Eerste stappen op het strobist pad, welke spullen?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ja hoor, 30 meter haal ik buiten. Ik denk met 95% trefzekerheid.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Superbruud schreefCOLONDan heb jij inderdaad een superdeal ik niet met mijn V2's.
De V4 van Cactus is qua betrouwbaarheid niet te vergelijken met de V2. Ik ken zelf de V2 niet, maar al sinds het verschijnen van de V4 is het duidelijk dat deze stukken betrouwbaarder is en gelijk veel vaker aangeraden werd als goedkope oplossing.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Rocker,

De Cactus v2 heb ik ook gehad, maar was zeer onbetrouwbaar; vele missers. Toen de v4 maar aangeschaft. Was ik niet ontevreden over, maar hadden bepaalde funties niet die ik wel wou gebruiken op den duur zoals o.a. high speed flitsen; sneller als de synchronisatietijd van 1/250. Daarom, heb ik voor een tijdje terug een complete set Pocket Wizards aangeschaft. Om precies te zijn de FlexTT5 (4x). Uiteraard wel aan de prijs, maar geen seconde spijt van gehad.

TS,

Maar als je net begint, zou ik gewoon eerst voor de Cactus v4 gaan. :wink:

En wat strobisten in het algemeen betreft: Houd het zo simpel mogelijk! Zet alleen meer flitsers in als het echt nodig is. Dus kun je het met één flitser af als slave, dan doen. Je kunt immers altijd nog flitsers erbij zetten, om bijvoorbeeld de schaduw partijen in te vullen. Dus wanneer ik het met 1 slave flitser af kan dan doe ik dat, maar vragen de omstandigheden om 3 slave flitsers dan doe ik dat uiteraard ook.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Iemand ervaring met een van de onderstaande:
Phottix CTR301p
Pixel TR361

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Inmiddels eens wat rondgekeken, prijzen zijn wel goed te doen in Nederland. Nog ff een keertje een avondje rondneuzen of het eventueel op eBay of in Hong Kong bijvoorbeeld een stuk goedkoper is. Ik vermoed dat het niet zoveel zal schelen uiteindelijk. Pius dat je in Nederland wat makkelijker zit met garantieafhandeling enzo.
Denk dat ik voor stand en swivel ga voor de Lumopro 605 en 633. Flitser de Yongnuo YN560. Umbrella's, bongo Tiësto, gel packs enzo maak helemaal niet zoveel uit. Blijft de trigger over: Nederland is voornamelijk de cactus v4 te koop, maar hoor daar toch zeer gemengde verhalen over. RF602 van Yongnuo schijnt betrouwbaarder te zijn. Hier iemand met ervaring met allebei toevallig ;) ?
I don't have a solution, but I admire the problem
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Waar lees je gemengde verhalen over de v4???

Bij http://www.aq4u.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je de phottix strato kopen, hoor ik erg goede verhalen over, en verder heb ik zelf erg goede ervaringen met de Cactus v4
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Biite schreefCOLONBlijft de trigger over: Nederland is voornamelijk de cactus v4 te koop, maar hoor daar toch zeer gemengde verhalen over.
Cactus V2 hoor ik gemengde verhalen over, Cactus V4 echter niet, maar misschien kom jij op andere fora dan ik :)
Ik heb mijn V4 2 jaar geleden uit Hongkong laten komen, en daar nog geen spijt van gehad in elk geval.
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Ik kan googlen :) : cactus v4 vs rf-602

diverse flickr discussiegroepen hebben het over deze twee bijvoorbeeld. Daar heb ik mijn informatie vandaan.
I don't have a solution, but I admire the problem
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Wat ik daar lees zijn enkel vergelijkingen tussen de V2´s en de 602´s en daar wint duidelijk de 602, de enige losse opmerking die ik zie over de v4 vs de 602 is dat de prijs van de 602 gunstiger is omdat daar geen verzendkosten gerekend worden. De v4 heeft ook nog een groot voordeel want die kan ook gebrukkt worden bij studiosets, de 602 gaat maar tot 12v. Ook geeft de 602 problemen bij 2nd curtain sync.

Maar ik begrijp je hoor, je wil graag de 602´s en dan kan ik je maar 1 tip geven, koop die, want koop je de Cactus v4 blijf je altijd afvragen of die 602 niet beter zou zijn
geweest.
De Cactus v4 schijnt voor hetzelfde geld hetzelfde te doen, alleen ik lees relatief veel berichten dat de Cactus wat onbetrouwbaarder is.
dit heb ik dus nergens kunnen terug vinden, blijkbaar heb je je blind gestaart op het woord "Cactus" ipv het typenummer.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONWaar lees je gemengde verhalen over de v4???
Lygun schreefCOLONIk heb slechte ervaringen met de Cactus V4.
1 zender en 2 ontvangers, maar 1 ontvanger maakt bijna geen contact waardoor hij eigenlijk onbruikbaar is. De ander doet het wel, maar alleen als er echt super volle, nieuwe batterijen in zitten en anders niet.

Iemand nog tips voor een goed en niet te duur alternatief?
:lol:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Uiteraard zul je altijd de uitzondering op de regel hebben, in dit geval denk ik dat jou specifieke set wat probleepjes heeft ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Vandaag de Yongnuo RF-602 set (1 zender en 2 ontvangers) binnengekregen.

Uiteindelijk voor deze set gekozen om 2 redenen:
- wellicht een gevoel, maar ik lees relatief veel negatieve(re) verhalen over de Cactus v4 ten opzichte van deze.
- de Yongnuo kan ook nog wireless je camera ontspannen. Leuke bijkomstigheid waar je weer geen los apparaatje voor nodig hebt. Volgens mij kan de Cactus dit niet.

Ook even de triggers getest en ze werken prima. Nu de rest van de spullen bestellen, maar da zal pas na de kerst gaan worden. Leveren gebeurt waarschijnlijk toch pas in het nieuwe jaar ;)

Stap 1 is genomen...
I don't have a solution, but I admire the problem
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd, leuk spullen! Die draadloze afstands bediening is zeker een leuke bijkomstigheid.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Biite schreefCOLONVandaag de Yongnuo RF-602 set (1 zender en 2 ontvangers) binnengekregen.......................
Heb deze set ook en bedien daar drie flitsers mee. Ben ook bezig wat meer strobist te gaan doen aangezien ik me meer wil gaan toeleggen op (klein) binnenwerk.
Gisteren echter er op uit geweest voor avond opnamen en mijn bedoeling was om twee donkere objecten op de voorgrond, tegen een met feest verlichting lichte achtergrond te belichten op het tweede gordijn.
Helaas is me dit niet gelukt en heb ik moeten overgaan tot de toepassing van een flitskabel waardoor mijn vrijheid danig werd beperkt.
Nu ik dit weet is dit geen probleem meer en gebruik ik deze set voor andere toepassingen want hij werkt perfect.

O Ja voor ik het vergeet te vermelden. Ik heb een persoonlijk bericht ontvangen over mijn probleem met de softbox en hoe nu goed te monteren. Gaat nu perfect en het blijkt dus weer dat dit forum ook perfect werkt.

Groeten en alvast prettige jaarwisseling, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

De YONGNUO RF-603 is er. Heb nog geen winkel gevonden waar hij te koop is, maar hoop dat het niet lang meer zal duren.
sputter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2011 17:38
WoonplaatsCOLON Groningen

Iemand ervaring met de triggers van Micnova? Deze adverteerder stelt dat TTL doorgegeven worden. Ik kan het me bijna niet voorstellen voor € 45,00. Tevens te gebruiken voor remote shutter control.

http://link.marktplaats.nl/410808255" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 500D, 18-135, 70-200, 580EX | A photograph itself is always invisible, it is not it that we see (Barthes)
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Ik zie bijzonder weinig reviews op internet over dit apparaatje ... hij lijkt een beetje op de Cactus PT-04 en dat is al een wat ouder model.

Als ie hetzelfde is dan heeft ie gegarandeerd geen TTL, wat bijna niet mogelijk is voor die prijs.

Martien
I don't have a solution, but I admire the problem
sputter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2011 17:38
WoonplaatsCOLON Groningen

Heb uit nieuwsgierigheid de adverteerder maar eens gemaild.

Iemand trouwens een idee van hoe verzending van dit soort systemen vanuit china/hongkong in z'n werk gaat? Behalve kleine onderdelen nooit geprobeerd; krijg je last met invoerheffing?
EOS 500D, 18-135, 70-200, 580EX | A photograph itself is always invisible, it is not it that we see (Barthes)
sputter
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2011 17:38
WoonplaatsCOLON Groningen

Opvallend nieuws: bij navraag verzekert de adverteerder (http://link.marktplaats.nl/410808255" onclick="window.open(this.href);return false;) mij van het feit dat de Micnova MQ-FT wireless met TTL werkt. Het schijnt sinds december verkrijgbaar te zijn. Zelfs bereid om een set met factuur te sturen, om te proberen.
EOS 500D, 18-135, 70-200, 580EX | A photograph itself is always invisible, it is not it that we see (Barthes)
Anoniem 4

Wel vreemd dat ik dat typenummer alleen op Marktplaats vind en nergens anders. CameraNu heeft vrij veel van dat merk, maar ook daar tref ik dat typenummer niet aan.
Overigens is TTL nog geen E-TTL II voor Canon of i-TTL voor Nikon.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar