statief advies

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

Hallo allemaal,

Mijn oude statief heeft het begeven, en nu zoek ik een nieuw statief dat ik veelal alleen gebruik in de avond en nacht.
Ik gebruik een 50D + Canon 28-300 L series en 12-24 lens

Zelf dacht ik aan deze:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... atief.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit een goede keus of heeft iemand tips mbt een ander goed statief?

Grt.
Bjorn
Laatst gewijzigd door 1 op Neplev, in totaal 20 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat je budget is maar dit statief is maximaal belastbaar tot 2 KG.
Nou weet ik niet hoe zwaar je 28-300 is anders zit je al gauw aan het max. gewicht
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

Het budget is op dit moment helaas iets wat beperkt zal rond de 80 euro uitkomen, maar moet wel echt een nieuwe hebben..
Het gewicht is inderdaad een punt, moet ik nog eens naar kijken!
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Praten we over een 28-300 van Canon L series of de Tamron versie?
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

Sorry Canon 28-300 L series!
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de manfrotto 055xdb met de 804rc kop, nieuw te duur (149 euro) maar
ik heb hem regelmatig op marktplaats voorbij zien komen voor rond de 100 euro.
Belastbaar tot een kilo of 4 met deze kop.
Nadeel is wel dat het statief met deze kop ook aardig wat weegt.
2,7 kilo dacht ik.
En dan moet hij wel nu op marktplaats staan als je er haast mee heb.
Veel ervaring met statieven heb ik verder ook niet, behalve dan een paar oude die ook te licht waren.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

doorsparen en geen half statief kopen! wil je voldoende demping en stevigheid met zo'n enorme toeter van een lens moet je niet bezuinigen op een statief! helemaal niet voor nachtfotografie waar je je camera + objectief los laat bungelen zonder er echt controle over te hebben.

ik heb zelf hiervoor ook een goedkoop statief gehad en deze is ook vrij snel weer verdwenen! uiteindelijk 160 euro geinvesteerd in een statief wat waarschijnlijk langer mee gaat dan 10 camera's ;)

wat mij is verteld is dat wanneer je een statief koopt je de beste resultaten krijgt wanneer een statief ongeveer 2 x het gewicht van je set kan ondersteunen. je objectief alleen al weegt 1700 gram. reken daar nog eens 650 gram voor de camera bij? dan zit je al op 2350 gram. een statief wat minstens een kilo of 5 kan tillen is geen luxe?

ennuhh... voor een set van 3500 euro in totaal nieuwwaarde zou ik niet op 100 euro kijken voor een statief en dus lekker even doorsparen :$ maargoed, het hoeft dan ook niet uit mijn portomonnai te komen!

hoop dat je wat aan het advies hebt.

ps: ik heb een benro A650 statief en deze werkt met redelijk zware lenzen perfect (kop kan tot 12 kilo hebben). een stapje lichter kun je echter denk ik nog wel gaan!
Canon
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo Neplev,

Over het statief van "jouw" advertentie kan ik niets zeggen.
Wel heb ik een redelijkgeprijsde Vanguard gehad, voor een video-camera. Het ding was licht en te kwetsbaar. Deed het wel goed.

Maar, wat ik je ter overweging wil geven : je hebt een 50D en een dikke dure zware witte toeter. Wil je al dat geld echt op zo'n paaltje zetten ? Als 'ie omgaat is alles total-loss.
En die plastic snelsluiting ? Ja, hij ligt al snel op de grond,maar da's niet wat je wilt.

Voor nachtfotografie heb je een solide statief nodig dat wat wind kan weerstaan. Ook moet het niet doorbuigen wanneer je de tas er aan hangt. of met de hand neerdrukt.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

ik zou ook even een manfrotto doorsparen... Je wil inderdaad niet al je spul tegen de vlakte zien gaan omdat je statief licht en wankel is...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Jerenes schreefCOLONik zou ook even een manfrotto doorsparen... Je wil inderdaad niet al je spul tegen de vlakte zien gaan omdat je statief licht en wankel is...
+1

Gewoon doorsparen, je kunt deze wel kopen, maar dan wil je binnenkort toch weer een iets stevige hoogstwaarschijnlijk.
Een stevige Manfrotto kan ik je aanraden met een goed balhoofd of een goed videohead.
Ik heb er zelf ook 2 versleten voordat ik een echte goede kocht. (Goedkope versleten dan!!)
Met vr. groet,
Paul :)
70D
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

In het Duitse blad Colorfoto staan zeer regelmatig testen van statieven. Een deel van de testen staat op internet. Even googelen dus.

Ik zou zelf nooit besparen op zowel het statief als de kop. Met name dat laatste wordt nog wel eens gezien als sluitstuk!
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

Bedankt voor alle reacties ik ga inderdaad opzoek naar een manfrotto 055xdb met de 804rc kop!! :D (Het duurt dan wel weer iets langer voor je hem hebt maar dan heb je wel iets moois :wink: )
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

En mits gewoon gebruik gaat ie (als je niet te veeleisend bent en te snel wil veranderen etc) een decennium mee (misschien zelfs 2)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Neplev schreefCOLONBedankt voor alle reacties ik ga inderdaad opzoek naar een manfrotto 055xdb met de 804rc kop!! :D (Het duurt dan wel weer iets langer voor je hem hebt maar dan heb je wel iets moois :wink: )
Goede eerste keus! Ik heb deze combinatie ook en is voor wat ik doe voorlopig prima..enige wat ik misschien tzt wel doe is een andere kop kopen...èèn die was soepeler te verstellen is, als je nu verstelt dan gaat het wat stroef/schokkend en naar mijn wensen niet "smooth" genoeg.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

En deze?

http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=0001502" onclick="window.open(this.href);return false;

79 euro bij cameraland
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Judithh schreefCOLON Goede eerste keus! Ik heb deze combinatie ook en is voor wat ik doe voorlopig prima..enige wat ik misschien tzt wel doe is een andere kop kopen...èèn die was soepeler te verstellen is, als je nu verstelt dan gaat het wat stroef/schokkend en naar mijn wensen niet "smooth" genoeg.
De mijne gaat anders "smooth" genoeg, nooit geen last van schokkerig verstellen.
Het statief mag 7 KG hebben en de kop 4 KG.
Voldoende dus voor jouw behoeften, en mocht die 4 KG te weinig zijn in de toekomst kan je altijd een andere kop er op zetten.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

chrimasa schreefCOLONEn deze?

http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=0001502" onclick="window.open(this.href);return false;

79 euro bij cameraland
die zou ik niet doen, beter is even doorsparen en een type zwaarder, het statief wat destijds (gratis) bij een Abo zat is leuk voor erbij, maar met een 100-400 erop wordt het erg wankel, de pootjes zijn nogal aan de dunne kant.
Ik heb zelf dit statief ook en heb daar weleens een 1D + 100-400 op gehad en durfde dit niet echt alleen te laten staan, boog nl lichtjes door op de onderste pootjes, nu heb ik een ander Red ged statief erbij, een TSA 428 en deze daar kan ik zelf bij op gaan zitten en kan deze dan ook met een gerust hart even alleen laten staan, alleen deze is dik 200 euro alleen voor het statief, dus al met al zou ik even naar de Manfrott kijken die hier voorgesteld is, heb deze zelf ook gehad en ingeruild voor een REd ged, niet omdat de Manfrotto niet goed was, maar ik gebruik vrij zelden een statief en als ik het gebruik wil ik graag een handzamer formaat, de redged is ruim 20 cm korter (de poten buigen om de kop heen ) en daardoor voor mij veel handzamer om mee op pad te nemen, tevsn kan de Redged dichter bij de grond.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

Ik kwam onlangs ook deze nog tegen, maar ook bijdeze zal vast iets zijn qua doorbuigen e.d. iemand ervaring hiermee? Desondanks ga ik nog steeds voor eerder genoemd statief :wink:

http://shop.afterbuy.de/Statieven-manto ... e15b6dbe9/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door 1 op Neplev, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Neplev schreefCOLONIk kwam onlangs ook deze nog tegen, maar ook bijdeze zal vast iets zijn qua doorbuigen e.d. iemand ervaring hiermee? Desondanks ga ik nog steeds voor eerder genoemd statief :wink:
En welke bedoel je met deze?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Neplev
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 19:04

woody111 schreefCOLON
Neplev schreefCOLONIk kwam onlangs ook deze nog tegen, maar ook bijdeze zal vast iets zijn qua doorbuigen e.d. iemand ervaring hiermee? Desondanks ga ik nog steeds voor eerder genoemd statief :wink:
En welke bedoel je met deze?
Oeps vergeten hier is het linkje ernaar:
http://shop.afterbuy.de/Statieven-manto ... e15b6dbe9/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar