Test Interfit XS strobist set

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Als je naast je studio ook strobist fotografie buiten de deur doet en je wilt gebruik maken van softboxen snoot etc. dan is het vaak zo dat je twee sets moet aanschaffen. Met de Interfit XS set is dit niet meer nodig en past je softbox gewoon op je raportage flitser (Bowens koppeling). Ik heb deze set getest en vind hem zeer handig. Ik had een set softboxen van mijn Falcon Eyes SS150F set die ik niet meer gebruikte maar nu weer een plaatsje krijgt in mijn strobist studio. PS je kunt voor de speedring van Interfit ook losse adapters kopen voor andere merken dan Bowens zoals Elinchrom.
Lees hier meer: Test Interfit XS

Afbeelding

Groeten Michael
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

cool ding
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit is inderdaad wel een erg leuk beugeltje
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Uanta costa Mmuets???
Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vraag me alleen wel af wat dat leuke beugeltje doet met de infrarood-ontvangst...
Ik gebruik voor 2 flitsers een ST-E2, en ik weet niet of dit probleemloos kan met deze set...
Iemand een idee? Lijkt me namelijk wel een leuke set!!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik denk dat de ST-E2 daar inderdaad problemen mee heeft. zou je een yongnuo RF-602Rx setje moeten kopen via Ebay. ( Een paar tientjes) trouwens interessant om een te kijken wat yongnuo allemaal maakt. Het is de accessoire fabrikant van Canon en verkoopt nu onder eigen naam. kijk hier voor yongnuo en hier voor yongnuo op ebay
Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zo te zien kan je de flitser ook een kwartslag draaien zodat het IR oog netjes naar links of rechts staat. Kan je ook makkelijker bij de knoppies.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik las op de site van interfit dat de fliter volledig draaibaar is in de bracket.

One of the major benefits of the XS Bracket is its ability to rotate it's hotshoe mount to enable your iTTL or eTTL port to be visible to your Infrared triggering system such as an SU800,STE-2 or control / trigger flashgun.
http://www.interfitphotographic.com/Str ... index.html

Succes
Canon
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Als de post een beetje meewerkt komt er vandaag een pakketje; ik laat wel weten hoe het bevalt !!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Nou, ik heb 'm binnen!
Een volledig pakket, en één houder extra.
Qua prijs-kwaliteit is het okee. De softbox is erg goedkoop, maar daar had ik niet zoveel verwachtingen van. Het statief is zwaar en degelijk voor een opzetflitsertje. Aan de houder kun je makkelijk een grote softbox hangen! Makkelijk te bedienen ook.
De houder zelf is ook van zwaar materiaal. Zit degelijk in elkaar. Wat me wel tegen valt is de speling die er zit binnen de bevestigingsring waaraan je de softbox hangt. (ken de technische termen niet ...) Het klikt vast, maar na de klik zit er ruimte om te rammelen, zeg maar. Ik denk dat ik dat kan oplossen met wat rubberen ringetjes, dus niet zo'n probleem. Ik hou gewoon niet van gerammel.

En dan nu de hamvraag (voor mij). Hoe werkt het met de ST-E2?
Boven verwachting !!
Er hoeft geen rechtstreeks infrarood contact te zijn tussen flitser en zender. Je kunt de flitser draaien zoals je wilt, en hij blijft afgaan. Hier ga ik plezier aan beleven !!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ben erg benieuwd ook naar foto's en de werking van het product gumpje! en dan doel ik vooral of het net zo goed werkt als duurdere oplossingen. hou me op de hoogte, ben ook aan het kijken voor een setje als dit.

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik zal resultaten posten hier.
Maarre, wat bedoel je met 'net zo goed werken als duurdere oplossingen'?
Het blijft natuurlijk een 'strobist-setje'. Het zijn geen studioflitsers omdat er een grote softbox voor kan...
Ik ga kijken wat ik uit die flitsertjes kan persen ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

laat ik het zo zeggen... ik heb geen geld om echt een setje aan te schaffen (misschien gebruik ik het daar ook te weinig voor) en gebruik mijn 430EX II en 430EZ veel om het een en ander te flitsen, zowel on als off-camera. het werken met dingen als een paraplu of zo'n mini softboxje op de flitser vind ik zelf minder werken. ik hoop dus dat een set als deze toch weer net wat meer brengt en dat voor "slechts" 100 euro.

Bedankt in ieder geval!

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

sven2912 schreefCOLONlaat ik het zo zeggen... ik heb geen geld om echt een setje aan te schaffen (misschien gebruik ik het daar ook te weinig voor) en gebruik mijn 430EX II en 430EZ veel om het een en ander te flitsen, zowel on als off-camera. het werken met dingen als een paraplu of zo'n mini softboxje op de flitser vind ik zelf minder werken. ik hoop dus dat een set als deze toch weer net wat meer brengt en dat voor "slechts" 100 euro.

Bedankt in ieder geval!

Gr Sven
De voordelen zijn vooral het kunnen draaien van de flitser voor gebruik van remote flitsen op TTL met IR signaal.
Tijdens mijn workshop hebben we een Nikon SB900 aangestuurd met IR en moet zeggen dat het perfect werkt.
Gezien ik zelf altijd met Canon en radio triggers werk maak ik hier geen gebruik van.
Het tweede voordeel waar ik wel gebruik van maak is de "S" koppeling. Met de set kun je de speedring gebruiken voor verschillende softboxen. Zo heb je geen extra softboxen nodig voor in je studio en voor buiten/locatie fotografie.
Het fotograferen met een plu is trouwens niets mis mee. Een softbox geeft minder strooi licht en geeft iets zachter licht dan een plu. Wel krijg je vierkante blokken in de ogen van een model. Om dat te verkomen kun je een octabox gebruiken.
Maar vergeet niet dat je ook met een simpel doorschiet plu een mooi resultaat kunt halen.

Groeten Michael
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Werk nu zelf met de Yongnuo ST-E2 en twee Canon flitsers. Ik moet zeggen dat het prima werkt. Het bereik is niet zo groot als radio triggers, maar aan de andere kant, wie gaat er nu een model vanaf 100 meter fotograferen? Ik ga binnekort een uitgebeide test plaatsen op mijn website over deze IR zender.
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ben inmiddels al wat langer bezig met dit setje en het werkt prima!
Snel op te zetten, bereik van de st-e2 is prima en de lichtopbrengst is goed af te stellen. Makkelijk mee te nemen ook, dus een goedkope oplossing voor iemand die niet graag met heel veel materiaal wil slepen.
... Spiegel-Werk ...
Rob Jacquet
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 11:14
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mocht afgelopen zondag op een binnenlocatie heel even van iemand met zo'n setje fotograferen.
Denk dat ik dit weekend even bij Konijnenburg langs ga.
Inderdaad superhandig om mee te nemen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar