Louise@PiaR-Fotografie voorproefje (18+)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Afgelopen lang weekend in de Haagsche Suites doorgebracht. Heeeeel veel fotowerk, nog lang nodig om te selecteren en bewerken, maar deze wil ik vast tonen.

1 mijn favoriet van dit weekend denk ik op voorhand
Afbeelding

2
Afbeelding

3 ook in zw/w geprobeerd, maar dan verliest hij wat sfeer en het lampje tussen haar arm en lijf stoort dan meer
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Roelie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2006 15:28
WoonplaatsCOLON Arnhem

Zie ik het goed, is foto 1 door een ruit genomen?
Stichting Ambulance Wens vervuld gratis de laatste wensen van terminaal zieke mensen die liggend vervoerd moeten worden. Elke wens is welkom, of hij nu groot of klein is en bedoeld is voor een oudere, volwassene of kind.
Zie www.ambulancewens.nl
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

WOW.... 1 is GE-WEL-DIG!!!!
Wat een mooi spontaan moment... ik vind ze knapper als ze zo lacht dan op foto2! Mooie reeks weer, maar ja... we zijn niet anders gewoon van jouw sets....
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

ja 1 is door een ruit genomen
ik heb veel stralende lachen van haar gemaakt, dat zoet ze super mooi en makkelijk. Erg aanstekelijk.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Over het algemeen mooie foto's, maar toch zijn er wat dingetjes die mij opvallen.

Ik snap wel dat foto 1 je favoriet is, het is zeker een mooi moment met een mooie lach.
- Zoals eerder is opgemerkt vind ik de weerspiegeling wel jammer en het feit dat haar rechtervoet is afgesneden is ook zonde;
- Haar linkerhand is te wazig en bewegelijk;
- Wat betreft het broekje vind ik dat je of te weinig ervan ziet of je die niet in beeld had moeten hebben (zodat evt gedacht kan worden: heeft ze wel/geen ondergoed aan)

Foto 2 vind ik mooi vanwege de pose en haar blik in de camera. Alleen de houding van haar mond vind ik wat minder.
Qua licht vind ik ook lekker kijken.

Foto 3 lijkt ietwat scheef te staan als ik naar de achtergrond kijk.
- Stukje plafond had van mij wat minder gemogen.
- Ik snap goed dat je deze niet hebt omgezet naar z/w om de sfeer te behouden. Over haar valt een lekkere intieme sfeer, maar vind achter haar het licht fel.
- Op sommige plekken van de foto valt een paarse gloed.
- Naast haar linkerarm zie ik een zwart iets op de schuifdeur, misschien dat even weg shoppen.

Niet dat ik zo bedreven ben in deze vorm van fotografie, maar dit is wat mij opviel.
Verder alle credits :wink:
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ik vind ze allemaal super mooi.

Met favo nr 1 :wink:

Gr Aad.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik ben alleen happy met nummer 2.
De rest spreken me niet zo aan.
Wil graag meer zien dan deze drie.

Groetjes,

Ralf
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

IDI_020 schreefCOLONOver het algemeen mooie foto's, maar toch zijn er wat dingetjes die mij opvallen.

Ik snap wel dat foto 1 je favoriet is, het is zeker een mooi moment met een mooie lach.
- Zoals eerder is opgemerkt vind ik de weerspiegeling wel jammer en het feit dat haar rechtervoet is afgesneden is ook zonde;
- Haar linkerhand is te wazig en bewegelijk;
- Wat betreft het broekje vind ik dat je of te weinig ervan ziet of je die niet in beeld had moeten hebben (zodat evt gedacht kan worden: heeft ze wel/geen ondergoed aan)

Foto 2 vind ik mooi vanwege de pose en haar blik in de camera. Alleen de houding van haar mond vind ik wat minder.
Qua licht vind ik ook lekker kijken.

Foto 3 lijkt ietwat scheef te staan als ik naar de achtergrond kijk.
- Stukje plafond had van mij wat minder gemogen.
- Ik snap goed dat je deze niet hebt omgezet naar z/w om de sfeer te behouden. Over haar valt een lekkere intieme sfeer, maar vind achter haar het licht fel.
- Op sommige plekken van de foto valt een paarse gloed.
- Naast haar linkerarm zie ik een zwart iets op de schuifdeur, misschien dat even weg shoppen.

Niet dat ik zo bedreven ben in deze vorm van fotografie, maar dit is wat mij opviel.
Verder alle credits :wink:
deze foto is juist genomen voor de spiegeling, daar hebben we nog een hoop moeite voor gedaan om het goed te krijgen. Die afgesneden voet moet het snapshot achtige juist accentueren. Deze foto moet juist niet clean zijn. Ik heb zelfs nog wat ruis toegevoegd. Apart, ik ben zo blij met die bewogen hand en dan ook nog precies op de goede plek voor de zwarte bh. Een van de redenen om voor deze opname te kiezen uit de serie.
Het zwart op de deur is het sleutelgat...dat kan weg, dat is een keuze...
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik minder door de weerkaatsingen van het glas waar ze doorheen gefotografeerd is. Kzou deze foto graag eens zonder glas zien.
Foto 2 iets te druk en de piercing vind ik storend
Foto 3 vind ik de schoenen qua kleur storend.

Maar bovenalles over smaak valt niet te twisten :wink: en kritiek leveren is makkelijk maar voordat ik zover ben dat ik zulke foto's kan maken ben ik heel wat jaartjes verder vrees ik :wink:
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Foto 1. vertelt een verhaal. Dat doe je mooi! Wat het verhaal is zal voor iedere kijker anders zijn, maar door haar lach, door de "beweging" in de foto, de spiegeling van het raam, boeit het, wordt het een foto om het verhaal in te blijven zoeken!
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Pracht platen. Zeker die eerste.
Het technische laat ik andere over, ik ga op gevoel. Als ik een foto zie voorbij komen waarbij mijn eerste reactie is "whaw" en de tweede en derde is net hetzelfde......Wel, foto 1 en 2 gaven mij dat gevoel.

Ik weet natuurlijk niet of je aan zo'n reactie iets hebt, ik kan maar hopen dat je foto's maakt, niet alleen om technisch besproken te worden, maar ook om de ogen van de kijkers te strelen, wel met deze platen heb je in alle geval mijn ogen gestreeld. En voor wat het waard is, de meeste van je platen doen dat wel bij mij, je zoekt altijd vernieuwende invalshoeken en slaagt er meestal nog in ook.

Jan
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Vind het ook hele mooie foto's!
Heb je de volgende keer een mooie (niet te veel) gespierde man in een klein zwembroekje als model? :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hele mooie foto's zeg!

Alleen valt het mij op dat foto 3 een beetje scheef staat.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar