Colorado, Wyoming en Montana

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rudolfje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 19:20
WoonplaatsCOLON Roswell, Georgia

Ik ben voor mijn werk regelmatig op pad binnen de US en dit keer kon ik naar 3 staten waar ik nog niet eerder was geweest, Colorado, Wyoming en Montona. Ik probeer op dergelijke trips een dag voor mezelf te plannen en ook nu was dat weer gelukt. Met een paar bergschoenen en een rugzak op de rug trek ik dan een paar uur de natuur in. De volgende foto's zijn hiervan het resultaat. Ik realiseer me dat ik wat millimeters tekort kwam voor het hert maar hij stond er zo mooi bij in de late herfstzon dat ik hem er toch tussen heb gezet.

1) Rocky Mountain National Park, Mushroom Rocks

9971

2) Mammoth Hotsprings in Yellowstone

9970

3) Yellowstone River in Yellowstone

9969

4) Herfstkleuren op de Beartooth Parkway

9968

5) Hert in Rocky Mountain National Park

9967

6) Bergmeer in Rocky Mountain National Park

9966

7) Herfstkleuren op de Old Fall River Road in Rocky Mountain National Park

9965

8) Garden of the Gods in Colorado

9964

Canon 40D, Canon 24-105mm IS, Canon 70-300mm IS, Sigma 50mm macro, Speedlite 430, statief
Robbert L.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 16:32
CONTACTCOLON

Fraaie foto's van een mooie omgeving. Ik heb vroeger een jaar als exchange student in Montana doorgebracht - (h)eerlijke, ongerepte natuur met Yellowstone en Glacier als hoogtepunten...
Eos 50D / Canon 18-85 IS / Sigma 70-200/2.8 / Sigma 10 - 20

Ik blijf het proberen...
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Lijkt me heerlijk om dat te kunnen. Mooie foto's, met name 1 en 2 bevallen me erg.
Groetjes,
Elsbeth
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Hoi Rudolf,

Ik ben een beetje jaloers. Zakenreisjes naar dit mooie gebied. Wie wil dat niet?
Maar dit allemaal in 1 dag :shock:. Lijkt me bijna onmogelijk. Had je wel tijd om te fotograferen? Ik ken het gebied en de afstanden zijn enorm. Wij deden 3 wk over deze afstanden.

Het zijn zeker mooie foto's. En eerlijk gezegd komt dat met name door het gebied. Maar ze onderscheiden zich niet van vakantiefoto's.
#1. Goede compositie. Kleuren wat flets
#2. Bijzonder natuurverschijnsel. Maar wat wil je laten zien hier. Het unieke komt niet uit de foto.
#3. Hier had ik wat meer intense kleuren verwacht. Het lijkt wat grauw.
#4. Ik denk dat je hier beter een detail had kunnen pakken. Dus dichter op die bomen.
#5. Altijd leuk, misschien iets krapper croppen. minder ruimte links overhouden
#6. Wat is hier gebeurd? teveel verscherpt? Kleuren en contrasten komen onnatuurlijk over. Compositie is wat rommelig
#7. Ik mis scherpte.
#8. Dit is de mooiste van je serie.

Kortom. Je serie heeft potentie door iets meer tijd te nemen en na te denken wat je precies wilt vastleggen. Wat wil je ons laten zien?

groetjes,
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
Rudolfje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2006 19:20
WoonplaatsCOLON Roswell, Georgia

Hallo Lampiew,

Bedankt voor je opmerkingen, ik krijg het vaker te horen dat de foto's flets overkomen. Ik gebruik Apertuur om mijn foto's te bewerken op een I-Mac, dit scherm is erg helder en stel ze daarop af. Het kan zijn dat dit betekent dat een ander scherm ze minder helder weergeeft. Om je andere vraag te beantwoorden, ik ben op 3 verschillende trips geweest en besteed dan een dag om foto's te maken. Dus deze platen zijn op 3 verschillende dagen gemaakt.

Ruud
Canon 40D, Canon 24-105mm IS, Canon 70-300mm IS, Sigma 50mm macro, Speedlite 430, statief
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar