foto door mijn dochter

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Gemaakt met een Canon D30, Sigma 70-300mm
exif is0 400, 70mm, 0ev, f/4, 1/4000

Afbeelding

Mijn dochter is al, ik denk vanaf het moment dat ze de camera kon optillen met fotografie bezig, niet bewust qua instellingen, gewoon automatisch. En er zitten gewoon goede tussen. Zeker voor een 4 jarige.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik snap best dat het leuk is dat ze plaatjes kan schieten op de automatische stand, maar om nu te zeggen dat ze bewust met fotografie bezig is? Als ik iemand van 5 voor een pc zet dan is het ook niet gelijk een ICT'er. Natuurlijk zitten er leuke plaatjes tussen, maar dat zijn volgens mij dan meer lucky shots.

Of zit ik er helemaal naast ?
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

phd schreefCOLONIk snap best dat het leuk is dat ze plaatjes kan schieten op de automatische stand, maar om nu te zeggen dat ze bewust met fotografie bezig is? Als ik iemand van 5 voor een pc zet dan is het ook niet gelijk een ICT'er. Natuurlijk zitten er leuke plaatjes tussen, maar dat zijn volgens mij dan meer lucky shots.

Of zit ik er helemaal naast ?
Mijn dochter is al, ik denk vanaf het moment dat ze de camera kon optillen met fotografie bezig, niet bewust qua instellingen, gewoon automatisch. En er zitten gewoon goede tussen. Zeker voor een 4 jarige.
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

PanzerFaustNL schreefCOLONMijn dochter is al, ik denk vanaf het moment dat ze de camera kon optillen met fotografie bezig, niet bewust qua instellingen, gewoon automatisch. En er zitten gewoon goede tussen. Zeker voor een 4 jarige.
Hoe kun je met fotografie bezig zijn als je je niet bewust bent met de instellingen?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ze is niet bezig met instellingen e.d., dus niet met het technische fotograferen. Maar wel degelijk bezig met compositie e.d. dus; hoe iets op de foto komt te staan. Dan vind ik dat je met fotografie bezig bent. Wat je gewoon ziet en dat mis je natuurlijk als je ouder (ouder in de zin van leeftijd) is het beeld en de standpunt van een jong kind.

Over de opmerking m.b.t. PC, dat is niet leeftijdsafhankelijk. Er zitten hier ook genoeg mensen die veel ouder zijn die achte een pc zitten en niet weten wat een computer doet en hem alleen maar gebruiken.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

phd schreefCOLONHoe kun je met fotografie bezig zijn als je je niet bewust bent met de instellingen?
Ik denk dat dit opgaat voor de grootste groep fotograferende mensen, die kopen daarom ook bewust een compact of zetten de camera op automaat. Niet iedere bezoeker van de keukenhof heeft verstand van fotografie.
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Wat een gezeur allemaal zeg. Het gaat om het eindresultaat.

En dit is toch gewoon een leuke foto. Zeker voor een 4-jarige. Ik kan me voorstellen dat je trots op je dochter bent.
Groet,
Deen.

500 px
canon-400d
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 12:15

@PanzerFaustNL
Je verhaal is heel herkenbaar!
Zelf heb ik een blaag van 14 rondlopen die af en toe mijn toestel mag gebruiken.
Ook hij is bewust met de compositie bezig en (nog) niet met de stand van de knoppen en waarden. En als er dan iets niet lukt dan komt hij vragen waarom het niet lukt. Dan geef ik hem een paar tips, of uitleg, en dan fladdert hij weer verder.
Als je hem bezig ziet dan denk je dat hij leuk aan het schieten is (hoe krijg ik zo snel mogelijk de geheugenkaart vol).
Achteraf als ik dan de resultaten bekijk dan zie ik dat hij zeer bewust de zoom gebruikt en het onderwerp wil vastleggen zoals hij het wil en niet zoals het toevallig voor de lens komt.
Het is erg leuk om te zien hoe hij geleidelijk 'groeit' in de fotografie.
Canon EOS 50D ML 2.3 / Canon EOS 650D / Canon 1100D / Canon EOS 400D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Hartstikke leuk Pantzerfaust, of je dochter deze compositie nu bewust of onbewust heeft gemaakt............Het is een leuke foto.
Maar het is wel gevaarlijk om hem hier te posten, gezien de lopende discussies 8) Ik vind het jammer dat je meteen wordt afgekat.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@Karin, oh nee daar maak ik mij niet druk om. Deze discussies heb je overal (muziek, beeldende kunst, werk etc) en die zijn ook nuttig, want daardoor blijf je bewust van waar je mee bezig bent.
@Canon-400d, dat doet zij ook, soms moet ik haar helpen met de zoom lens want afhankelijk van welke er op zit, moet ik haar helpen (de een loopt wat stroever dan de andere).
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet om welke discussies het gaat, maar het blijft natuurlijk een fotografie forum waar er nou eenmaal gediscussierd wordt (liefst over foto's).
De vraag is wat je wil laten zien met deze foto.
Dat je dochter goed kan fotograferen dus? Aangezien dat de titel is?

Nu staat de foto in Showcase, en dan wil ik er toch even wat over zeggen.

De foto is te centraal, het licht is vrij hard en neigt naar overbelichting.
Het contrast, tja, die is er eigenlijk niet.
De kruin is onscherp. En er loopt ook nog eens een donkere lijn doorheen.

Ik had hem in de testcase gezet..

Verder natuurlijk erg leuk dat je dochter er aanleg voor heeft, maar 4 jaar is, etc, etc, maar laten we wel even kritisch blijven op de foto.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@citizenjay? Showcase? Oh dan had ik hem verkeerd geplaatst.

Iemand die de thread kan verplaatsen?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Door het per per ongeluk plaatsen in showcase is denk ik veel van de discussie ontstaan.

En ja, zonder instellingen kunnen kinderen al bezig zijn met fotografie. Mijn dochters lopen er ook af en toe mee te spelen - maar de dochter van 6 maakt betere foto's dan die van 4 of die van 8 --> je kan niet stellen dat ze dan vaker lucky shots heeft.

We gaan verder in testcase!
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Mijn vriendin kan ook goed fotograferen. Ook zij heeft geen verstand van instellingen. Wat ze wel weet is, dat als je niets door de zoeker ziet, de kans groot is dat de lensdop er nog op zit.
Ze kan inmiddels zelf de camera tillen. Mag ook wel als je 54 jaar geworden bent....

Maar nu mijn tesctcase-tips: al ben je nog zo trots op je dochter, fotograferen kan ze (voorlopig) nog niet. Ik vraag me dan ook af waarom je ons dit voorschotelt. Moeten we soms versteld staan van het feit dat ze een camera met zoomlens kan tillen?

Mag ik nu de vader van advies voorzien of de dochter? Beide?
Wat wil je bereiken met het plaatsen van dit kiekje? Valt dit niet onder internet-vervuiling?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@pixelvreter, dan loopt je vriendin toch 50 jaar achter. :mrgreen:

Maar even serieus, ik doe dit omdat ik het leuk vind. Omdat ik het prachtig vind dat een meisje van 4, zo serieus als een 4 jarige dat kan, probeert haar grenzen te verkennen, probeert een camera te hanteren. Omdat een 4-jarige dingen voor elkaar krijgt die wij niet voor elkaar krijgen. Omdat voor een 4-jarige mensen anders reageren als ze gefotografeerd worden. Dus.....dat gevoel wil ik met meer mensen delen. Niets meer, niets minder. En als ze het later niks vindt, ook geen probleem.

Als dit geen fotograferen is, dan vraag ik jou, wat is fotograferen?

Oh internet kun je niet vervuilen, een vervuild internet is zoiets als bedorven electriciteit.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Sunnygirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 15:26

Voor een 4 jarige een hele leuke foto van pappa. Dat ze dit al doet en duidelijk op haar manier iets wil vastleggen is prachtig. Dan kan en mag je toch trots zijn als vader :mrgreen:

Kijk maar bij ons thuis. We hebben hier 4 kids, drie met een spiegelreflex en de kleinste van 5 die heeft een compact. Nou ik kan je zeggen het is prachtig om te zien waar ze mee thuis komen.
Gewoon lekker blijven stimuleren.

Gr. Anita :wink:
Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@Anita, je stuurt mij een pb en ik kan niet antwoorden. :mrgreen: Maar bericht gelezen en begrepen!
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Leuke plaat. @alle zeurders; jullie moeten zelf eens teruglezen wat je schrijft en dan proberen er objectief naar te kijken....
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Leuke foto hoor..die kleine meid blijven stimuleren als ze het echt leuk vind!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar