Pad onderwater

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Nou ja, half onderwater. Vanaf half maart ga ik altijd zo'n beetje elke dag kijken hoe ver het staat met de padden. Het hoogtepunt van de aanwezigheid en activiteit is vaak heel kort. Vandaag was er in een van de duinmeertjes al veel activiteit. De meeste padden waren al bezig om hun eisnoeren af te zetten. Er zijn altijd nog wat mannetjes die geen vrouwtje hebben, deze werd wel heel wanhopig en greep mijn vinger en camera vast zoals hij bij een vrouwtje in de amplexhouding doet. Waarom weet ik niet, maar deze dieren intrigeren mij enorm. Vandaar dat ik er weer een grote serie van hoop te maken.

Deze foto komt erg dichtbij een foto die ik al een tijd in mijn gedachten heb. half onder, half bovenwater met de leefomgeving boven en onder water duidelijk in beeld. Door het vele licht was boven en onder water goed belicht, maar zit zijn rechteroog in de schaduw. Nou is deze nog lang niet naar tevredenheid maar wel een begin. Morgen hoop ik ze weer te fotograferen maar dan met de groothoeklens en laarzen aan, nu had ik toch weer natte voeten gehaald

canon powershot g11+canon wp-dc34
f5
1.640e
iso 200
Afbeelding
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Vraagje, wat gebruik je om je lens onder water te kunnen houden. Gebruik je een duikers uitrusting of gebruik je je lenzen eenmalig?
Gebruikers-avatar
capello
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2004 22:17
WoonplaatsCOLON Maastricht

iets aandachtiger lezen nieuwsgroep.... hij schrijft 't er notabene bij !
bezit = Ballast
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

capello schreefCOLONiets aandachtiger lezen nieuwsgroep.... hij schrijft 't er notabene bij !
zojuist even gegoogeld op "canon wp-dc34" had ik in eerste instantie overheen gelezen, ben weer iets wijzer.

Arjan
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Verder niemand iets te zeggen over de foto?
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jelmer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 19:42

Vindt het een erg inspirerende foto Thijs lijkt me ook erg gaaf om zoiets te kunnen schieten. Over verdere foto commentaar kan ik je niet echt mee helpen aangezien ik nog een beginner ben.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind 't verhaal bijna intrigerender dan de foto zelf!

Ik vind 't idee erg leuk, en het resultaat niet slecht! Ik zou het denk ik het mooist vinden als de pad onder en boven water echt goed "doorloopt". Nu stoort het spiegelende wateroppervlak tussen de kop (boven water) en z'n poten (onder water) me een beetje. Maar je hebt niet alle factoren in de hand natuurlijk, ik doe het je zeker niet na!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind hem wel gaaf. Als je beter naar de foto kijkt zie je dat je de poten twee keer kan zien. Eén keer van boven het water in het water kijken en één keer onder water. (hmmm beetje vreemde zin, maar weet het ook niet anders uit te leggen)
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
hero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 16:12
WoonplaatsCOLON uden
CONTACTCOLON

pad heeft , denk ik, 4 poten :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar