Oradour-sur-Glane

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Paar weken geleden was ik o.a. in Oradour-sur-Glane, vlak bij Limoges in Frankrijk, waar oude ruïnes van een uitgemoord dorp tijdens de 2e Wereld Oorlog staan.
Ik ben met een aantal nog bezig en ben nog aan het bedenken wat ik precies wil maken dit is wat ik nu een beetje gedaan heb. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar #4 omdat hier veel soberheid in zit en door de grauwheid ook veel dramatiek, maar ben benieuwd wat jullie vinden of dat jullie ideeën hebben...

1#
Afbeelding
IMG_0266 by AJSchot, on Flickr

2#
Afbeelding
IMG_0269 by AJSchot, on Flickr

3#
Afbeelding
IMG_0252 by AJSchot, on Flickr

4#
Afbeelding
IMG_0244 by AJSchot, on Flickr
Gebruikt: 7D + Tamron SP 28-75mm/F2.8 XR Di lF Macro

Dank voor jullie aandacht!
Laatst gewijzigd door 2 op ajschot, in totaal 22 keer gewijzigd.
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
Anoniem 3

Knap dat je Oradour zonder publiek kon fotograferen.

Toen ik er was, was het een toeristische attractie, dus maakte op mij niet zo bar veel indruk. Bussen vol figuranten werden aangevoerd en meenden zich op allerlei mogelijke manieren, met jengelende kinderen te moeten en mogen mengen in de geschiedenis van dit dorp.

Ik schaamde me een beetje dat ik daar rondliep, hoewel niet met een bus aangevoerd....

Nogmaals: als ik dit dorp zo aangetroffen had als jij nu, was ik meer onder de indruk geweest, denk ik.
En dat is precies de meerwaarde van jouw foto's.

Indrukwekkend dus.
Jan59

Inderdaad zonder het gebruikelijke publiek zijn deze foto's meer waard !
Op nummer 2 is dat een naaimachine ? Toch een klein beetje menselijks in de foto's...
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Erg fraai gedaan,complimenten !

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Mijn complimenten.. Dit is echt heel mooi weergegeven van de tragedie die zich hier voltrokken heeft... Ik hoop hier ook nog is te komen zonder de bussen vol met mensen.. (wat me de afgelopen 3 keer dus wel gebeurde).. 10 + voor de foto`s ..Waarvan 1 en 3 voor mij de toppers zijn..
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

Erg indrukwekkend... mooie foto's!
Ik kende het dorpje niet maar ik heb het trieste verhaal nagelezen op Wikipedia... :|
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Jan59 schreefCOLONInderdaad zonder het gebruikelijke publiek zijn deze foto's meer waard !
Op nummer 2 is dat een naaimachine ? Toch een klein beetje menselijks in de foto's...
Ja er staan daar veel oude verroeste auto's, naaimachines weegschalen bedden etc. Maar het meest indrukwekkende vond ik wel een verroest kinder speel karretje of fietsje die in de kerk lag.... wetend dat er een van die kinderen, die daar op onmenselijke manier vermoord zijn, dat dus heeft meegenomen en dat was kennerlijk dierbaar speeltje van dat kind.
Ik heb hier een onduidelijke foto van die zal ik hier nog eens plaatsen amar dat maakte zo'n indruk dat ik gewoon even geen duidelijke foto wilde maken.
Als ik er nog eens kom doe ik dat zeker. Het dorp ligt min of meer op de route naar een vriend van mij die in Zuid-Frankrijk woont dus ik kom er regelmatig in de buurt. Minimaal 1x per jaar maar meestal wel 2x.

Ja het is eigenlijk niet te geloven wat er daar gebeurd is, en dat terwijl de invasie al goed bezig was.
Ik was er eind oktober en er waren denk ik een stuk of 10 mensen dus heel rustig we waren er om 11 uur op zaterdagochtend in de herfstvakantie (ook van de Fransen) dus eigenlijk gek dat het zo rustig was en het was geen geweldig weer maar ook niet slecht.

Dank jullie voor de complimenten voor de foto's
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar