gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ectholian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 15:35
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Dat busy gebeuren houd in dat er een usb verbinding is opgezet met je camera en hij al je foto's aan het scannen c.q. uitlezen is. Hoe meer foto's hoe langer dat duurt. Canon heeft twee standen: mass storage en PTP. In mass storage (de default) is het gewoon een USB stick. Wat je wil met die camera connection kit is de PTP stand. Je schijnt bij sommige canon's dit in te kunnen stellen in het menu bij Communication. Bij de meeste nikon's kan dat in ieder geval wel geloof ik. Mijn 400D heeft echter die optie niet en staat dus standaard in de mass storage stand. Dat is dus precies het probleem waarom ik in mijn tooltje niet kan reageren op het maken van een foto. De software van Canon voor remote shooting geeft de camera een seintje van 'ga in ptp stand' en dan werkt het wel.

Ik denk dat Frank Doorhof zo'n wireless geheugenkaartje, zoals Eye-Fi gebruikt.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Rocker schreefCOLONWil je op locatie dan ook geen laptop bij je hebben? Of kan dat nog wel? Want dan zou je daar een accespoint van kunnen maken voor je iPad
Dat is nou net het probleem, wanneer je een acces point wil maken moet je nog met wifi gaan werken en probeer dat maar iedere keer te doen in de open lucht en diverse locaties.

Wanneer ik een laptop erbij zou zetten (zoals nu) dan is de iPad overbodig.

Het gaat me nou juist om alleen de foto terug te kunnen zien aan zowel mij en anderen, door de lange batterij duur leek me dit een mooie optie.
M.vr.gr Bert
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Voor iedereen met een Synology NAS: er is nu eindelijk een iPad versie van de DS Photo+ app!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Voor de gene die zijn iPad gebruikt met een camera connection kit advies update niet naar 4.2.x De kans is heel groot dat je kaartlezer of camera niet meer functioneert in samenwerking met je iPad. Apple heeft voltage verlaagd wat door de USB uitgang gaat.

Zelf al weer aan het zoeken naar hoe te downgraden naar IOS 3.2.x
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Apple: Ik heb alleen problemen ondervonden met het lezen van foto's vanaf een USB stick aangesloten via de CCK. Het lezen uit de camera (via USB kabel) gaat wel goed met de hier in huis aanwezige Canon camera's (500D en IXUS 75).

Heb jij een probleem met jouw camera?
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

@Apple, werkt hier (nog steeds) goed onder 4.2.1 hoor.
Uitlezen van de 7D via USB werkt prima .

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik heb net Apple's post in het "irritatie"-topic gelezen. Ik vermoed dat hij via het uitlezen van de SD-kaart heeft geprobeerd, en niet met een USB-kabel aan zijn camera.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Pieterr geen problemen vanuit de camera enkel via een kaartlezer (CF kaart). Camera wens ik niet aan te sluiten, dit is voor mij te onhandig. Ik lees de CF kaart niet in, maar open de foto's (RAW) direct vanaf de CF kaart zonder dat deze op de iPad komen te staan. Dit deed ik voorheen met de oude IOS versie.

Dit heeft te maken dat Apple in IOS 4.x voltage van USB heeft aangepast, hierdoor krijg je de melding dat het externe apparaat niet voldoende power krijgt. Straks thuis even uitzoeken of ik kan downgraden of op een andere manier dit voor elkaar te krijgen. Anders zit er niks anders op dan de iPad verbannen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Apple schreefCOLONVoor de gene die zijn iPad gebruikt met een camera connection kit advies update niet naar 4.2.x De kans is heel groot dat je kaartlezer of camera niet meer functioneert in samenwerking met je iPad. Apple heeft voltage verlaagd wat door de USB uitgang gaat.

Zelf al weer aan het zoeken naar hoe te downgraden naar IOS 3.2.x
Mijn 1D werkte voor deze update al niet via de USB connection kit. Een SD kaartje werkt na de update nog prima.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik hang mijn camera gewoon gelijk aan de iPad (uiteraard met de cck), en heb dan dus gelukkig ook geen enkel probleem :) Dus je mag je advies iets nuanceren tot niet upgraden wanneer je je cck gebruikt icm met een cardreader en CF kaartjes ;)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Beste Rocker wellicht heb je de post niet goed gelezen, maar staat toch echt dat de kans groot is er staat dus niet dat het bij ieder apparaat zo hoeft te zijn. Staat tevens ook aangegeven dat voltage is verlaagd van de usb uitgang. Komt er dus op neer dat apparaten die meer dan 20 mA nodig hebben het niet meer doen. Wat valt er hier aan te nuanceren. :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Omdat een CCK met een SD-card direct (zonder gebruik van cardreader dus) gelezen kan worden, wat geen probleem geeft. En de camera aangesloten op je iPad geeft ook geen probleem, omdat je camera zelf ook al powered is, dit in tegenstelling tot een cardreader.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Apple is opgeklommen tot de derde computerbouwer ter wereld, mede dankzij het succes van de iPad. De top vijf is nu: HP, Acer, Apple, Dell, Lenovo.
‘Pads gave consumers increased product choice over the holiday season,’ said Canalys Analyst Tim Coulling. ‘While they do not appeal to first-time buyers or low-income households, they are proving extremely popular as additional computing devices.’
(Via nu.nl)
Anoniem 4

Apple schreefCOLONStaat tevens ook aangegeven dat voltage is verlaagd van de usb uitgang. Komt er dus op neer dat apparaten die meer dan 20 mA nodig hebben het niet meer doen. Wat valt er hier aan te nuanceren. :mrgreen:
Dat het voltage niet is verlaagd. We hebben het over stroom en niet over spanning. :D
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

v=i*r toch? Dus als voltage omlaag gaat, kan ie inderdaad minder stroom trekken, want weerstand blijft gelijk...
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Was het maar zo simpel.
Er wordt waarschijnlijk een stroombegrenzer gebruikt; dan blijft de spanning stabiel zolang de stroom onder de ingestelde grens blijft.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

knoet schreefCOLONv=i*r toch? Dus als voltage omlaag gaat, kan ie inderdaad minder stroom trekken, want weerstand blijft gelijk...
Zelfs al zou dat zo zijn (het is geen ohmse weerstand!) dan nog... als er meer stroom gevraagd wordt dan de USB port kan leveren, dan hoort de host de client af te schakelen van de bus. Eigenlijk gaat Apple hiermee tegen de standaard in want als ik het zo lees gaan ze naar max. 20 mA of zo? Dat is te weinig volgens de USB spec....
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Anoniem 4

Is dit misschien interessant voor de iPaddo's onder ons?
http://www.ononesoftware.com/blog/2011/ ... app-store/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Dat is het zeker. Het is wel een zware bevalling geworden voor onOne software. :D

http://www.ononesoftware.com/blog/2011/ ... hd-update/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ononesoftware.com/blog/2011/ ... app-store/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ononesoftware.com/blog/2011/ ... -software/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door 2 op Pieterr, in totaal 9 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar