Muiderslot HDR + update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Zoals jullie merken zit ik even in een HDR-periode. Ik vind het zulke mooie effecten opleveren.
Vandaag naar Muiderslot geweest, ik heb een bepaalde fascinatie voor kastelen en Nederland heeft er gelukkig
nog een aantal.
Normaal wil ik nog weleens vergeten foto's te verscherpen na het verkleinen en horizon rechttrekken :oops: vergeet ik ook vaak maar ditmaal heb ik eraan gedacht voor ik de foto's plaats. :lol:
Ik durf ze nog niet in de showcase te plaatsen dus alle opmerkingen/tips/kritiek is welkom. SHOOT :mrgreen:

1. Hier het irritante toegangshekje eraf gehaald.

12417


2.

12400


3. En hier de scheve tegels verwijderd.

12418


4.

12402


5.

12404


6.

12401

Laatst gewijzigd door 1 op Thabita, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mooie serie, alleen bij de eerste foto had ik voor het rode hekje gaan staan zodan de paal en toegangs hekjes er niet op zouden staan , dit zou de foto rustiger maken om naar te kijken!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Bij foto 2 lijkt het net alsof je last hebt van moire. Foto 4 vind ik wel iets hebben.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

mooie foto's geworden hoor!
foto 6 geeft een erg leuk effect in HDR, bij 5 vind ik dat je een beetje doorgeschoten bent in het HDR gebeuren. de "halo's" vind ik zelf minder! foto 1 is opzich leuk alleen stoort de voorgrond mij hier best wel. zonde want dit was potentieel toch wel de mooiste uit de serie! foto 2 knalt echt van het scherm af! ik had misschien wel nog iets meer geprobeerd symetrie te krijgen van het kasteel!
last but not least! foto 3 zou ik een paar stappen naar voren doen zodat het schuine gedeelte weg op de voorgrond weg zou vallen! de foto kijkt nu een beetje scheef!? misschien eens proberen de onderkant weg te croppen?

hoop dat je wat aan de feedback hebt!

Succes
Canon
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Mij smaken ze wel. Alleen foto 1 is een beetje rommelig aan de voorkant. Verder: knap gedaan en foto 6 geeft een mooi effect.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank jullie wel allemaal voor de tips.
Foto 1 ga ik eruit halen en eens kijken of er een ander voor in de plaats kan.
PHD: Wat is moire? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Sven dank je wel voor je uitgebreide feedback. Ik had die schuine tegels zelf niet eens gezien, overeen gekeken of ik werd er zelf ook dizzy van. ;) Ik ga ze eruit snijden. Bij 3 heb ik ze niet eens enorm ge-tonemaped (raar werkwoord zo maar goed) die halo's zelf vond ik in eerste instantie niet storend alleen als je er lang genoeg naar kijkt.....
Kortom huiswerk, hahahha
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Moiré:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moir%C3%A9patroon" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank je Boels.
Het rare is dat dit alleen verschijnt als ik de variatie painting gebruik bij photomatix en niet bij de andere varianten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar