error 05 - 50D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Tja, nu moet ik er ook gaan aan geloven denk ik (reparatie), ik kreeg een dikke maand geleden error 05 toen ik de pop-up flash wilde gebruiken.
Daar dit buitenhuis was met een temperatuur van onder de nul graden en de flash de dag erna (thuis) wel weer openklapte dacht ik dat het misschien aan de extreme lage temp had gelegen.

Enfin, afgelopen weekend en vanochtend had ik weer hetzelfde probleem en ditmaal was het binnenhuis, je hoord het toestel 3X klikken waarna je de foutmelding krijgt en het toestel eerst uit moet schakelen om de melding weg te krijgen.

Ik heb op 20-04-2009 deze camera gekocht bij KE, op hun website stond destijds dat deze 2 jaar garantie had echter vind ik het niet terug op de factuur vandaar dat ik hun maar een mail heb gestuurd met de vraag of deze 2 jaar van toepassing zijn op het toestel of niet.

Wat ik me nu afvraag, en wellicht heeft iemand van jullie hier wel ervaring mee, wat is nu beter in het geval van die 2 jaar garantie, bij KE of bij het service repair center van canon aanmelden ?

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Vraag je verzekering van de inboedel eens wat zij ervan denken :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Anoniem 4

Je hebt wel degelijk nog garantie. Of het nu op de website en/of op de factuur staat of niet. Een camera wordt geacht zelfs langer mee te gaan dan twee jaar. Wel zal het duidelijk moeten zijn dat het om een defect gaat en dat er geen sprake is van onoordeelkundig en/of onzorgvuldig gebruik.
Lees hier je (garantie)rechten; op die site staat ook een checklist over hoe te handelen richting leverancier.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_Europa" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RobinD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2009 10:38
WoonplaatsCOLON Utrecht

In NL is geen wettelijk vastgelegde garantietermijn, er is wel een Europese Richtlijn die 2 jaar garantie voorschrijft op consumentenproducten.

Voorts kunt je de verkoper wél op basis van BW 7, Titel 1, Afdeling 2 (zie hier) aanspreken op het feit dat jouw product niet aan de verwachtingen voldoet. Mijns inziens kun je hierbij aannemelijk maken dat naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid mag worden verwacht dat jouw product langer meegaat dan dat nu het geval is.

Hou er overigens wel rekening mee dat het wellicht niet geheel kosteloos wordt gerepareerd. Een deel van de kosten kunnen voor jouw rekening komen omdat je immers 1 jaar & 8 maanden wél naar tevredenheid gebruik hebt kunnen maken van het product :wink:
5d + 24;35;85;70-200mm
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Heb ik ook gehad met mijn 50D, in de 6e maand na aanschaf. Het pennetje wat de flitser vast houdt in ingeklapte positie moet even worden bijgesteld, klusje van 5 minuten. Op de bon stond 31 euro incl BTW, alleen was die van mij zeker onder garantie dus hoefde ik niets te betalen. O ja, voor die 31 euro wordt ook gelijk je sensor even schoongemaakt, en dat zou ik het geld ook al waard hebben gevonden ;) Ik heb 'm toen gebracht bij ETB omdat dat 5 minuten van mijn werk af was.....
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik kan het even niet zo snel vinden maar als het goed is dan geeft canon op de bodies en objectieven 2 jaar garantie,
het kost je dus niets als dit gewoon een fout is van het toestel en niet door foutief gebruik.
Ook kan je volgens mij de cam naar een erkend canon reparatie bedrijf brengen en als je je bon meeneemt dan zullen zij
dit ook onder garantie weer verhelpen.
Bel anders de klantenservice van canon even op, zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet kan.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ondertussen heb ik ook een reply gekregen van K.E. alsmede ook van het repair center (nederweert), het toestel zit nog in de garantie.

Morgen lever ik het toestel af bij hun (nederweert) en gaan ze kijken of dit idd onder de garantie valt, ikzelf twijfel er eigenlijk niet aan, het toestel is altijd met zorg behandelt en van een gebruikersfout is ook geen sprake.

Alleen zou dit betekenen dat ik de camera 3 weken moet gaan missen volgens de mail van het repair center..... :|

Misschien was dit probleem eerder opgevallen als ik die pop-up flash wat vaker had gebruikt, normaal gebruik ik mijn 430ex 2 namelijk.

Via google ben ik erachter gekomen dat dit toch een bekend probleem is bij de 50D.

iig iedereen bedankt en nu maar afwachten of het probleem opgelost gaat worden.

Grtz,

Fred.
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Heb net het toestel opgehaald.

Ze hebben een paar onderdelen vervangen en zelfs de sensor gereinigd.

8)
www.fred-clerx.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar