snel aan het werk en werkte feilloos. Ik heb een CF kaart en de Eye fi kaart in mijn camera zitten. Ik heb de camera ingesteld dat foto als RAW bewaard word op de CF kaart EN als JPG op de Eye fi kaart.De Eye fi zorgt ervoor dat de JPG verstuurd worden naar mijn Ipad. Op de Ipad heb ik Shuttersnitch geplaatst waardoor de JPG's keurig op de Ipad komen. De router maakt geen verbinding met internet, maar alleen naar mijn ipad. Let wel als je eventueel een Eye fi kaart wilt aanschaffen, of die in je camera past !!!!!

De foto's die ik schiet komen direct op de Ipad. Bij een modellenshoot is dat erg makkelijk, de opdrachtgever of art director kan direct kijken naar het resultaat, en als die er niet bij zijn, heb ik de Ipad bij me staan. Ik kan de foto daarop perfect beoordelen of het is wat ik wilde, in plaats van even snel achterop de camera, (ik heb hier ook ergens gelezen dat Frank D er ook gebruik van maakt) Kan natuurlijk ook op de laptop, maar die staat op een vaste plaats. Ipad is mobiel..

Bij het maken van journalistieke foto's werkt het ook erg fijn. Je maakt de foto, staat direct op de Ipad, ik kan hem bewerken op de ipad (filterstorm 2 App) en direct versturen naar de krant. Sneller kan haast niet en de krant is er gelukkig mee. Ook mijn voetbalfoto's gaan zo erg snel naar de redactie.

Nog een andere optie is bij het maken van een docu. Ik schiet de foto's en via de ipad gaan ze naar mijn Mobile me account. De opdrachtgever krijgt direct een beeld wat men kan verwachten.

Daarnaast heb ik nog wat handige apps er op staan, zoals Filterstorm 2, Strobox (gratis app waarmee je je licht opstelling mee maken) en Moodboard. Je kan de gemaakte opstelling als ook het model en de eventuele kleren en kleuren van wat het model gaat dragen bij een voegen en versturen naar bijv je visagiste.

Tuurlijk kun je ook alles op een laptop en natuurlijk kan het daarop veel uitgebreider, maar het gewicht en de handzaamheid is voor mij belangrijk. De kranten waaraan ik mijn foto's lever zijn tevreden en hoeven geen perfect bewerkte foto. Als ze dat wel willen, mailen ze me (of bellen) maar dat heb ik nog niet meegemaakt. De overige zijn blij dat ze mijn foto's direct kunnen bekijken en mailen me steeds de foto die ze willen hebben, en die bewerk ik. Scheelt me alles dus veel tijd en werk.

Al met al een handige uitbreiding voor mij. Enige nadeel.... de prijs van de Ipad. Maar he... als je er mee werkt vergeet je dat snel.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen makkelijke Apps hebben die je kan gebruiken als fotograaf op de Ipad... :wink: Ik hoor ze graag.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

ik heb je vraag ff hier weg gezet
zo blijft het topic functioneel


Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONJe kan je iPad altijd nog als softbox achtig iets gebruiken :)
http://vimeo.com/16513644
9x 500 euro om een belichting te krijgen waarbij je alsnog f1,2 met iso 800 voor nodig hebt.... was mijn strobistenset toch goedkoper met beter resultaat.

Eerlijk is eerlijk, op mijn 580ex kan ik geen email bekijken of een spelletje spelen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Sinds een aantal weken een iPad in bezit (mijn vrouw dan) en ik moet eerlijk zeggen dat het een perfect apparaat is. Natuurlijk geen ondersteuning voor flash maar ik snap wel waarom Apple geen flash wil ondersteunen. Flash is gewoon geen HTML standaard. Punt uit. Op mijn eigen homepage maak ik ook gebruik van flash, maar ik denk dat ik daar maar eens vanaf stap.
Anoniem 4

Ipad Softbox. Sommigen weten van gekkigheid niet meer welke onzin allemaal te bedenken. Straks melden ze ook nog dat er op de achterzijde zonnepanelen zijn bevestigd, zodat de Ipad’s het in de volle zon wel 4 uur uithouden. :lol:
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Illuminatus schreefCOLON Straks melden ze ook nog dat er op de achterzijde zonnepanelen zijn bevestigd, zodat de Ipad’s het in de volle zon wel 4 uur uithouden. :lol:
Ik dacht dat je dat wel wist :P
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar