[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

@boels069

Ik moet zeggen dat ik er zo wel tevreden mee ben nu de flitser weer normaal werkt, de modus optie vindt ik niet storend als die uit moet hiervoor op dit moment dan, toch bedankt voor de tip.

Misschien dat ik later alsnog bedenk om een nieuwe flitser te gaan halen, de nieuwere technieken verbeteren zich wel met voordeel.

Als ik kijk naar de nieuwe canon flitsers 430ex II of de 580ex II zijn ze wel 20% sneller met laden als de voorganger en nu komt
sigma ook met een nieuwe flitser de EF-610 DG ST, die zijn dan denk ik wel beter compatible met een nieuw model camera zoals de EOS60D.

Mijn vriend heeft mijn oude 400D overgenomen, tegen de tijd dat hij toe is aan een externe flitser kan ik nog overwegen de mijne naar hem over te doen en dan zelf een nieuwe aanschaffen.

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een voordeel van de Canon type II: in te stellen vanaf de camera.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ja dat is super handig, en een metalen voet met snel sluiting geen draaischroef meer.

Groet Corné
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Zojuist heb ik geprobeerd om mijn 60D in mijn draadloze netwerk op te nemen..........zit de juiste software er niet eens bij.
Staat niet op de meegeleverde cd-roms en niet op de canon-site :? :cry: :evil:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Welke grip gebruik je?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Marfique schreefCOLONZojuist heb ik geprobeerd om mijn 60D in mijn draadloze netwerk op te nemen
Als je hiervoor gebruik maakt van de Eye-Fi kaart dan kun je die vanaf je EOS60D instellen en zo je draadloosnetwerk op komen.

In de handleiding op pagina 273 Eye-Fi kaarten gebruiken.

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ok dan, ik dacht dat de camera zélf draadloos t netwerk op kon..... :?
Moet je er dus weer iets bij kopen......nou ja dan weet ik wat ik als kerstcadeau moet vragen :roll:
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Het voordeel bij de EOS60D is dat je de kaart settings insteld in de camera zelf voor je wifi, om deze
Eye-Fi kaart te kunnen gebruiken in andere camera's moet je deze kaart eerst via je pc instellen voor
de wifi settings met de bijgeleverde software.

( ik weet zo even niet of er al andere camera's zijn dit deze optie ook intern op de camera hebben).

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Ik hoop met Zoom Experience 60D aan te schaffen. Twijfel alleen nog over type kaartje. Volgens mij heb ik gelezen dat je class 4 prima is, ook voor HD video. Klopt dit en heeft class 6 dan nog voordelen (afgezien van sneller overpompen naar PC)?
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Als ik dit van tevoren had geweten had ik meteen een Eye-Fi kaartje gekocht ipv de Sandisk die ik nu heb!!!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

jaapm schreefCOLONIk hoop met Zoom Experience 60D aan te schaffen. Twijfel alleen nog over type kaartje. Volgens mij heb ik gelezen dat je class 4 prima is, ook voor HD video. Klopt dit en heeft class 6 dan nog voordelen (afgezien van sneller overpompen naar PC)?
nope, da's ongeveer het enige voordeel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Zo, vandaag de 60D ontvangen! Oogt en voelt vergelijkbaar met 40D, dus zeker niet plastic-achtig. Klikgeluid klinkt professioneler (voor wat het waard is).
Film terugkijken of camera is schrikken. Enorm bijgeluid. Op pc blijkt dat bijzonder mee te vallen al wil ik nog wel een keer zo'n opzetmicrofoon van Rode.
Filmen is uiteraard anders dan met je videocamera, maar went snel. Ondertussen kun je foto maken, maar sluitergeluid komt wel op de film.
Vreemd is dat wanneer ik camera op net als 40D instel op 10MP (ipv vaak onnodige 18MP), kan ik volgens display op 16GB maar 782 foto's maken tegen 1338 op (2x8GB) 40D. Iemand enig idee hoe dat zit?
Keuzewiel met vergrendelknop werkt prima. Rest van de knoppen is even wennen, maar voelt duidelijk.
Bereik van AutoISO staat op max 3200, maar max instelbaar van 400-6400.
Gebruikers-avatar
karsw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 08:12
CONTACTCOLON

Heb mijn 60D nu een week. Ben er enorm blij mee, grote stap vooruit tov de 400d. Ligt goed in de hand, scherp, snel, niet supergroot en zwaar. Ruis-ISO-scherpte valt me toch niet mee bij nader inzien. VInd ISO800 eigenlijk al aardig ruisen, en als je op 100% kijkt zie je dat de ruisreductie de hoeveelheid details wel wegdrukt. Had daar toch iets meer van verwacht.
Verder valt me de kleuren en contrast op in positieve zin. Kan ook te maken hebben met de gelijktijdige upgrade naar de 17/55 2.8. Verder perfect!
Onhandigheidje dat je de flitskracht alleen via het menu lijkt te kunnen instellen (moet boekje nog verder doorspitten, mss gemist). Niet via snelle handeling, zoals Q.
Laatst gewijzigd door 1 op karsw, in totaal 2 keer gewijzigd.
Eos 60D - 17-55mm F2.8 IS USM - 50mm F1.8 II - 70-300mm IS USM - Tamron SP AF90mm F/2.8 Di Macro - Speedlite 430EX

http://www.myspace.com/karsmusicaloutlet
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Inside the 60D
The 18 Megapixel Canon EOS 60D is a highly specified APS-C format camera that is the first EOS DSLR to feature a flip-out LCD screen and offers some impressive in-camera features (including RAW processing), Full HD movie shooting and a range of re-designed controls to make it easy and intuitive to operate.
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... eos_60D.do
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

karsw schreefCOLONRuis-ISO-scherpte valt me toch niet mee bij nader inzien. VInd ISO800 eigenlijk al aardig ruisen, en als je op 100% kijkt zie je dat de ruisreductie de hoeveelheid details wel wegdrukt. Had daar toch iets meer van verwacht.
Herken dit wel een beetje. Hij schakelt probleemloos over op 3200 en toont mooi plaatje, maar stippelig / verminderde scherpte bij deze hoge waardes op 100% bekeken. Lightroom3 heeft echter verbeterde ruisonderdrukking en ook in de camera kun je ruisreductie zelf in diverse gradaties instellen. Kleurruis kom ik vooral bij video in donkerder ruimtes, in foto's nog niet zozeer gezien.
karsw schreefCOLONOnhandigheidje dat je de flitskracht alleen via het menu lijkt te kunnen instellen (moet boekje nog verder doorspitten, mss gemist). Niet via snelle handeling, zoals Q.
Heb zelf de losse 580EX flitser van Canon met als een van de mooiste eigenschappen dat je met knopje belichting kunt verhogen/verlagen. Kan ik iedereen aanraden die regelmatig optredens oid fotografeert en flitser nodig heeft!
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Vandaag fotoserie gemaakt bij Oostvaardersplassen. Even het idee dat scherpstelling te wensen overlaat, maar later met scherpstellen op liggend meetlint leek alles okay. Misschien kwestie van wennen.
Net foto met ISO3200 gemaakt in woonkamer met alleen enkel sfeerlicht. Valt toch niet tegen. Niet voor foto's op als vierkante meter in te lijsten, maar goed bruikbaar: http://jaapmeijer.com/images/2010/60D-3 ... istest.jpg Onbewerkt, alleen automatische lenscorrectie in Lightroom3.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gebruik je een (UV)-filter?
Kan invloed hebben op de autofocus.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

boels069 schreefCOLONGebruik je een (UV)-filter?
Kan invloed hebben op de autofocus.
Gebruik ik idd, maar zelfde lens+filter als bij 40D. Bovendien ook bij mijn 50mm1.8 waar geen enkel filter voor zit.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Video op 60D is afknapper voor mij. Hoop dat het aan mij ligt en dat ik nog geniale tips krijg via http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 20#p961820
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar