zelfportretjes

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

hoi, hier wat zelf portretjes, fotografeer nu bijna 2 jaar en tis nog niet mijn sterkste kant
maar alle kritiek hierover is welkom. weet dat bij 1 het gezicht te donker is en de hand te licht
maar verder graag nog meer kritiek

grs lindy

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Anoniem 4

Leuke experimentjes die ook nog eens getuigen van durf. Goede manier om te leren.
Wat foto 1 betreft heb je zelf al een in het oog springend probleem gesignaleerd. De erg overbelichte arm en hand trekken alle aandacht weg van het gezicht. Een veel te groot contrast tussen huidkleuren. Zou er niet aan knoeien maar gewoon een nieuwe maken.
De tweede is een heel stuk beter. Ook wel op het randje van overbelichting, maar hier gaat het net goed. Veel minder - in dit geval "beter" - contrast tussen de verschillende huidkleuren.
Zelf zou ik deze nog net iets krapper kadreren door een stuk van (het haar van) de bovenkant af te snijden. Daardoor verschuift het accent meer van het haar naar de ogen.
Door het vierkant wat nu ontstaat, wordt ook de vlakverdeling mooier.
De laatste vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Het blauw in alles, ook in het echte wit, maakt het geheel koud en hier is warmte meer op zijn plaats.
Hoop dat je er wat aan hebt. Ga in ieder geval door met experimenteren.
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Inderdaad, je moet het ook maar durven, bij mij zou de lens het begeven :mrgreen: Om niet in herhaling te vallen: Ik ga mee met Illuminatus, zeker over die 2e vierkant maken, dat is echt een veel mooiere uitsnede dan!!

Ik vind de blik heel mooi in je derde foto, hij is inderdaad wat te blauwig en mag van mij ook iets minder belicht worden, maar die blik maakt een hoop goed ;-) Nog een keer en dan de lampen iets minder hard laten afgaan en ietsjes omhoog zetten, dan istie af hoor... (voor wat mij betreft dan.....zoveel mensen zoveel smaken)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

dankje, dan zal ik die blik aanhouden ;-)
bedankt voor de reacties en kritiek!
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Gewoon zelfportretjes blijven maken, zou ik zeggen.
Wat een mooie blik heb jij. Dit smaakt dus naar meer... ;)
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik vind je blik op foto 1 het mooiste.
Heb je de 50 mm lens hier uitgeprobeerd?
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

vind 1 een heel mooi portret hoor. Nog iets van de onderkant af en dan is hij helemaal goed. Zou ik uitvergroten :wink:
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

thx, nee dit is gemaakt met mijn macro lens, de tamron 90mm F2.8, had ook nog de 18-55 maar dat vind ik een *** lens :-$
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar