Wat is jouw laatste aanwinst? (deel VII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Vond dat twee Apple-tjes een upgrade verdiende…. :mrgreen:

4GB OWC intern geheugen besteld in de USA voor de Mac Mini 2010.

En vandaag een Solid State harde schrijf opgehaald voor in de MacBook pro (OCZ Vertex2 120GB SSD).
Laatst gewijzigd door 1 op Apple, in totaal 19 keer gewijzigd.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

mijn 350D vervangen door een 550D
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Photoshop CS5 (en een expodisc en Colorite passport checker)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

willo72 schreefCOLONmijn 350D vervangen door een 550D
Gefeliciteerd met je aankoop. Absoluut een goede camera en zeker in samenwerking met je 24-105 :wink:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

TTG pages voor een frisse herstart van mijn webpagina's
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Chris, dat is een mooie aanschaf, ik ken een aantal fotografen die er erg content mee zijn. Enige nadeel wat ik me zo kan bedenken is dat het flash gebruikt zodat iPod/pad gebruikers je foto´s niet kunnen bekijken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Bob, das een misverstand. Binnen TTG pages zit voldoende keuze om ook bv java te gebruiken.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

ok, hebben ze dat dan veranderd? klinkt goed!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Anoniem 3

Heb ik toch weer het idee dat er met meerdere maten gemeten wordt.
Over 'fotogerelateerd' gesproken:

Geheugen, winterbanden, TTG, Harddisk.

Eenieder van ons zal er wel een reden voor hebben om dat voor haar/zijn hobby/beroep hier te melden, anders doe je het niet.
Ja, ik word er nu weer boos om. Mijn winterbanden als laatste aanwinst, om me safe van de ene foto-locatie naar de andere te brengen, werden door een moderator verwijderd met een onnodige sneer naar mijn kant.
Maar geheugens, of het nu voor foto's is of je computer sneller te maken of misschien je eigen geheugen wat op te peppen, worden getolereerd.

Laat ik het maar aan de sneeuw wijten.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

gvasseldonk schreefCOLONHeb ik toch weer het idee dat er met meerdere maten gemeten wordt.
Ik dan ook maar even off-topic ......Ik vind (en dat is mijn mening) als je het niet eens bent met wat er in een topic geplaatst word je dit maar moet melden bij een Mod zodat die (als het buiten de regels valt) hier iets aan kan doen ipv continu openlijk te zeuren :!: ...is nogal vermoeiend om dat keer op keer te moeten lezen.

Als dit bericht niet gewaardeerd word verwijder ik het met alle liefde
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Er word niet gemeten met 2 maten, althans nooit bewust. Het kan uiteraard zo zijn dat er wat over het hoofd gezien word, maar daarvoor kan door elk lid het rode uitroepteken gebruiken. Die meldingen worden niet over het hoofd gezien.

En je vergelijk tussen winterbanden en geheugen gaat mank. Waarschijnlijk heb je gezien dat we sinds een tijd een hoekje hebben ingericht voor computers/websites, dus past geheugen in diezelfde lijn daarmee. We hebben hier geen hoek ingericht voor auto's om van/naar fotolocaties te rijden, dus passen winterbanden ook niet hier.

En nu weer on-topic, discussies over wat wel/niet relevant is niet in dit topic en zal derhalve zonder verdere mededeling verwijderd worden.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Aangezien ik geen ... snap van Lightroom, maar het boek besteld van Scott Kelby "Het Lightroom 3 boek voor digitale fotografen"
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Apple schreefCOLONAangezien ik geen ... snap van Lightroom, maar het boek besteld van Scott Kelby "Het Lightroom 3 boek voor digitale fotografen"
Zeer verstandige keus! Voordat ik dat boek had snapte ik behoorlijk wat van Lr (vond ik toen), nadat ik het boek uit had, gebruikte ik Lr op de just manier....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON Zeer verstandige keus! Voordat ik dat boek had snapte ik behoorlijk wat van Lr (vond ik toen), nadat ik het boek uit had, gebruikte ik Lr op de just manier....
hmmm dan moet ik het ook maar eens aanschaffen
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON
Apple schreefCOLONAangezien ik geen ... snap van Lightroom, maar het boek besteld van Scott Kelby "Het Lightroom 3 boek voor digitale fotografen"
Zeer verstandige keus! Voordat ik dat boek had snapte ik behoorlijk wat van Lr (vond ik toen), nadat ik het boek uit had, gebruikte ik Lr op de just manier....
Lees erg veel goede reviews over het boek. Heb mij zelf nog nooit zo verdiept in foto bewerking, werd eens tijd ;-). Ben benieuwd of een N00B zoals ik het ook kan behapstukken. :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Apple schreefCOLONAangezien ik geen ... snap van Lightroom, maar het boek besteld van Scott Kelby "Het Lightroom 3 boek voor digitale fotografen"
Leuk, heb datzelfde boek ook besteld, na advies gisteren via het forum, ben bekend met Scotts boeken, maar je wilt toch wel even weten of er meer boeken ik de handel zijn die net zo makkelijk werken als die van Scott, als het goed is krijg ik het eind van de week binnen :)
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Mijn aanwinst deze maand: een Manfrotto 055XDB met 804RC2 kop.

Ik heb 25 jaar met een non-descript statiefje gefotografeerd, ooit als 15-jarige van mijn ouders gehad voor bij mijn eerste camera (een Praktika 5). Enkele jaren terug al eens gerepareerd met duct-tape, en het werd steeds krakkemikkiger. Ik was dus echt aan iets nieuws toe, mede omdat de camera met mijn dit najaar aangeschafte Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 (een bonk glas-en-metaal van degelijke en dus zware Oost-Duitse bouw) te zwaar werd voor het oude statiefje. Nu met de Manfrotto staat het als een huis, en als ik nog zwaarder spul aanschaf kan er altijd een zwaardere kop op.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ook een statief, eerst bovenstaand verkocht, te lomp en zwaar, nu een Redged TSA 428 statief + balhoofie, lekker kleine op te vouwen, stevig genoeg voor mij, ideaal voor macro in het veld doeleinden, me weer gesteld voor de komende tijd.

Heb al een Redgedje van Zoom gekregen en dit merk is goed genoeg voor mij :mrgreen:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Een CPS regenhoes voor m'n 300mm 2.8 IS 8)

Hopelijk vanavond niet nodig bij Roda-Psv. Maar sneeuw of niet, toch ff proberen :wink:

Ohjah en van de week voor een prachtprijs een nog in de verpakking zittende achtergrondset voor de studio opgehaald. 3x3 meter. Groot genoeg voor in m'n provesorische studio ;)
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Gisteravond de Dell Ultrasharp 2311 besteld voor 225 euri's incl. verzending. Niks de duur denk ik....?!
Hoop dat ie nog op tijd binnen is voor onder de kerstboom...

Ik neem aan dat calibratie met een Spyder 3 afdoende is om er het beste uit te halen...?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar