Shutterlife

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Altijd handig, een beetje extra info!

Voor heel veel camera's het maximum aantal kliks:
http://www.olegkikin.com/shutterlife/sitemap.php

Verzameling lenstests:
http://olegkikin.com/lenstests/
Janvh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2010 19:09

Opzich een leuk idee, die shutter life, maar of het betrouwbaar is...
Ik zag namelijk bij de reacties er onder staan dat de sluiter van een 500d 500.000 keer mee zou gaan.
Lijkt me een beetje onwaarschijnlijk! :wink:

Bovendien hoop ik niet dat hij zo lang heel blijft, want dan heb ik geen goede rede om een camera met maar één cijfertje voor de D te kopen :lol:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dit lijkt een wat realistischer lijst (op 2/3 van de link):
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Twintig jaar terug kocht je een Volvo omdat je wist dat de motoren gemakkelijk 300.000 km konden draaien en vermeed je Opels omdat die na 180.000 km spontaan uit elkaar vielen. Ik moet onderkennen dat we toch een paradigma verschuiving hebben gehad sindsdien. Dat zal met digitale camera's niet anders zijn..! Het verbaast me niks dat sommige modellen na 250.000 clicks nog steeds werken als vanouds.

Leuke website. Wel een tikkie fraudegevoelig, maar ik kan dat soort acties wel waarderen. Over de statistiek erachter valt te twisten, maar dat is eigenlijk onvermijdelijk omdat je met teveel variabelen zit.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

volgens mij is die van digital picture gebaseerd op canon's eigen onderzoek, en dat zijn gewoon een batterij camera's die 24x7 hebben staan ratelen en alle toestellen gemiddeld zou de gemiddelde levens duur moeten zijn.

dat de 1 na 25.000 kliks de geest geeft en dezelfde serie.. pas na 500k..
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat kan kloppen (alleen denk ik dat ze de sluiterunit zonder camera getest hebben).
Gaat je sluiter eerder stuk dan is Canon er min of meer aan gebonden om bij de vervanging/reparatie coulant te zijn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
pisangeske
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2011 22:06

owkeej en bij mij is de shutter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.
nu ik ben geen fotograaf, maar ik heb een canon A95 die na een tijdje niet meer grbuikt tezijn ineens een zwart scherm geeft, menu enzo is nog zichtbaar zonder probleem op de display ma vo de rest geen beeld meer, dus ik las dat dit de iris of shutter (?) is die vastzit en niet meer open gaat.

stel ik wil dit zelf proberen herstellen iemand enige tips?
ik had al ergens gelezen dat ze er alcohol (propyleen ofzo) in de batterij ruimte druppelen om eventueel vet en stof op te lossen
ehm veilig idee?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mijn sluiter van mijn 60D was met een kleine 450 foto's al dood! :( ..vast een maandagmorgen modelletje geweest maar als ik nu de gegevens van mijn 60D in ga vullen bij die link, dan zal het gemiddelde erg gaan kelderen..vind het hierdoor geen betrouwbare site..iedereen moet zijn eigen bevindingen en ervaring invullen..geeft geen realistisch beeld denk ik..
de URL van de objectieven vind ik wel leuk, mis aleen een paar objectieven maar wie weet wordt dat nog ge-update.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Als je het invult, geeft het toch juist wel een realistisch beeld? Of werkt je sluiter nog? ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vind het niet realistisch..de kans dat dit gebeurd is zeldzaam en in mijn ogen een kwestie van pure pech..

Ik kreeg ik korte tijd vaak achter elkaar error 30..dit is een sluiter error die aangeeft dat hij stuk is en vervangen moet worden..ook liep hij "vast". Ik heb mijn camera direct terug gebracht naar de verkoper en kreeg keurig een nieuwe body. :D
Ik had mijn body pas een kleine 3 weken..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Marfique schreefCOLONAltijd handig, een beetje extra info!

Voor heel veel camera's het maximum aantal kliks:
http://www.olegkikin.com/shutterlife/sitemap.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen complete lijst.

Of ik ben blind maar ik mis toch echt de 1DmkIII
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Judithh schreefCOLONVind het niet realistisch..de kans dat dit gebeurd is zeldzaam en in mijn ogen een kwestie van pure pech..
Ik wil niet vervelend doen, maar juist voor dit soort dingen is statistiek uitgevonden. Ik ga dan ook niet mee met je dat het niet realistisch is ;-)

Wat nu als er met jou tienduizenden mensen zijn die dat probleem toevallig ook hebben en ook allen melden dat ze domme pech hebben en het daarom maar niet melden? Dan blijft dus iedereen die camera of dat objectief kopen, omdat er niemand is die er blijkbaar problemen mee heeft ;-)
Het systeem (met de beperkingen die het natuurlijk heeft, dat wel) is zelfregulerend wat dat betreft. Als je het wel invult, en je blijkt de enige op de wereld te zijn met dat probleem, valt je "klacht" op die website namelijk in het niet met alle positieve reacties.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Deos schreefCOLONIk wil niet vervelend doen, maar juist voor dit soort dingen is statistiek uitgevonden. Ik ga dan ook niet mee met je dat het niet realistisch is ;-)
Een overtreffende trap: jokken, liegen, statistiek gebruiken :lol:

Bij dit soort enquêtes moet je wel aselect te keer gaan (zoiets van een paar honderd Canongebruikers benaderen en dan een sluitende vraag stellen).
Nu kan het een vals beeld geven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Dat klopt, maar dat gaf ik ook al aan met de beperkingen ;-)
Toch is het idee erachter goed, dus waarom zou je dat niet willen steunen?
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Statistieken zijn volgens mij alleen betrouwbaar als je ook de ruwe data kan inzien. Direct als er een berekening op wordt losgelaten, in categorieen ingedeeld wordt, is het al een intepretatie...

Ik kan me zo nog een boekje herinneren met de naa,: "How to lie with statistics".

Mijn camera heeft meer dan het gemiddelde gehaald, en daarna heeft Canon zelfs nog gratis de sluiter vervangen. Ik denk alleen niet dat ze dat nog en keer gaan doen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Deos schreefCOLONDat klopt, maar dat gaf ik ook al aan met de beperkingen ;-)
Toch is het idee erachter goed, dus waarom zou je dat niet willen steunen?
Een goed idee, slecht uitgewerkt is een slecht idee.

Ik vind dat er al teveel hapsnapperig met statistische technieken wordt gewerkt.
Je moet niet alleen de truukjes kennen maar ook weten waar deze toegepast mogen worden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar