Parijs in december

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Alweer even geleden, in december een paar dagen naar Parijs geweest. Het merendeel heb ik in Z/W gefotografeerd, een zeer klein deel in kleur. Ben benieuwd naar jullie opbouwende kritieken reacties.
Groet, Jan Piet

1

14553

2

14559

3

14555

4

14554

5

14556

6

14558

7

14557

8

14560

9

14561

10

14562

11

14563

Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

ik mis bij veel foto's wat scherpte.
ik weet niet of anderen dat ook hebben?
de foto met die sloten aan het hek vind ik erg leuk! (alleen even dat zwarte stukje linksbovenaan even we snijden!)
***nothing to say***
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Misschien had je deze serie beter als 2 posts kunnen plaatsen. De beelden zie ik niet echt als architectuur. Ik vind ze bovendien vrij donker en vlak
De architectuurfoto's vind ik een stuk beter. De Eiffeltoren vind ik de beste. Net een oude ansichtkaart. Dat zoenende stelletje geeft het net iets extra's en speels.
Foto 10 vind ik ook wel mooi.

groet

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

jantine schreefCOLONik mis bij veel foto's wat scherpte.
ik weet niet of anderen dat ook hebben?
de foto met die sloten aan het hek vind ik erg leuk! (alleen even dat zwarte stukje linksbovenaan even we snijden!)

Oeps, inderdaad nog even die buis weghalen....
Die scherpte mis ik niet zo, heb bewust hier en daar met een diafragma gespeeld, is dat wat je bedoeld?
Gr,JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

peter1970 schreefCOLONMisschien had je deze serie beter als 2 posts kunnen plaatsen. De beelden zie ik niet echt als architectuur. Ik vind ze bovendien vrij donker en vlak
De architectuurfoto's vind ik een stuk beter. De Eiffeltoren vind ik de beste. Net een oude ansichtkaart. Dat zoenende stelletje geeft het net iets extra's en speels.
Foto 10 vind ik ook wel mooi.

groet

Peter
Zo had ik het zelf eigenlijk nog niet bekeken, het is voor mij een citytripje geweest, en inderdaad zijn de beelden van Rodin wel iets heel anders als de stadsbeelden / architectuur...Foto 10 is een verlaten Place Pigalle, was imo een uniek momentje omdat je dat nooit treft op Montmartre.
Bedankt voor je kritieken tot zover!
Gr,JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

janpiet schreefCOLON Het merendeel heb ik in Z/W gefotografeerd, een zeer klein deel in kleur.
??? Kleur kan je veel beter omzetten naar Z/W. Dan kan je veel meer doen met contrast en tevens met de "channel mixer" van PS.
Maw. met een kleurenfoto kun je veel mooier een z/w foto maken. En z/w wordt nooit meer kleur. :wink:
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Mag ik een kritisch nootje plaatsen? Waarom zo prominent je naam op al die foto's. Leidt alleen maar af. Bij nr. 1 is jouw naam bijna
groter dan die van meneer de Gaulle. Vind ik dus niet mooi.
Ik weet niet of fotografie je werk is. Als dat zo is, zou ik een beetje kunnen begrijpen dat je wat reclame wil maken, maar dan vind ik het nog steeds afleiden van de foto. Als fotografie niet je werk is, wat is dan het nut hiervan?
Overigens ben je niet de enige die dit doet, het komt vaker voor.

Verder best een leuke serie die soms een beetje de sfeer oproept van Parijs uit vroeger tijden.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

AvanO schreefCOLONAls fotografie niet je werk is, wat is dan het nut hiervan? Overigens ben je niet de enige die dit doet, het komt vaker voor.
Waarom zouden we dat toch doen...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Beasar schreefCOLON
AvanO schreefCOLONAls fotografie niet je werk is, wat is dan het nut hiervan? Overigens ben je niet de enige die dit doet, het komt vaker voor.
Waarom zouden we dat toch doen...
Nou Beasar, ik ben er ook best wel benieuwd naar.
Volgens mij stond er ergens in een ander topic ook iets over dat je je foto's ook op een andere manier kon "beschermen". Ik weet alleen niet meer waar, misschien dat de mod's dat weten of iemand anders.

Ik ga helemaal mee met het commentaar van AvanO, wat is er mis met klein je naam ergens onderin te plaatsen? Het woord "photograpy" voegt al helemaal niks toe in mijn ogen. Sorry.
Over je foto's, 2 vind ik helemaal super, mooi sfeertje met dat stelletje op de voorgrond en erachter de Eifeltoren, toppunt van romantiek. Jammer dat ze zo donker zijn.
De beelden vind ik eerlijk gezegd een beetje saai en voegt ook niks toe aan het "Parijs gevoel".
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Paar opmerkingen:

1. Fotografie is soms een onderdeel van mijn werk wat ik steeds meer uitvoer. Mijn foto's worden gebruikt op XXL doeken in winkels en overige retail. Inderdaad staat mijn naam wel wat groot als ik zo kijk ja.
2. Al eerder bemerkt, maar blijkbaar echt een probleem aan het worden: mijn scherm heeft een behoorlijk hoge resolutie (1920x1080, 15.6"scherm) en lichtopbrengst. Daardoor zijn foto's bij mij wel helder ipv zwarte vlakken. Ik zal de foto's zodra ik vanavond even tijd heb nogmaals plaatsen maar dan met meer licht. Is dat wellicht een idee?
3. Hoe krijg ik een laptop van een HP het scherm gekalibreerd, iemand een link?

Bedankt voor jullie opmerkingen!
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar