Karakteristieke kop...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
suusjeoss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2010 20:02

Ik ben nieuw hier en was erg benieuwd naar opbouwende kritiek op onderstaande foto:

Afbeelding

De foto is gemaakt met een Nikon D3000 met 18/55 lens.En bewerkt via Photofiltre.
Ik fotografeer nog maar kort dus alle tips zijn welkom!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

De beste tip die je gaat krijgen denk ik...

http://www.nikon-club-nederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil je natuurlijk niet weg hebben, maar een EOS forum is voornamelijk voor Canon gebruikers. :-)
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

phd schreefCOLONDe beste tip die je gaat krijgen denk ik...

http://www.nikon-club-nederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil je natuurlijk niet weg hebben, maar een EOS forum is voornamelijk voor Canon gebruikers. :-)
beste phd, kijk even naar je eigen onderschrift. :wink:
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

nu niet vlug je onderschrift veranderen heh. :evil:



@suusjeoss,

de foto is mooi.
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Haha.. dat was toeval.. maar inderdaad je hebt gelijk :-)

"De beste camera is de camera die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken – Chase Jarvis"

@sussjeoss, het was misschien mooier geweest als de hele achtergrond egaal was geweest ?
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Ach, Canon......nikon...Dezelfde hobby toch? fotografie... Alleen is het misschien wel netjes jezelf voor te stellen als je nieuw bent op een forum.

En de kop staat er mooi scherp op hoor!!.

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Waarmee de foto gemaakt is boeit me eigenlijk weinig.
Een camera is een camera. Ja, we zijn hier een Canon-forum. Nee, we doen niet moeilijk als er ook eens leden tussenzitten met een andere camera. Voor het laten zien van foto's maakt het echt geen bal uit met welke camera die foto gemaakt is. Het wordt wat anders als je vragen over je camera hebt, dan zijn er plaatsen op internet waar je beter geholpen kunt worden. Hoewel ik er niet aan twijfel dat je hier dan ook ongetwijfeld mensen zult vinden die bereid zijn je te helpen. Echter blijft de hoofdmoot hier gewoon Canon.

Wat me wel een beetje steekt is het feit dat hij in de showcase staat (daar heb ik hem dus ook maar even uit verwijderd)
Het is een beetje een standaard foto van een hond.

Ik ga er van uit dat het jouw hond is en dat jouw hond de allerliefste ter wereld is. Maar het is niet mijn hond. Ik heb geen hond, ik heb de tijd niet om een hond in huis te nemen (ik kan zo'n beestje toch geen 14 uur per dag alleen laten. Met 8 uurtjes slapen blijft er dan 2 uurtjes over voor de hond. En daar moet ik ook nog zelf in eten. Dus dat is geen optie)

Maar om niet te ver af te dwalen. Een foto van een mooie hond is nog niet meteen een mooie foto. Hetzelfde geld voor kinderen.
Zodra de eigen kinderen of huisdieren op de foto gaan, mogen kennelijk alle fotografische 'regeltjes' overboord en is het altijd goed.
Dat is natuurlijk niet zo.

Als ik naar de foto kijk, en het technisch even ontrafel, dan lijkt om te beginnen de witbalans er voor mij net naast te zitten. Dit zal mede gekomen zijn door het vele grijs in de achtergrond, maar hij is nu ietsiepietsie te blauw.
Qua scherpte spat hij ook niet van mijn scherm af. Iets wat ik met dieren (vanwege alle haartjes) altijd wel fijn vind.
Ook de uitsnede vind ik wat onhandig. Het is niet vierkant, het is geen 3:2, het is een, voor mij, onhandig kijkende uitsnede
De belichting is correct, maar daar is alles mee gezegd. Qua licht zit er niets spannends in. Moet dat? Niet altijd natuurlijk, maar het had je foto een klein beetje kunnen redden.

Want qua creativiteit is het ook geen hoogstaandje. De scheidslijn tussen strand en duinen snijdt precies door zijn hoofd heen en dat vind ik best storend.

Voor mij is dit eigenlijk niet meer dan een wandeling over het strand met de hond onder begeleiding van de camera. Op een gegeven moment besluit je een foto te maken en laat je de hond zitten. Je legt hem vast in de zoeker en klikt.
Maar het is ietsjes meer.

Klinkt misschien allemaal wat hard, maar ik bedoel het goed hoor.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
suusjeoss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2010 20:02

Ik had gelezen wat er bij showcase stond en bij testcase omdat hij niet onder de standaard hondenfoto of thuiskiekje valt dacht ik dat ik hem hier goed had geplaatst.

Ik moet zelf nog alles leren van fotografie heb de camera ook pas 2,5mnd,je leert het beste door te plaatsen en commentaar te horen vind ik.

Dit forum ken ik omdat ik er toen ik nog veel model stond een paar keer met foto op heb gestaan en vond dat het een uitgebereid en goed forum was..wat zich in professionaliteit onderscheid van andere fora.Vandaar dat ik met mijn Nikon me toch aangemeld heb...
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

Suus, welkom.


ik ben hier met een Kodak begonnen. :lol:
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

suusjeoss schreefCOLONje leert het beste door te plaatsen en commentaar te horen vind ik.
100% waar
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
suusjeoss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2010 20:02

Dankjewel!

Tja je moet ergens beginnen..tot nu toe vind ik het een erg fijn toestel maar baal soms wel dat ik er nog zo weinig van fotografie weet.

Heb 6jr modellenwerk gedaan (voor de geinteresserden http://www.freewebs.com/suzannemodel" onclick="window.open(this.href);return false; ) dus dat is het enige waar ik wat vanaf weet.
Ben nu voornamelijk bezig met honden en paarden fotografie,beetje aan het oefenen met macro en als ik dat een beetje onder de knie heb wil ik denk ik toch ook modelfotografie gaan doen.Maar dat duurt nog wel even!
Anoniem 3

Welkom aan de andere kant van de sluiter, Suzanne.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Op Bokt.nl heb je al kunnen zien wat je er qua bewerking méér uit kan halen!
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

Welkom...Hier...
Zie dat Marius je ook al eens heeft mogen platen.
Hij is ook een Eosdigitaler :D

grtz
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
suusjeoss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2010 20:02

Inderdaad ik heb maar liefst 3x met Marius gewerkt ,toch wel mn leukste en apartste shoots!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar