Er mist iets aan deze foto

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt. Ik ben wat aan het experimenteren geweest met rook.
Op zich vind ik de compositie zelf wel aardig maar ik mis nog wat en daar kan ik nu net de vinger niet op leggen.
Ik heb het contrast en de scherpte al verhoogd. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

12150

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

die witte waas linksonder is lelijk
Anoniem 4

Als ik eerlijk ben, mis ik wat net als jij. Het is dat je zegt dat je met rook hebt geëxperimenteerd, maar dat kan ik niet uit het beeld lezen. Krijg meer een indruk van zandduinen.
De waas linksonder (rook?) is niet mooi, ook omdat het geen functie heeft, behalve verdoezeling van een niet fijne uitsnijding.
In de rechterbovenhoek mis ik de kop van de viool. De hals gaat abrupt over in zwart. Beter is een verloop naar onscherpte.
Verder denk ik dat de viool meer opzij kan worden gekanteld, zodat er meer van te zijn is.
Met scherpte en onscherpte (dof) het gebied bepalen waar je de aandacht van de kijker heen wil trekken.
Nog een keer experimenteren lijkt me.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

idd de witte waas is niet mooi.

gooi eens een witte roos (rood mag ook) bij de viool of een ander ding en het word al een hele andere foto.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hij kijkt niet lekker. Mijn blik begint onderaan en daar zie ik iets wat zoals jij omschrijft rook is. Vraag me niet hoe maar misschien kan je de rook meer vanuit één punt laten onstaan met meer verloop van dikke rook naar dunne rook. Nu is het een soort egale mist die niet past in de sfeer van de foto. Qua scherptediepte zou ik ook kijken of je hier de blik van de kijker nog meer kan sturen. Denk dat als je de scherpte iets hoger zet op de viool je meer de foto ingetrokken zal worden.

Als laatste vind ik de kreukels in de achtergrond rechtsonder prima passen, alleen de kreukels links boven de viool vind ik minder op z'n plaats.

Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

+1

En ik zou de strijkstok eens vanuit de andere benedenhoek laten komen.
Of meer van linksboven. En hem min of meer op de snaren laten rusten, waar ie thuishoort.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

O.k. bedankt voor de tips. Het is duidelijk, hier is niks meer van te maken. Deze wordt gewist. Ik begin opnieuw aan de hand van jullie tips.
Bedankt, Karin
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Kijk voor wat inspiratie bijv. hier kijken:
http://www.shutterstock.com/cat.mhtml?s ... in&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar