Portret probeersel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Ik heb gisteravond zitten spelen met mijn flitser (Metz AF 48-1) extern als slave.
Beetje dom dat ik de flitscompensatie had verlaagt om het wat spannender te maken alleen zo op de computer is het toch wel te donker dan op de camera zelf.
Maar ik hoop dat jullie toch nog andere opmerkingen hebben dan dat het onderbelicht is, ik wilde het wel iets onderbelicht hebben omdat ik dat vaak wat spannend vind, maar dit was wel over de top.

1#
Afbeelding
IMG_0049 by AJSchot, on Flickr

2#
Afbeelding
IMG_0042 by AJSchot, on Flickr

3#
Afbeelding
IMG_0045 by AJSchot, on Flickr

Dank voor jullie moeite!
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Nou ik vind ze wel gelukt hoor..... wel donker inderdaad maar ik vind het wel mooi licht. Mooi soft en niet zo hard...
Miischien het lichtveld in vervolg wat meer opvullen met reflectieschermen enzo......
Mooi werk!
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

ja goed idee, en iets meer licht ik zal eens kijken of ik reflectieschermen in elkaar kan knutselen met wat aluminium folie ofzo...
nog meer mensen op- en/of aanmerkingen?
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

ajschot schreefCOLONja goed idee, en iets meer licht ik zal eens kijken of ik reflectieschermen in elkaar kan knutselen met wat aluminium folie ofzo...
nog meer mensen op- en/of aanmerkingen?
Een reflectiescherm kan je voor een paar euro's bestellen via Ebay...

Verder vind ik de foto's er ook niet verkeerd uitzien.
Alleen op foto 3 vind ik de flits wat hard op het voorhoofd neerkomen, het is nu net of ie flink aan het zweten is.
Bij foto 1 vind ik de ogen wat te "open", kan misschien wat groothoekvervorming zijn of hij heeft zijn ogen extreem open.
Bij foto 1 en 3 zou ik ook nog even de flits in de ogen weghalen.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

BOV schreefCOLON
ajschot schreefCOLONja goed idee, en iets meer licht ik zal eens kijken of ik reflectieschermen in elkaar kan knutselen met wat aluminium folie ofzo...
nog meer mensen op- en/of aanmerkingen?
Een reflectiescherm kan je voor een paar euro's bestellen via Ebay...

Verder vind ik de foto's er ook niet verkeerd uitzien.
Alleen op foto 3 vind ik de flits wat hard op het voorhoofd neerkomen, het is nu net of ie flink aan het zweten is.
Bij foto 1 vind ik de ogen wat te "open", kan misschien wat groothoekvervorming zijn of hij heeft zijn ogen extreem open.
Bij foto 1 en 3 zou ik ook nog even de flits in de ogen weghalen.
Goeie, nee die ogen is geen lens fout die maakt hij soms zo groot dus weer een oplet puntje dank!
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De foto's lopen per stuk ook op van donker naar licht, dus je belichting was niet iedere keer hetzelfde.
Maar dit is makkelijk te corrigeren.
Paar kleine dingetjes:
Persoonlijk zou ik wat meer tele gebruiken, op een of andere manier kijkt het niet lekker weg met zoveel groothoek.
Er zit links een vouw in je achtergrond.
Op foto 2&3 zie ik de vloer ;)
De foto's zijn allemaal nogal rood?

Voor een reflectiescherm kan je alles gebruiken, zelfs een paar a4tjes op de muur/een stuk karton(doos bij de supermarkt) of een muur(wel rekening houden met de kleur van de muur) is al voldoende ;)
Ook kan je een proberen tegen het reflectiescherm aan te schieten of door een wit laken tbv groote van je lichtbron om je schaduwen iets zachter te krijgen.
De enige beperking is je eigen fantasie :P
Probeer ook eens zonder de flits van de camera.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Okeej ik zal op alle puntjes letten, ja ik heb geen mooie achtergrond, klein kamertje 12m2 en dat wat je ziet is een gordijn, ik heb een beetje bijgeligt bij 2 en 3 ik denk dat daar die kleur verschil en het licht verschil door is gekomen, ja ik had even voor het snelle en ruimte besparende JPEG geschoten. Dit zorgt voor diverse problemen.
Nu je weet dat mijn kamer klein is snap je denk ik wel waarom ik niet meer tele heb gebruikt met een 7D dan moet ik gelijk macro buisjes gebruiken haha...
Ik zal eens kijken of ik thuis nog wat kan verbeteren aan het licht, rood en de vouwen! (dank hiervoor ik zag ze op mijn donkere scherm niet maar nu ik even op mijn andere computer heb gekeken kan ik ze zien... dus weg werken maar ;-)
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
Gebruikers-avatar
Nieuwerf.nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 08:40

Over de belichting is genoeg geschreven denk ik. Was er sprake van een bad hair day oid. Ik vind de wijze van afsnijden niet mooi. Persoonlijk zou ik het of niet doen of veel extremer.
Tsja,... zo'n onderschrift... Wat moet je daar nou eigenlijk mee?

http://www.nieuwerf.nl
ajschot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010 13:28
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Nieuwerf.nl schreefCOLON.... Ik vind de wijze van afsnijden niet mooi. Persoonlijk zou ik het of niet doen of veel extremer.
Dat is inderdaad een goede ga ik mee experimenteren!

Trouwens.... bad hair day?? elke dag ;-) maar shhhhhhhhhht
7D + EF 24-105/f4.0 L IS USM + Tamron: 10-24/3.5-4.5 Di-II LD + AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF + Samyang: 8/3.5 FE + 14/2.8 IF ED UMC + 650-1300 IF MC/8-16 + EF 75-300/4.0-5.6 III + EF 50/1.8 II + EF-S 18-55 IS II + Lensbaby Composer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar