Erasmus van onderen+update

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

De Dagje uit in Rotterdam. Even koffie gedronken in afwachting van een rondvaart.
We liepen onder de Erasmusbrug door en dit zag ik:

13044

UPDATE ZW:

13046

Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 31 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Erg leuk gezien Gabriël! en mooi uitgevoerd.
of topic... wat voor body/objectieven gebruik je eigenlijk. Vroeg het me gewoon af. Zomaar omdat je laatst aangaf dat je wel een 60d zou willen hebben.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

@Beasar:
In Rotterdam liep ik rond met de 450D + 17-85, omdat ik geen zin had om veel mee te sjouwen.
Een prima combinatie waar ik goed mee uit de voeten kan.
Verder heb ik de 50mm 1.8II, de 100mm macro 2.8 en de 80-200 2.8L (magic drainpipe). Soms gebruik ik ook nog een oude 100-300 4.5 als ik me niet vergis. Die laatste als de 80-200 me te zwaar is.
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

fraai beeld. Alleen, maar dar is niet aan te doen zonder bewerken, het rode gebouw links trekt wel veel aandacht
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Mooi gezien ja en strak uitgevoerd. Misschien eens in zw/w proberen? Dan ben je dat rode gebouw kwijt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Gaaf gezien,
het rode gebouw zou ik er uit proberen te halen.
De rechter pilaar is wat te fel belicht naar mijn idee ( hier schijnt de zon op ),
dit is in de kleurenversie net niet storend maar in de z/w versie valt dit teveel op vind ik.
Als je deze pilaar wat donkerder zou kunnen maken word het accent wat meer op de brug gelegd.
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de kleuren versie gaan.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Het zwarte/witte beeld is in mijn ogen rustiger. Dus voor mij een geode update
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Ik vind de zwart/wit ook beter, en persoonlijk zou ik zelf een stukje van de onderkant halen
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Anoniem 4

Erg leuke foto van een veel gefotografeerd object, maar op een totaal andere manier.
Vond het een uitdaging om er even mee te spelen en een zwart/wit omzetting en uitsnede te maken.
Heb even grof het rode gebouw “verwijderd” om een indruk te krijgen hoe het zonder is.
Uiteraard zijn er de beperkingen van het bewerken van een verkleinde Jpeg.
Ook heb ik er voor gekozen om de structuur iets te versterken, omdat ik dat persoonlijk vaak mooier vind. Hier een linkje om niet al te opvallend ongevraagd in te breken in dit topic.
Gabriël als je liever wil dat ik hem verwijder, laat het dan maar weten.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... e_id=13067" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ah, er is al een update. Hmmm, ik opperde welliswaar het idee, maar vind de kleursfeer (hebbie dat woord weer) in de originele versie toch wel wat hebben. Mooiste zou zijn, foto in kleur zonder het rode gebouw. Vind ik dan (maar de zw/w is zeker ook mooi).
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Misschien is het een idee om de foto gewoon in kleur te houden, maar dan dat gebouw een grijstint te geven.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

@Illuminatus:
Elk idee is welkom.
Ik heb het gebouw expres laten staan omdat het er hoort. Maar jouw versie kan ik ook waarderen.
Het is geen halszaak. Eigen gewoon een snel genomen snapshot op weg van het Grand-Café naar de boot. Ik zag het in een flits en zo heb ik ook de foto gemaakt. Mijn vrouw stond me 50 meter verder al ongeduldig op te wachten.....
Zoals in het onderwijs: de beste ideeën ontstaan in een flits....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar