Nikon of canon?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
bigbenlonden
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2008 21:38
WoonplaatsCOLON ede

Een canon natuurlijk. Dat antwoord krijg je hier altijd. Ga naar het forum van dat andere merk en stel dezelfde vraag. Ook zij zullen zeggen dat je en canon moet nemen(hahahah)

Alle gekheid op een stokje, gewoon Canon.

Ik heb een mooie starterbody voor je in de aanbieding voor 200 euro, een Canon 400D.
Canon 400D (kitlens), Canon 50D, Canon 100 Macro EF 2.8 USM, Canon 70-200 L 2.8 USM
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik weet niet of ik nu weer een Canon zou kopen... Ruim 20 jaar terug was het voor mij een logische keuze, maar nu?

De Pentax K5 apsc formaat sensor scoort op dxomark hoger als een 5d2 of 1ds3... En zelfs de oude K vatting lenzen kunnen erop, die natuurlijk profiteren van de inbody stabilisatie... Gewoon een voorbeeldje, andere merken maken ook mooie camera's.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

BossA schreefCOLONVoor 429 euro heb je bij Konijnenberg een starters kit van de Canon Eos 1000D met een 18-55 lens + Tas + 4GB kaartje en een Tiffen uv filter.
bij digitalstreet is dit 362 euro! ;) hou je nog geld over voor een goedkope telezoom.

ken je niemand in je omgeving met een spiegel reflex camera? ik zou het echt eerst eens proberen, voor dat budget kan je namelijk ook een erg goede compact camera kopen, hier is de leercurve vaak toch net wat minder stijl mee!

verder als vergelijking, ik vind over het algemeen het design van Nikon wat mooier (sorry jongens :$) ik vind overigens de aansturing veel minder fijn. maar dat zal wennen zijn. wat ook goed betaalbare camera's zijn zijn sony's het lenzenarsenaal wat ze te beiden hebben is alleen erg beperkt vergeleken met Canon of Nikon.

ik ozu toch echt eerst eens wat testen voordat je aan de slag gaat!

en om nog even flauw te doen! past een spiegelreflex op je hotshoe? ;)!

Succes
Canon
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

post verwijderd
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 22 keer gewijzigd.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Vóór ik in 2007 mijn 400D met een paar objectieven kocht heb ik ook serieus naar Nikon gekeken. Diverse testen gelezen, prijzen vergeleken, foto's bekeken en meningen gevraagd en uiteraard het spul in de winkel vergeleken. Ik herinner me van één test dat de 400D in vergelijking met een concurrerend model van Nikon op alle objectieve testcriteria beter scoorde dan de Nikon en de redacteur presteerde het toch om de Nikon als beste uit de test te laten komen. Uiteindelijk was er niemand die mij objectieve redenen kon geven waarom Nikon beter zou zijn en omdat ik ervaring had met Canon heb ik opnieuw voor Canon gekozen. De 400D is inmiddels vervangen door een andere Canon en als ik nu helemaal opnieuw zou beginnen zou ik exact hetzelfde doen. Testen lezen, naar prijzen kijken en vooral foto's kijken.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik zou idd eens rondneuzen, kijken vergelijken en wat voeling krijgen met de materie. Dat is goed en hoort ook zo. Maar niet te lang blijven twijfelen. Neem uiteindelijk wel een keer een beslissing, anders heb je volgend jaar nog geen foto gemaakt.
Overigens heb ik dat ook gedaan, 3 jaar geleden en uiteindelijk voor Canon gekozen

Peter
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Is en blijft een lastige keuze, zelfs als je je verdiept in de materie. Je zal merken dat test vaak een tikkeltje "gekleurd" zijn. Er zijn ook weinig mensen die als ze eenmaal voor een merk gekozen hebben later roepen dat het fout was en dan overstappen. Ze zijn er wel, zo kwam ik voor een prikkie aan m'n 40D. Deze persoon was overgestapt van Nikon naar Canon maar dat beviel niet (onduidelijke redenen) en gooide z;n hele set in de aanbieding voor opnieuwe een overstap.

Wat ik maar wil zeggen is dat goed advies erg lastig te krijgen is. Maak voor jezelf een lijstje met wat jij belangrijk vind en de voors en tegens van de merken. Ga lekker shoppen, ga kijken, ga voelen, ga lezen en maak dan een keuze. Laat je niet van de wijs brengen door mooie verhalen over snelheden, megapixels enz enz. Zowel Canon als Nikon hebben hele goede instapmodellen waar je mee kan beginnen, en dan pas begint het............ de verslaving die fotografie heet.

Succes met je keuze.

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Het is een beetje als:
Grolsch - Heineken
Camel - Marlboro
iMac - PC
Canon - Nikon

Als je echt een goede keuze wilt maken zul je echt alle voors en tegens een naast elkaar moeten leggen en dat zijn er een heleboel. Misschien zijn er wel mensen bij je in de omgeving waar je eens een camera mag vasthouden. Probeer je in ieder geval in de materie fotografie te verdiepen, dat is belangrijker dan een merk kiezen. Is het echt wat je wil en ga dan verder groeien.

Ik wens je succes met het kiezen, maar als je het mij vraagt...Canon You Can :)
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
roy123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 19:11

Me vader zegt dat Nikon beter is dan Canon, Nikon heeft net effe betere kwaliteit en bestaat langer zegt hij.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

???? Heb je een aantal (of allemaal) posts niet gelezen? Dus een Canon 1Ds III is minder dan een Nikon D3100? Appels en Peren nogmaals. Qua body's zijn beide merken goed. Nikon misschien iets steviger, maar vallen is toch stuk! Als je wilt beginnen met reflex zou ik kiezen voor canon om de simpele reden dat je veel meer keus in je lenzen (betaalbare) hebt dan bij Nikon.
Tip: Nogmaals. Kijk zelf wat je wilt, en laat niet een ander bepalen!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nou, dat is in elk geval goed onderbouwd, dus ik zou je vader maar gewoon volgen daarin :roll:
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

roy123 schreefCOLONMe vader zegt dat Nikon beter is dan Canon, Nikon heeft net effe betere kwaliteit en bestaat langer zegt hij.
Nivea bestaat ook al heel lang... :oops:
Maar er zijn inmiddels genoeg smeersels zie zeker net zo goed of zelfs beter zijn... :wink:
Zou vader wel even vragen waar die net betere kwaliteit dan precies in zit, kan ie vast zo vertellen.

En als je je vader kunt overhalen om een flinke bijdrage te doen, gewoon lekker een Nikon kopen. :twisted:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Nee, Rocker, ik zou tegendraads doen en voor Canon gaan als mijn vader Nikon zou adviseren. Of misschien weet hij dat en adviseerde hij daarom Nikon, dus om hem zuiver te hebben toch voor Nikon gaan.
roy123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 19:11

Welke bediening is makkelijker? Van Nikon of Canon?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Geen van beide. Allebei kei-moeilijk.
En mocht je nog meer vragen hebben. Vertel eerst eens hoe oud je bent.
En wat je voor ervaring hebt.
En wat je wilt gaan doen met je nieuwe speelgoed.
En vooral waarom.

En als dat allemaal beantwoord is kunnen wij eens een echt passend antwoord bedenken.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
roy123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 19:11

Wat is er moeilijk aan dan? Ik ben 18, maar ben geen expert met al die digitale [censored] enzo. Ik ben meer bezig met auto,'s. Daarvoor vraag ik het aan jullie. En het is vooral voor binnen fotografie.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Anderhalve vraag beantwoord, nog 'n heleboel te gaan.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Roy, met de kennis die je nu hebt maakt het werkelijk geen zak uit wat je koopt, alle moderne camera´s die aan jou bidget voldoen, hebben mogelijkheden die jij nooit zal gebruiken omdat jij de camera toch enkel op de volautomaat zal gebruiken.

Mijn tip: koop een goede compact camera (Canon G12) en geniet daar een paar jaar van, dan kun je altijd nog overstappen naar een DSLR.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Nou, als me vader zou zeggen dat Nikon beter is, dan zou ik gewoon Nikon kopen. Die heeft toch net effe betere kwaliteiten...

:mrgreen:
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

bobvanduin schreefCOLONMijn tip: koop een goede compact camera (Canon G12) en geniet daar een paar jaar van, dan kun je altijd nog overstappen naar een DSLR.
+1
- Canon spul -
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar