Opel Astra [tuning]

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Als zelf eigenaar zijnde van een tuningwagen, krijg ik regelmatig de vraag voor het fotograferen van dit soort wagens.
Een shoot uit de oude doos...... showcasewaardig ? of toch nog verbeterpunten, vast wel denk ik ?

Voor het geval mensen denken bij het zien van de foto's "wat ligt deze laag bij de grond"; de auto is voorzien van luchtvering!
#1

12571

#2

12570

#3

12569

#4

12568

#5

12567

#6

12566

Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Ten eerste, mooie Astra. Ik heb zelf ook eentje gehad met een andere bodykit van Lumma.
( http://www.bd-fotografie.nl/astra_voor.jpg )

Foto 4 en 6 springen er voor mij uit. Bij foto 1 had ik de ijzeren balk links in de foto weggesneden.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Voor mij hoeft het niet en zeker dat merk niet, maar wel reteknap, vooral die deuren. Het is allemaal netjes gedaan!

Nu de foto's :) Foto 1 zou ik aanpassen dat dat hek of stalen ding er niet op staat. Foto 3 is te krap geschoten waardoor de antenne ed er net niet op staat. Dan zou je een nog krappere foto of ruimere kadering moeten gebruiken.

Verder zijn de foto's helaas wat treurig door de keuze van het aanwezige licht, met de kleur van de wagons, spoor en beton. Een beetje veel grijs. Ik zou eens een Circulair polaristatie filter willen aanraden voor de reflecties.

Maar het begin is er en gewoon nog veel meer maken. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
VincentR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2009 15:38
WoonplaatsCOLON Oss
CONTACTCOLON

Nette platen, inderdaad wel jammer van de lucht.
Voor mij springt foto 4 er het meest uit :)

Mooie astra ook, heb zelf een F-cabrio...
Vind er alleen wat laffe velgjes onder zitten, of zijn het winterbanden ?
Volgens mij zou een setje 8J niet misstaan met een mooie ET-waarde.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2 | Canon EOS 450D + BG-E5
12-24 F4 | 50mm F1.8 II | 24-105 [color=#FF0000]L[/color] IS USM F4 | 85mm F1.8 USM | 100-400 [color=#FF0000]L[/color] IS USM
Canon 430 EX II
Tripod | Monopod | LP Fastpack 200 | LP Computrekker Plus AW[/size]
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 7 keer gewijzigd.
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Ik heb ook wel eens op verzoek foto's van auto's gemaakt. Je maakt met de eigenaar een afspraak en gaat samen naar een locatie. De weersomstandigheden zijn, zolang het maar droog is, voor de eigenaar bijzaak. Anders heeft ie voor niks staan te boenen vooraf :evil: .
Als ik naar jouw foto's kijk schat ik in dat dit op dezelfde manier is gebeurd. Helaas is de gekozen locatie voor deze auto met dit weer geen goede combi. Grijze auto + grijze locatie + grijs weer = saaie foto's.

#1 het hoge standpunt met de poortstijl links zet de auto erg schuin. Dit zie je ook in het hekwerk op de achtergrond. Heb je die achtergrond trouwens naar z-w omgezet?
#2 voor mij te krap gekadert. De zijkant van de auto lijkt niet strak (vegen?)
#3 qua kleur de meest aansprekende foto, jammer dat de auto aan alle kanten afgesneden wordt en geen detail heel blijft...
#4 de grijze lucht en de donkere kleuren doen afbreuk aan het plaatje
#5 weer auto op rails, zijkant niet strak, zie 4
#6 mooie detailfoto in z-w, had voor mij iets scherper gemogen, los element in serie

Ik was persoonlijk onder deze omstandigheden naar een andere locatie uitgeweken of had voor een meer radicale nabewerking gekozen (kan deze auto wel hebben). Daarnaast zou ik zelf een aantal frontale foto's in de serie gemaakt hebben en het aspect van de rails meer benadrukt hebben.

Kortom, m.i. onder betere omstandigheden nog een keertje met de astra op pad (vindt de eigenaar toch niet erg)...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Autotuning is erg vergelijkbaar met een foto bewerken in Photoshop: "Als de basis lelijk is, zal het eindresultaat altijd lelijk blijven".
Zo zie je maar weer dat het niet uitmaakt hoeveel geld je tegen een auto gooit, een Astra blijft een lelijke auto.

Over de foto´s:

Het valt mij vooral op dat je foto´s niet constant bewerkt zijn, sommige ogen wat gelig, sommige weer niet en er is er zelfs een zwart-wit met hoog contrast gemaakt. Mijn tip is dat het mooier is om binnen een serie wat concequenter te zijn. Hetgeen me het meest tegenstaat hier in zijn de foto´s die te geel zijn, zoals 2, 4 en 5.

Foto 1 en 5 vind ik wel de uitschieters, vooral als je 5 dus wat blauwer zou maken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

bobvanduin schreefCOLON Zo zie je maar weer dat het niet uitmaakt hoeveel geld je tegen een auto gooit, een Astra blijft een lelijke auto.
Dit moeten we dus met een flinke schep zout nemen...Hier had een knipoog niet misstaan.
Ik vind het wel degelijk een knappe auto. :D

over de foto's is al genoeg gezegd...


grts
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Nee hoor, ik ben zeker geen knipoog vergeten, ik vind dit echt een lelijke auto en ookal is het werk mooi uitgevoerd, de basis blijft lelijk. Uiteraard is dit mijn mening, maar het lijkt me logisch dat dit niet apart vernoemd hoeft te worden.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Zo zeg je het toch al een stuk vriendelijker :D
Ik zou het toch niet leuk vinden als dit mijn auto was, deze foto's had gepost en iemand zegt dat, maar dat is natuurlijk mijn mening.

grtz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind dit model (Door Bertone toch?) wel één van de mooiere model Astra's, maar ik ben niet zo weg van de body-kit. Maar dat maakt voor de foto's natuurlijk geen bal uit.

Als ik naar de foto's kijk, dan blijven mijn ogen toch iedere keer weer naar het kenteken getrokken worden. Menselijk ogen zijn in foto's gevoelig voor een aantal zaken:
- Mensen, men gaat op zoek naar mensen. De ogen vinden ze feilloos en wij willen ze identificeren. Nu zijn hier geen mensen, dus dat gaat goed
- Letters, daarna is men het vatbaarst voor de letters. Men vind dat ook heel tastbaar en wil ze lezen. Men zoekt dus eerst mensen, dan letters en gaat die lezen. Men is nog steeds niet met je auto bezig
- Men zoekt naar lichte dingen. Lichte dingen spreken meer aan dan donkere dingen. En een gele kentekenplaat valt meer op dan een grijze auto.

Kom ik dus terug op de kentekenplaat; daar valt mijn oog dan meteen op.
Moet je de letters wegshoppen zoals je vaker ziet? Nee, dat denk ik niet.
Maar wat de foto wel ten goede komt, zeker bij auto's die getuned zijn, is het verwijderen van die kentekenplaat.
Hij zit maar met twee schroeven vast en iedereen kan zoiets eraf halen. het haalt wel een storend element weg.

Qua serie vind ik het niet je van het. Foto 2, 4 en 5 zitten te dicht bij elkaar qua compositie en kant van de auto. Deurtjes open of dicht maakt het verschil niet. Ik vind het scheve nu ook niet echt iets toevoegen aan de foto.

Buiten het feit dat de lokatie erg krap oogt omdat de trein en het hekwerk erg dichtbij staan, had ik toch geprobeerd spannendere composities te zoeken. Je geeft al in het rood aan dat de auto zo laag staat vanwege de luchtvering. Dat is natuurlijk vrij bijzonder en dat punt had misschien ook wel meer aandacht verdient door met behoorlijk veel groothoek en plat op je buik de auto te fotograferen (is maar een voorbeeld) De auto was dan veel dominanter aanwezig geweest en dat oogde misschien iets agressiever.

Daarnaast had je de vleugeldeuren ook als detail kunnen weergeven. Door bijvoorbeeld een stukje spatbord, openstaande deur en A-stijl in beeld te brengen. Misschien nog net het knipperlichtje erop. Dat soort details kunnen ook al veel vertellen over de auto en houden het afwisselend.

Detailfoto's zijn belangrijk in je serie. Je 'moet' een bepaalde verscheidenheid aan beelden hebben zoals mediumshots, overzichten en details. Het enige detail wat je nu hebt is het interieur. En dat valt door de bewerking weer zo uit de toon met de rest dat dat het er niet beter op maakt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Jeroen, Bertone heeft enkel de cabrio en coupé getekend van de astra, niet dit model.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

@ reacties betreffende de foto's Bedankt voor de tips, ik ga hier in het vervolg aan werken nog genoeg ruimte voor verbetering.
@ reacties betreffende de auto, dat is ieder zijn eigen mening het gaat hier om de foto's ! ps. dit waren idd de winterwielen normaal staat de auto op 18 inch 9J velgen :mrgreen:
Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

@ Fotojeroen, bedoel je meer een foto zoals dit ? (ondanks dat het logo op zijn kop staat :P)

12582

Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Had je nu de hele serie zo gemaakt, dan was het wat anders geworden.
In ieder geval veel beter vind ik
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONHad je nu de hele serie zo gemaakt, dan was het wat anders geworden.
In ieder geval veel beter vind ik
Zal in de loop van de week wat "extreme" foto's maken van mijn eigen 206 :)
Cameras don't make pictures.... people do
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Een mooie bewerking van een blik op vier wielen :) Zal vast wel een hoop werk hebben gekost.
Maar als ik dit zo zie dan denk ik gelijk aan die auto's die naast mij staan te brullen met veel te dikke uitlaten en die daardoor een veel te grote bek hebben maar geen meter vooruit komen.
Ik kan het mis hebben natuurlijk en ben ook wel benieuwd naar de moter inhoud. (PK etc). Zie het al. Het is een 1.6 motor (bron is https://ovi.rdw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) en wat ik al vermoede.

Verder ga ik met jvanarkel mee maar ik vind hem verder wel goed er uit zien.
Hoe zit dat nou met die verkeersdrempels? Gaat dat een beetje?
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
les206
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2010 10:07
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONEen mooie bewerking van een blik op vier wielen :) Zal vast wel een hoop werk hebben gekost.
Maar als ik dit zo zie dan denk ik gelijk aan die auto's die naast mij staan te brullen met veel te dikke uitlaten en die daardoor een veel te grote bek hebben maar geen meter vooruit komen.
Ik kan het mis hebben natuurlijk en ben ook wel benieuwd naar de moter inhoud. (PK etc). Zie het al. Het is een 1.6 motor (bron is https://ovi.rdw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) en wat ik al vermoede.

Verder ga ik met jvanarkel mee maar ik vind hem verder wel goed er uit zien.
Hoe zit dat nou met die verkeersdrempels? Gaat dat een beetje?
Het is idd maar een 1.6, 99% van dit soort wagens beschikken niet over een echt toffe engine. Zelf rij ik gelukkig met een 2.0 16V rond, dat komt goed vooruit. Deze wagen heeft geen last van verkeersdrempels (luchtvering) ikzelf wel rij op 6 cm grondspeling en dat zonder luchtvering, wat de gek tof vindt he haha
Cameras don't make pictures.... people do
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Zonder airride hoor je er tegenwoordig in die scene er niet meer bij( showwagens/Oem +)Bij performance wagen moet je het zeker niet doen
Vind foto het mooist, persoonlijk had ik van rechtachter nog wat bijgeflitstn
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar