geluid IS 70-200 L 2.8 IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Graag gedaan!
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Extra300
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010 18:15
WoonplaatsCOLON Wateringen
CONTACTCOLON

Nu wordt ik alleen wel heel nieuwsgierig naar de plaatjes die gaan komen! Ik ga hier v/d week even goed opletten !
450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250IS | EF 100 F2,8 macro USM | Metz 48 AF-1
http://degroot.dyndns.org
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Extra300 schreefCOLONNu wordt ik alleen wel heel nieuwsgierig naar de plaatjes die gaan komen! Ik ga hier v/d week even goed opletten !
Denk niet dat die van de week al komen...haha...voel me een soort van miep die voor het eerst een camera vasthoud..eerst maar eens even goed oefenen met deze lens, het is echt even andere koek dan mijn vorige zoomert. :mrgreen:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Je camera is niet weathersealed, dus aan het rubbertje heb je niet zo veel. Je mag er toch niet mee in de regen gaan staan.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

wat betreft dat geluid;

dat had ik ook toen ik een nieuwe 24-105 had opgehaald

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 17&t=88275" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ergens op het laatst zelfs nog een geluidsfragmentje geplaatst.

mee terug geweest maar de mensen vd winkel vonden het niet erg, het is inderdaad het in- en uitschakelen van de IS, de ene lens hoor je dit, en bij een ander niet.

Hij liet me ook een 70-300 horen die hiervoor was nagekeken en goedgekeurd, die maakte een hoop meer lawaai dan die van mij!

Ik zou me er dus niet druk om maken, hoort erbij, hoe raar het ook mag klinken...
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
De vijand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 19:26
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dat je een klikje hoort bij het half indrukken van de ontspanknop is volkomen normaal. Dit is de motor in de lens die op spanning komt en op dat moment jou beweging corrigeerd. Na het maken van de foto gaat de motor weer uit en kan je nog een tikje horen. De motor in de L lens is van zwaardere klasse dan een normaal objectief en dat verklaart dat je nu wel wat hoort en bij je 70-300 niet of nauwelijks.
Met de vriendelijke groeten van De Vijand

D90 & Grip | Nikkor Glas van 24 t/m 200mm | Gemiddeld grootste diafragma f2.3
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Er gebeurd nu wel iets heel bijzonders...

Ik heb na gisterochtend met de lens aan de gang te zijn geweest in de dierentuin besloten hem weer weg te doen om de simpele reden dat ik mezelf bijzonder verkeken heb op het gewicht van dit objectief..ik heb er een kleine 2 uur mee gefotografeerd en had enorme nekklachten ( ik heb een enigzins versleten nek) en hierdoor is het voor mij niet mogelijk om met dit objectief te fotograferen zonder dat hij op een statief staat..wat uiteraard ook weer extra gewicht met zich mee brengt om mee te "sjouwen"...
Kort gezegt..verkeerde keus, verkeerde koop..helaas.

Waar het niet dat ik een bod kreeg op de lens via marktplaats van ene Johnny, ik zoek contact met diegene dat hij de lens op mag komen halen..trekt vervolgens zijn bod weer in met de reden dat ik een kapot objectief wil verkopen want dat had hij gelezen op eos digitaal...?? :roll: en hij ging wel even een topicje openen om dit te vertellen.. :mrgreen:

Ten eerste vraag ik mij af of lezen nu echt zo moeilijk is...blijkbaar moeilijker dan conclusies trekken die er niet zijn want dat gaat erg gemakkelijk..ten tweede, waar ik vermeld dat dit objectief kapot is? En daarbij trekt deze meneer ook nog eens de conclusie dat ik dit objectief gekocht heb van "de vijand" 2 dagen geleden...LOL.."de Vijand" is mijn broer en is meegeweest om het objectief te testen en te kopen...en daarbij een nikon shooter met zero canon gear..
weer een duidelijk gevalletje van niet goed op de hoogte zijn en kunnen lezen..helaas voor "Johnny" een gemiste kans op een goed objectief, wat 100% in orde is voor een mooie prijs over te kunnen nemen..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat is vervelend zeg... sowieso dat je die lens nu alweer weg moet doen, en dan nog dat zoort idioterie erbij... rare mensen lopen er rond op deze wereld! Ben nu al benieuwd naar zijn topicje! :mrgreen:

En nu gewoon weer verder met je 70-300 (tenminste, ik hoop dat die nog niet verkocht is...)=
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Is zo'n schouder-strap dan niet handig btw?
Er zijn trouwens nog genoeg mensen die zo'n objectief wil hebben, als je maar geduld hebt!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONDat is vervelend zeg... sowieso dat je die lens nu alweer weg moet doen, en dan nog dat zoort idioterie erbij... rare mensen lopen er rond op deze wereld! Ben nu al benieuwd naar zijn topicje! :mrgreen:

En nu gewoon weer verder met je 70-300 (tenminste, ik hoop dat die nog niet verkocht is...)=
Die had ik al verkocht, geld daarvan had ik bij de 70-200 gelegd..maar ben nu erg zwevende voor wat betreft wat ik terug moet kopen..
de 70-200 L 4 IS USM
de 70-300 IS USM weer kopen icm 100mm marco 2,8
of de 24-105 L IS USM

Ik vind portret fotografie erg leuk om te doen, macro erg leuk en dieren..
voor de dieren heb ik enigzins zoombereik nodig dus vraag ik me af of ik met de 24-105 niet teveel mm ga missen..
de macrolens zou ik ook voor portretfotografie kunnen gebruiken...superscherp!

twijfel, twijfel....
Laatst gewijzigd door 1 op Judith, in totaal 17 keer gewijzigd.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

JSnakes schreefCOLONIs zo'n schouder-strap dan niet handig btw?
Er zijn trouwens nog genoeg mensen die zo'n objectief wil hebben, als je maar geduld hebt!
ik weet niet of dat handig is...qua gewicht blijf ik met hetzelfde rond zeulen...
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

Het lijkt mij veel makkelijker met een schouderstrap.
Ik draag nooit een camera om mijn nek, zeker met een 40D en een 70-200 2.8
lijkt me dat "a pain in the neck". :(
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Sinds ik een schouderstrap heb wil ik niet anders meer! Het is echt geweldig, zeker met de 70-200 2.8 iS is het top.

Ik moet wel bekennen dat ik na een hele dag ermee lopen wel iets last heb van mijn schouder, maar lang niet zoveel als ik last van mijn nek had toen ik deze strap nog niet had.


Ik heb trouwens ook nergens gelezen dat je lens niet goed zou zijn.....idd aparte mensen op deze wereld ;).
- Canon spul -
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Zelf laat ik het gewicht zo min mogelijk om m'n nek 'hangen', ik houd de body/objectief altijd met 1 hand vast óf ik hang de strap over m'n schouder.
Maar als je keus al is gemaakt, dan is de 70-200 F4 IS zeker geen slechte.
Wil je toch per se macro, dan weer terug naar de 70-300+100mm Macro :)
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb hem ook niet om mijn nek hangen hoor..ik heb hem die 2 uurtjes in mijn hand gehad..ik heb altijd mijn body in 1 hand met de lens hangend naar beneden..nooit om mijn nek, dat gaat nie goe komen nie..haha. Maar zelfs in 1 hand krijg ik nek/schouderpijn..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hij is verkocht...vanavond opgehaald door de nieuwe eigenaar, nu ga ik op mijn gemakje eens denken en rond neuzen wat ik nu het beste kan doen...ik weet het echt niet meer...zie door de bonen het bos niet :|
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar