De Corleones: vossen op de Etna

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Wat een zon, culturele- en vulkaanvakantie had moeten worden, werd een zeer pijnlijke reis vanwege een slijmbeursontsteking en daarna alleen maar zware regen.
Op de Etna konden we gelukkig nog een klein gaatje in het wolkendek vinden en tot onze stomme verbazing troffen we daar een aantal vossen. Moeilijk waren ze niet te vinden: er stonden twee touringcars waarvan de chauffeurs de vosjes overlaadden met 'voer', variërend van halve pizza's tot complete salami's. Een heel bijzonder tafereeltje dus.
Uiteraard heb ik wat foto's gemaakt van de vossen toen ze over het lavagesteente liepen. Toch wel apart ...
We zijn er even gebleven totdat er geen toeristen meer waren en gelukkig gingen ze gewoon op jacht nadat ze de overmaat aan Siciliaanse junkfood hadden begraven voor slechte tijden of zo. Het viel wel op dat deze vossen wat dikker waren dan normaal ....

1
Afbeelding
Op deze foto is redelijk te zien dat deze vos akelig scheel is.

2
Afbeelding
Als het even kan pak ik de grootkoek erbij.

3
Afbeelding
En natuurlijk twee vossen op één foto als het even kan. (met een 70-200)

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Speciaal voor dit soort opnames kocht ik de 70-200 2.8 zodat je een redelijk normaal
perspectief hebt en toch een lekkere wazige achtergrond.

6
Afbeelding
En de laatste van de vossen die wel heel erg netjes poseerden op de lava.

7
Afbeelding
De Etna is een zeer heftige woestenij, maar zie het weer ... Dit is een oude krater op de flank.
Als hij voluit staat te brullen (is alweer erg lang geleden) dan pakken we meteen het vliegtuig om dat eens mee te maken.
Hopelijk willen de vossen dan ook nog even poseren op de voorgrond van al dat natuurgeweld!

Groetjes,

Bas
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Er was toch een week of 2 geleden een uitbarsting? Ik vond het indrukwekkend om met die maan vrachtauto naar de top te gaan en de onder bedolven kabelbaan te zien. Wel leuk dat je die vossen zag, ik heb alleen maar massa's lieveheersbeestjes gezien op de top :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.

Die slijmbeursontsteking is gelukkig redelijk snel verdwenen na een kuurtje thuis ..
Die 70-200 is type II, heerlijke lens! Die blijft nooit thuis.

@Jeroen, Ik zal even kijken hoe het erbij staat op de Etna. Bedankt voor de tip in ieder geval!
Leuk dat je er ook geweest bent! Erg indrukwekkend daar.

Groetjes,

Bas
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Als je golft moet je de baan nemen die ten noorden ligt. Dan speel je op meerdere holes met een mooi uitzicht :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
jinte
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2011 10:15
WoonplaatsCOLON Friesland

Sicilië, mijn tweede thuis!! Ben al heel vaak op de Etna geweest maar nog nooit vossen gezien.
Wat jammer dat je slecht weer hebt getroffen en ook nog eens ziek was. Weet niet wanneer je er geweest bent maar in het voorjaar heb je minder kans op regen dan in het najaar. Daarnaast staat alles dan in bloei, erg mooi!

Vind foto nummer zes prachtig. Nummer twee trouwens ook. Alleen jammer bij die foto dat de achtergrond aan de linkerkant wat wazig is.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

jinte schreefCOLONSicilië, mijn tweede thuis!!
Er zijn ergere dingen :) Als je aan de zeekant naar boven rijdt, kom je ze vanzelf tegen een klein stukje voor de kabelbaan.
Verder ook erg mooi daar!

Wij spelen geen golf, Jeroen. Denk wel dat we golfterrein gezien hebben, heel erg mooi idd

Wij zouden ok heel graag weer gaan in het voorjaar, maar alle tijd en geld zit nu hier voorlopig in: http://www.fotosloep.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om lekkere natuuropnamen te maken heb je gewoon vreselijk veel tijd nodig en moet je er zo vaak mogelijk zijn. Dit lijkt mij wel een oplossing om weer eens bijna full time achter de viseters aan te gaan. Dar komt de laatste tijd weinig van terecht.

Groetjes,

Bas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar