Michel

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Michel is een zanger en wilde voor zijn nieuwe CD (Op weg) wat fotomateriaal hebben en hier wat resultaten op verschillende locaties.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Foto´s zien er stuk voor stuk prima uit, maar enkel springen foto 1 en 2 er uit. Als je foto 2 spiegeld is er nog wat van te maken, dan is zijn houding exact het zelfde als de andere foto´s, foto 1 heeft hij een andere houding, die past er dus niet tussen.

Als je dus 1 of 2 foto´s uit deze serie gebruikt kan het prima, maar gebruik er niet te veel, ook een cd hoesje kan namelijk saai worden met te veel van de zelfde foto´s.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Jan59

Foto nummer 2 is het. Bij foto 2 leg ik namelijk meteen een relatie met muziek, door die piano.
Ik weet ook niet precies hoe ik het zeggen moet, het zijn niet echt vrolijke foto's. Tikkie donker, donker pak...
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Bob, dan zou ik gewoon foto 1 en 2 er uit laten.
Leuk om te lezen dat je dit als een serie probeerd te bekijken.

Jan, wat is er niet vrolijk aan dan?
Tikkie te donker zie ik niet zo.

Thx!!!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De laatste vind ik ook erg apart en eind(e)loos.................................

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Jan59

Sorry, ik had moeten vragen naar het soort muziek. Gaat het hier om serieuze muziek over het leven, dan lijkt het wel goed.
Een zwart pak geeft mij een heel serieus, sober, zakelijk gevoel. Niet iets waardoor ik denk aan een vrolijke gebeurtenis.
Nu doen de foto's mij denken aan foto's zoals ze gemaakt werden van Roy Orbison en Johnny Cash.
Bijna altijd in zwart kostuum, omdat hun muziek een bepaalde stijl heeft.

Dat wil dus NIET zeggen dat de foto's slecht zijn of zo iets !
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wat kleine puntjes die mij zijn opgevallen:
#1, Ik stoor me hierbij aan de bank en de schaduw die hier op komt en de vlekkerige achtergrond. Persoonlijk had ik de foto wat strakker gecropt omdat de nogal frontale pose verder geen toevoeging is aan de foto.
#2. vlek op ze elleboog, dichtlopen van de broek en boom uit ze hoofd.
#3 het opwaaiende haar zorgt dat de inhammen zichtbaar zijn ik denk dat je daar het model geen plezier doet. het model heeft ook een beetje een ondeugende lach en de ogen zijn nogal donker uitgevallen.
#4 het lijkt alsof je hier twijfelde over je crop, dus maakte je er maar een halve hand van. je kan deze foto veel strakker croppen zonder emotie te verliezen, of juist iets ruimer croppen zodat beide handen erop staan.
#5 deze foto zorgt voor connectie met de titel van de cd, het model is echter erg geel en kijkt alsof hij ieder moment kan wegspringen omdat een auto aan komt :D
#6 ook hier komt het weg element weer netjes terug en verder is het een braaf portret.

Daarnaast lees ik in je intro niet wat zijn genre is en of deze beste man nog instrumenten kan bespelen.
Ik mis ook nog de hand van een styliste, de donkere blouse en het donkere jack ogen niet zo lekker als combo en brengen ook een wat sombere uitstraling op de foto.
De donkere tinten en gebrek aan kleur op de achtergrond draagt ook niet bij aan een "frisse" sfeer op de foto, dit maakt het geheel.
Maar het kan natuurlijk best dat deze beste man zijn hits op begraafplaatsen zingt, dan is het niet nodig om het allemaal vrolijk te maken ;)
Ook zie ik een hoop verticale shots, maar dit past niet in het formaat van een cd-boekje?
Daarnaast mis ik echt nog een paar cliché foto's die de zanger verbinden met "de weg", al ken ik de achterliggen texten/gedachten niet achter de totstandkoming van die titel.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Zoals altijd bij jouw weer allemaal prima foto's.
Netjes dat die bril niet weerspiegelt en dat je de details in het donkere pak blijft zien.
Ben het met jan eens dat #2 mij het meest aan een muzikant doet denken.
Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Mooie heldere scherpe foto's met een krachtig beeld. Ik vind het er alleen iets te veel waardoor het een beetje hetzelfde wordt. Maar mooi hoor !
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik vind het een nette serie maar inderdaad af en toe wat te donker in het zwarte gedeelte waardoor het dichtloopt.
(Ja mijn monitor is gecalibreerd) :)

Verder iets te veel ingeflitst maar dat is nu eenmaal je stijl en daar moet je van houden.
Verder zeer netjes en lekker scherp!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Voor mij zijn om verschillende redenen (onnatuurlijke lach/blik, niet in de camera kijken of achtergrond) de nummers 1 en 4 de betere van de serie.
nr. 4 lijkt me meer in viekante uitvoering het beste geschikt voor op een cd omdat hij wat dwars staat en er links plaats is voor een naam en albumtitel.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Ik beperk me tot 1 foto... namelijk: foto 3.
Gewoon supergeschikt als frontcover.....
Door de passende achtergrond, en mysterieuze blik!
Hij is misschien iets te donker.....
Gebruikers-avatar
wim v
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 22:17
CONTACTCOLON

Heb nog niet veel ervaring van portret fotografie kan het ook niet zo als jij het kan maar kijk wel veel naar foto`s en er zijn een paar dingen die mij opvallen begrijp me goed ik doe het je niet na.
1 mooi niets mis mee
2 ik weet je versleept ee piano niet zo maar,maar de plant achter zijn hoofd vindt ik jammer ondanks het dof lijkt het wel uit zijn nek te komen.
3 zijn haar staat er niet al te mooi op
4 iedem als 3 en zijn hand staat er net niet of wel op iets meer ruimte was mooier geweest
5 vlek op zijn jas
6 mooi

Groeten,
Wim
iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Wat een hoop reacties :) en wat ik zeer kan waarderen.

Ik zelf vond het zonde dat het jasje en de broek verschillend van kleur zijn maar dat zie je blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Ik las ook nog dat je niet kon zien of dit nou een muzikant zou zijn.
En, zou dit een muzikant of een ober in de hemel zijn?
Afbeelding
Doet er niet toe lijkt mij en als je dat hoofd op een CD ziet dan kan je ervan uit gaan dat dit iets met muziek te maken heeft.

2 loop beneden iets dicht maar dan gaat daar in ieder geval niet de aandacht daar naar toe.
Kan mij er niet zo aan storen.

4 ziet er inderdaad iets ongelukkig uit qua uitsnede maar hier heb ik nog vele varianten van.
3 en 4 ging het mij ook meer om de kleurtoning hoe die over komt.
Verder is dit op verschillende lokaties en tijden genomen waardoor er ook weer verschillende kleurtoningen zijn ontstaan.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 22 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLONIk las ook nog dat je niet kon zien of dit nou een muzikant zou zijn.
En, zou dit een muzikant of een ober in de hemel zijn?
Ik vind dat ook altijd een non-opmerking, als of die man enkel in zijn leven zanger is...Het gaat om de foto, niet om de titel die er bij staat, als de opmerking van muziekant er niet bij had gestaan, had niemand er op gevallen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Als je zoekt tussen muziek-CD's is er toch wel e.e.a. duidelijk lijkt me zo en dan hoeft het niet zo'n cliché-achtige foto te zijn..................
Foto 6 vind ik persoonlijk erg associëren met de titel van het album en bovendien erg netjes uitgevoerd!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Als ik jou was geweest had ik het thema "op weg" net iets meer benadrukt.

Binnen zijn jasje uit en buiten een lekker warme jas aan. Misschien op de fiets met een grote koffer bij zich of nog een hond erbij of zoiets. Mij valt het wel op dat zijn colbert en pantalon niet bij elkaar passen, ziet er niet zo goed uit, eerlijk gezegd. En...... mondje dicht.
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Jan59

Sorry, maar als je de man niet kent zou het net zo goed een bankdirecteur kunnen zijn.
De foto's zijn dan voor zijn 12,5 jarig jubileum als bankdirecteur. Op de web site van de bank of in een folder....
Daarom doet die piano iets... al kan de bankdirecteur piano spelen op hoog niveau.... :roll:
Had ie een leren jasje aan met spijkerbroek zag het heeelll anders uit.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Zo hee, een grote koffer en een fiets had er bij gekund :) weet je wel hoeveel sjouwen dat is :wink:
Het verschil tussen het jasje en de broek had ik al aan gegeven maar dat zie je toch niet als je op een podium staat :)
En tja op een foto wordt dat natuurlijk anders en daar had die niet over nagedacht.

Jan59, ik blijf nog steeds oneens met je :)
Er zijn zoveel foto's te zien van muzikanten (vandaar ook mijn voorbeeld van Rene Froger) die zo gefotografeerd zijn dat ze niet op een muzikant lijken en zo ook deze.
Als ik deze zanger van NLtalig muziek wil fotograferen als een zanger zoals jij bedoeld dan ga ik wel naar een optreden van hem.

6 is voor mij de favoriet voor de voorkant en de rest kan gebruikt worden in een colage in een boekje met wat optreedfoto's maar dat moet hij maar beslissen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Jan59 schreefCOLONSorry, maar als je de man niet kent zou het net zo goed een bankdirecteur kunnen zijn.
Jan, de bedoeling is(en dat geeft TS aan in zijn Topicstart) dat de foto op een CDhoesje terechtkomt en dan hoeft er toch geen piano oid op de foto aanwezig te zijn om te ontdekken dat het om een muzikant gaat...............................

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar