Scherpte Canon 50D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

jvanarkel schreefCOLONMaar handmatig scherpstellen dan weet je of de lens scherp is. Een zoom lens moet wel heel slecht zijn en 2 zeker en zeker deze modellen, om echt onscherp te zijn. Als je goed leest zit er nogal wat haken en ogen aan de verwerking van de foto's en de rest is een aanname. Maar als ik een lens met de hand scherpstel met Liveview, dan weet ik niet of er AF problemen zijn of dat er front of back focus is wat met MA aan te passen is. hartstikke leuke test dus, maar een stuk minder zinvol dan met AF, want dan is er misschien alleen een verkeerde plek maar wel een plek die scherp is, en dus heb je dan jou test ook gedaan. :)
Zoveel mensen zoveel verschillende benaderingen bij het oplossen van problemen. Ik blijf zelf in zulke gevallen toch maar bij de stap-voor-stap en wegstreep-methode in de aangegeven volgorde, te beginnen met de LV-test. Ik hoop voor TS dat hij de problemen met zijn 50D weet op te lossen, al dan niet met de adviezen alhier gegeven. ;-)
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

@ Jeroen

Dit is mijn 5de digitale camera, zoals ik eerder al meldde. En ik fotografeer al jaren in RAW vanaf de eerste mogelijkheid en digitaal vanaf 2003 met de EOS 300D, de eerste digitale camera van Canon. Met de 350, 450 en 500 heb ik nooit problemen gehad met scherpte. Dus die analyse gaat mank.
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ok dan graag willekeurige voorbeelden aub. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar