Porta i.s.m website

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Hallo iedereen!

Heb voirge week mijn website online gezet (http://dogssport-photography.magix.net/public/)
Nu ben ik al een tijdje aan t vogelen geweest hoe ik een Porta album gelinkt krijg aan mijn website, ik heb gegoogled en gedaan maar snap er niks van!
Heb gister het programmatje van Filezilla gedowloand, en heb daar diie map ingezet...maar dan...dan snap ik er niks meer van hahaha;)

Wie o wie kan mij helpen!!

Super bedankt alvast!!!
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Vanavond weer geprutst, maar zonder resultaat :? :? Ik wordt er echt gek van hahaha.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen :wink:
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Porta maakt een "album"-folder aan in de folder met de jpg's.

Upload de complete "album"-folder naar de website.
De link wordt dan als volgt:

http://www.website.nl/album/" onclick="window.open(this.href);return false;

Later is de naam "album" op de website desgewenst te veranderen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Portza/soimpleviewer maakt in de folder met de afbeeldingen een folder met de naam album. Daarinstaan onder andere index.html. Hier moet je naar linken.

Dan zou het moeten werken....
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Zn roen nog eens gekeken... De link die je hebt opgenomen verwijst naar:
file:///C:/Users/Michelle/Documents/simpleviewer/simpleviewer_212/web/interland2010/images/album/index.html

Ik heb die lokatie niet op mijn hardeschijf.... Met welk programma maak je de HTML bestanden ? Waarschijnlijk kun je ergens kiezen voor "link is relatief" oid...
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Dat is dus het probleem, het linken lukt niet....
Ik maak de site in Xtreme webdesign 5, ik zal zo even een printscreen plaatsen waar ik denk dat hij aan gelinkt moet worden, maar wat dus niet lukt.
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Peije schreefCOLONZn roen nog eens gekeken... De link die je hebt opgenomen verwijst naar:
file:///C:/Users/Michelle/Documents/simpleviewer/simpleviewer_212/web/interland2010/images/album/index.html

Ik heb die lokatie niet op mijn hardeschijf.... Met welk programma maak je de HTML bestanden ? Waarschijnlijk kun je ergens kiezen voor "link is relatief" oid...
http://img818.imageshack.us/f/printscreen1.jpg/
of misschien deze?
http://img684.imageshack.us/img684/9906 ... creen2.jpg
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vermoed dat het in je eerste screenprint zit. Hier zal je of een internetadres in moeten zetten, of misschien kan je hem onder pagina's selecteren?
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Rocker schreefCOLONIk vermoed dat het in je eerste screenprint zit. Hier zal je of een internetadres in moeten zetten, of misschien kan je hem onder pagina's selecteren?
Als ik dus het internetadres intyp van: http://dogssport-photography.magix.net/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; pakt hij hem niet, dan zegt magix dat daar een homepage komt. en bij de pagina's waar ik inderdaad kan linken naar een van de pagina's zie ik hem niet tussenstaan...thats the problem...
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heb je al contact opgenomen met je hoster? Want ik begrijp dat het tooltje dat je gebruikt om de site te maken door hen aangeboden wordt?
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Rocker schreefCOLONHeb je al contact opgenomen met je hoster? Want ik begrijp dat het tooltje dat je gebruikt om de site te maken door hen aangeboden wordt?
Ja heb Magix gemaild, want ik kon verder niks vinden ook op hun site niet. maar tot op heden nog niks vernomen...
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

In een ander pakket dat ik heb gebruikt maakte de volgorde uit: Eerst het document bewaren, en dan pas een link toevoegen. Zou dat hier ook zo kunnen zijn ?
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Peije schreefCOLONIn een ander pakket dat ik heb gebruikt maakte de volgorde uit: Eerst het document bewaren, en dan pas een link toevoegen. Zou dat hier ook zo kunnen zijn ?
Heel eerlijk denk ik dat ik dat niet snap :oops: :oops:
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Bij een ander pakket om HTML pagina's te maken, KompoZer, is het belangrijk dat je eerst de pagina bewaard, en daarna een link invoegd (en dan opnieuw bewaard) doe je dit niet dan kun je linken krijgen zoals die van jou die naar een lokatie op de hardeschijf gaan.
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Peije schreefCOLONBij een ander pakket om HTML pagina's te maken, KompoZer, is het belangrijk dat je eerst de pagina bewaard, en daarna een link invoegd (en dan opnieuw bewaard) doe je dit niet dan kun je linken krijgen zoals die van jou die naar een lokatie op de hardeschijf gaan.
Klinkt heel ingewikkeld hahahaha.
Het enige wat ik weet is dat ik dus alles gedaan heb volgens porta, in die mapjes en dergelijke. Het mapje album staat ook tussen de files die zichtbaar op de site staan.
Toen heb ik dus via filezilla dat bestandje geupload naar de server, wat ook gelukt is. maar via magix is dus de vraag hoe ik het zichtbaar krijg en het moet linken.

maar het heeft niks te maken dat het bestandje van porta ook index.html heet? want mijn begin page heet ook index.html....of heeft dat er helemaal niks mee te maken?
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
Michelle91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 18:36

Ik heb het inmiddels opgegeven, van Magix ook nog steeds niks gehoord, maar ik denk dat het niet kan i.s.m Magix.

Wilde nu eigenlijk mijn flickr account proberen...nu doe ik deze link http://www.flickr.com/photos/59676958@N ... 6772/show/

Maar als ik dat intyp bij link naar internetadres geeft ie aan dat het een mailadres is! weet iemand toevallig of ik dat kan veranderen?

Ik zou zo graag willen dat ik eindelijk de foto's eens op de site zou kunnen zetten, maar alles zit tegen op 't momment...
Groetjes!

Canon 40D|BG-E2N| 50 mm 1.8 II | 18-55 |70-200 2.8 L USM| Metz 48|

Canon powershot S3/Konica minolta Z10
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar