Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zijn er mensen op dit board dat hetzelfde probleem gehad hebben met de 1D M III???
Bedoel dus die groene kleur in de foto's.Origineel was het te zien op de tv..
Dit heb ik bij nog enkele foto's pakt op 10 van de 1000 foto's die ik gemaakt heb.Normaal of niet???
En wat zou de oorzaak kunnen zijn als het de sensor niet is?
iig om te beginnen eens een foto maken van iets statisch en geen tv die zelf al vreemde beelden kan vertonen.
als je dat nou eens doet en hier plaatst kunnen wij eens kijken.
ik zou een licht onderwerp nemen om de groene zweem te kunnen zien
Dus jij denkt dat als je een TV fotografeert die een glanzend oppervlakte heeft, een pixelachtig raster erin, een lichtbron van hier tot ginder is en ook nog eens een heel ander type lamp in de reflecties hebt, dat je sensor dan stuk is omdat je rare resultate hebt?
Wat voor resultaten had je verwacht? Een keurige kopie van de afbeelding op die TV?
Die groene zweem komt hoogstwaarschijnlijk niet van een defecte sensor, dan zou je het iedere foto moeten hebben. Maar is het je wel eens opgevallen dat lampen kunnen fluctueren in hun output? Niet alleen qua intensiteit, maar ook qua kleurtemperatuur kunnen ze verschillen. Een TL-balk is een prima voorbeeld, maar ook andere lampen doen dat.
De verlichting van een voetbalstadion fluctueert ook qua intensiteit. Dat zie je met het menselijk oog niet, maar als je met 1/500 of zo fotografeert, dan kan de ene foto net iets anders zijn dan de andere.
Heeft niets met je camera te maken, des te meer met de verlichting.
Verlichting die continu is in zijn output en in kleurtemperatuur (bijvoorbeeld HMI, maar daarin is ook de ene HMI-lamp niet de andere HMI-lamp is een goed voorbeeld.) zijn reteduur. Denk je dat ze daar een hele beurs mee vol hangen.
Wij hebben een aantal HMI-lampen op het werk. De kleine (250 Watt) kosten ongeveer 250 euro en de grote (4000 Watt) kosten een veelvoud daarvan.
Dat is iets anders dan beursverlichting in combinatie met de lichtbron van een TV, zeker als je dan ook nog eens naar hogere iso's gaat, dan wordt het al snel groezelig groen/bruin zweemachtig.
fotojeroen schreefCOLONDus jij denkt dat als je een TV fotografeert die een glanzend oppervlakte heeft, een pixelachtig raster erin, een lichtbron van hier tot ginder is en ook nog eens een heel ander type lamp in de reflecties hebt, dat je sensor dan stuk is omdat je rare resultate hebt?
Wat voor resultaten had je verwacht? Een keurige kopie van de afbeelding op die TV?
Die groene zweem komt hoogstwaarschijnlijk niet van een defecte sensor, dan zou je het iedere foto moeten hebben. Maar is het je wel eens opgevallen dat lampen kunnen fluctueren in hun output? Niet alleen qua intensiteit, maar ook qua kleurtemperatuur kunnen ze verschillen. Een TL-balk is een prima voorbeeld, maar ook andere lampen doen dat.
De verlichting van een voetbalstadion fluctueert ook qua intensiteit. Dat zie je met het menselijk oog niet, maar als je met 1/500 of zo fotografeert, dan kan de ene foto net iets anders zijn dan de andere.
Heeft niets met je camera te maken, des te meer met de verlichting.
Verlichting die continu is in zijn output en in kleurtemperatuur (bijvoorbeeld HMI, maar daarin is ook de ene HMI-lamp niet de andere HMI-lamp is een goed voorbeeld.) zijn reteduur. Denk je dat ze daar een hele beurs mee vol hangen.
Wij hebben een aantal HMI-lampen op het werk. De kleine (250 Watt) kosten ongeveer 250 euro en de grote (4000 Watt) kosten een veelvoud daarvan.
Dat is iets anders dan beursverlichting in combinatie met de lichtbron van een TV, zeker als je dan ook nog eens naar hogere iso's gaat, dan wordt het al snel groezelig groen/bruin zweemachtig.
Kheb nog wel wat foto's getrokken van die tv met de afbeelding van de wagen in een andere hoek bekeken en daar geen groen zweemachtig iets ter info.